Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3]zaworek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]zaworek

Post autor: arti85944 » 03 cze 2008, 12:17

Witam ponownie i pytam:przy gazniku od strony akumulatora jest jakis zawór sterowany elektrycznie i są do niego podpiete dwa przewody podcisnien.Jakie zadanie pełni ten zawór i ewentualnie jakie objawy wystepuja gdy jest zepsuty. :-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 04 cze 2008, 11:51

Hmm prawdopodobnie będzie to zawór elektromagnetyczny na przewodzie paliwowym. Ale głowy nie dam bo nie wiem jak jest w gaźniku..

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 04 cze 2008, 12:33

Ten zawór służy do podtrzymania obrotów przy nagłym puszczeniu pedału gazu . Przedział obrotów w jakim powinien działać jest opisany w książce w dziale Download .

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]

Post autor: arti85944 » 05 cze 2008, 08:28

Ok dzieki ale jeszcze jak mozesz to powiedz mi czy jest mozliwe ze jakby on był niesprawny to jakie zakłócenia by były przy pracy silnika.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 cze 2008, 09:12

Jeżeli zawór będzie przepuszczał podciśnienie to na stałe podbije wolne obroty .
Jeżeli nie będzie przepuszczał podciśnienia lub odepniesz przewody podciśnieniowe to przy puszczeniu pedału gazu powiedzmy przy 4000 obr , obroty będą spadać do 900 bez spowolnienia do 2000 obr .
Ten zawór nie ma żadnego wpływu na podawanie paliwa .

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]

Post autor: arti85944 » 05 cze 2008, 12:18

Dzieki Marko ale i tak mam problem z gaznikiem bo ta cholera jak sie zagrzeje to jakims cudem cisnie na wolnych obrotach paliwo w drugą gardziel i nie mam pojęcia co to może byc.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 cze 2008, 22:35

Paliwo na wolnych obrotach jest w obu studzienkach z dyszami I i II przelotu , dopiero odpowiednie podciśnienie przy wciśniętym gazie powoduje otworzenie II przelotu i wysysanie benzynki z gaźnika .

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]

Post autor: arti85944 » 11 cze 2008, 15:11

Czyli co jest w takim razie nie tak z tym gaznikiem to tak wychodzi ze gdzies sie dostaje cisnienie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 cze 2008, 21:23

Wygląda na to , że zawór iglicowy w komorze pływakowej nie odcina dopływu paliwa i dlatego przelewa paliwo , drugim powodem może być "utopiony" pływak - efekt jest ten sam - wysoki poziom paliwa . W silnikach gaźnikowych jedynyn urządzeniem dającym ciśnienie paliwa jest mechamiczna pompa paliwa - chyba że przerobyłeś na elektryczną i prubuje cały czas tłoczyć paliwo a zawór nie jest w stanie go odciąć .

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]

Post autor: arti85944 » 13 cze 2008, 13:36

Własnie nic nie robiłem z pompa ani niewiele z gaznikiem i przypuszczam ze poprzedni właściciel tez mial ten problem ale to mnie zastanawia ze jak silnik pracuje i jest nagrzany to na wolnych obrotach to wystepuje ze w drugiej gardzieli jest wtryskiwane paliwo a jak go przegazuje to potem na jakąś chwile jest spokój,Może jest któraś przepustnicazle ustawiona albo cos innego.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 cze 2008, 13:46

Musiałbys sprawdzic ustawienie przepustnicy II gardzieli czy nie jest lekko uchylona i dlatego jest zasysane paliwo

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B3]

Post autor: arti85944 » 13 cze 2008, 13:56

a kolego jak mam to sprawdzic jesli mozesz podpowiedziec

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 13 cze 2008, 14:01

Zdejmij gaźnik z podstawki gumowometalowej i od spodu bedzie widać , czy przepustnica II przelotu dokładnie zamyka II przelot , czy nie .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 cze 2008, 14:02

Na odpalonym silniku spróbuj przymknąć przepustnice II przelotu jest słabe dojście ale jest to mozliwe. Najlepiej byłoby wyjąc gaźnik i sprawdzic czy nikt nie grzebał w ustawieniu przepustnicy jest tam mała srubka regulująca zamknięcie przep[ustnicy II przelotu

arti85944
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2008, 07:46
Lokalizacja: bielsko-biała

[80 B

Post autor: arti85944 » 13 cze 2008, 14:05

Dzięki koledzy sprawdze i napisze co jest zgrane. :-)

[ Dodano: 2008-06-13, 17:07 ]
lipa koledzy ale juz mniej wiecej wiem o co chodzi bo jak zgasze silnik to paliwo cisnie w pierwszym przelocie z rurki emulsyjnej i tak samo jak chodzi silnik ale jak go przegazuje to przestaje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl