Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6TD 90r] Problem z silnikiem

ODPOWIEDZ
[usunięty] darius64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:50

[B3 1,6TD 90r] Problem z silnikiem

Post autor: [usunięty] darius64 » 05 cze 2008, 20:57

Witam
Mam problem z silnikiem mianowicie przy temp.powyżej 90 st .C silnik gaśnie , jakby nie dostawał paliwa . Wymieniłem filtr paliwa i jets układ szczelny Oczywiście jest dużo słabszy nie osiąga 3500 tyś obr.
Mechanik twierdz że to może być pompa wtryskowa. Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć w tym temacie?
Czy na komputerze coś wykazałoby? mechanik twierdzi że ten rocznik B3 90 na kompie nic nie wykaże.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 cze 2008, 21:34 przez [usunięty] darius64, łącznie zmieniany 1 raz.

karol26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2008, 18:38
Lokalizacja: kielce

Post autor: karol26 » 05 cze 2008, 21:12

No z tego co wiem to B3 niema kompa wiec przyczyny trzeba szukać inaczej.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 cze 2008, 21:28

Silnik SB nie ma komputera jest to mechnicznie sterowany diesle. Z tego co piszesz moze szwankowac eektorzawór na pomie, badz sama pompa sie zaczyna zacierać, do sprawdzenia równiez wtryski.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 cze 2008, 22:12

To dzieje się tylko przy temp. powyżej 90°C? A poniżej normalnie działa wszystko? Jak dodasz dość mocno gazu i puścisz od razu pedał to szybko schodzi z obrotów czy trwa to dość długo?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 cze 2008, 22:28

Na kompie nic nie sprawdzisz bo go nie masz, a co do silnika to pompa chyba mówi Ci do widzenia ale jak wspomniał kolega elektrozawór proponuje sprawdzić w pierwszej kolejności

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 cze 2008, 09:10

A czy po tym jak zgasnie nie masz problemów z ponownym odpaleniem ?

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 06 cze 2008, 10:44

Stawiam koledze na pompe ... mam tez b3 z 91roku i dokladnie ten sam motyw jak samochod zimny super jezdzi ... jak sie rozgrzeje to ciezko z przyspieszeniem ... pompa do sprawdzenia ... mnie dodatkowo poszly w pompie oringi i mam do uszczelnienia bo cieknie i lapie powietrza ....

Poczatkowo myslalem ze to turbina ale ona łapie przy 30 tys obrotow wiec pompa musi podawac zla dawke paliwa i kapa ...

mechanicy cenia za to roznie i bajki pisza ... aktualnie szukam mechanika ...
jeden za uzywana pompe chce 800 zl a na alegro sa po 300 ... inny policzył mi ze rozmontowanie i zmontowanie z uszczelnieniem tysiaczek ... szukam naprawde fachowca ...

Sprobuj zwrocic uwage na pompe czy tez ci nie cieknie ...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 cze 2008, 15:31

dadid_ pisze:mechanicy cenia za to roznie i bajki pisza ... aktualnie szukam mechanika ...
jeden za uzywana pompe chce 800 zl a na alegro sa po 300 ... inny policzył mi ze rozmontowanie i zmontowanie z uszczelnieniem tysiaczek ... szukam naprawde fachowca ...
No niestaty ceny za regeneracje pomp wtryskowych sa wysokie a zwłaszcza jak w gre wchodzi wymiana któryś elementów...dla przykładu nowy rozdzielacz wtrysku to kwota około 700-800zł.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 06 cze 2008, 16:24

w takim razie lepiej oplaca sie poszukac rozbitego autka i wymienicz czesci ... heh nawet caly silnik ...

[usunięty] darius64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:50

Post autor: [usunięty] darius64 » 07 cze 2008, 09:39

Dzięki wszystkim za rady.

Czy w wypadku wadliwej pompy silnik osiąga szybko temp.? Bo umnie tak jest.
W zakresie od 3500 obr. moc spada.
Mechanicy nic mi nie mówili o elektrozaworze
W poniedziałek umówiony jestem na wyjęcie pompy a potem jadę z nią do fachowca . Widzę że kwoty regeneracji są kosmiczne, więc trzeba się głęboko zastanowić czy wydać na reg. czy też kupić inną.
Napiszę co dalej w tej sprawie, może fachowiec będzie dość tani. To dam na niego namiary.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 cze 2008, 12:17

Ja na Twoim miejscu poszukałbym uzytwanej ale sprawnej (z gwaranca rozruchowa) pompy ceny wahaja sie w granicach 300-400zł i chyba bedzie to najtańsze rozwiazanie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 cze 2008, 22:48

darius64 pisze:Dzięki wszystkim za rady.

Czy w wypadku wadliwej pompy silnik osiąga szybko temp.? Bo umnie tak jest.
Co to znaczy szybko? To jak szybko łapie temp zależy od kilku rzeczy:
temp zew, jak ktoś gazuje, w jakim terenie sie porusza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl