Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8s] Ciężko odpala ciepły

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[80 B3 1.8s] Ciężko odpala ciepły

Post autor: Duch » 10 cze 2008, 19:10

Witam!
Jestem posiadaczem Audi 80 b3 1.8s monowtrysk z 2 letnim gazem.
Problem w tym gdyż chcę odpalić ciepły silnik to raz pali na dotyk a raz musze bardzooo długo kręcic żeby zapalił nie wspominam o tym że przełącza mi się czasem na gaz gdy długo krece w czasie odpalania (zapłon i regulacja gazu?).Czyżby pompa paliwa powiedziała papa? :-( ps:nie znalazłem takiego tematu na tym forum.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 cze 2008, 20:30

Coś mi się zdaje, że gazowniki słabo podpięli się do cewki WN i dodatkowo naruszyli sterowanie cewką. Sprawdź wszystkie połączenia przy cewce WN, obejrzyj dokładnie przewody przy cewce - czy nie są przerwane, czy nie mają przetartej izolacji i nie dotykają do jakiejś masy (silnik, karoseria).

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 10 cze 2008, 23:42

Danek tylko że ten samochód ostatni raz na regulacji i w ogóle u gazownika był przy zakładaniu gazu :-> wcześniej było dobrze od kad mam ją paliła na dotyk za kazdym razem . Może to zapłon albo rozrząd?Coś mi śmierdzi że to może być pompa bo czuje paliwo jak by go zalewało przy odpalaniu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 cze 2008, 08:00

Dlaczego podejrzewam coś przy cewce? Bo za przełączanie na LPG w II generacji odpowiada sygnał o wysokości obrotów brany najczęściej z cewki WN. Jeśli przewód będzie miał przetartą izolację i będzie dotykał do masy to może tak być, że po rozgrzaniu silnika przewód ten dostanie zwarcia i silnik nie odpali bo albo straci iskrę albo iskra będzie się pojawiała w nieodpowiedniej chwili. Z tego samego powodu centralka LPG może zinterpretować takie zwarcie jako podwyższone obroty (iskrzenie) i automatycznie przełączy na LPG. Mogę się oczywiście mylić bo są to tylko przypuszczenia jednak nie raz spotkałem się z takim zjawiskiem. Sprawdź też połączenia masy (szczególnie przy elektrozaworach i reduktorze). Być może komputer LPG ma słabą masę i odłącza wtryskiwacz benzynowy ale nie załącza zaworów LPG.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 11 cze 2008, 09:48

sprawdziłem wszystko wygląda dobrze a silnik odpala jak chce :-/ z rana pali na dotyk ale jak zgaszę i chce zapalić jeszcze raz to już trwa długo nie mam pojęcia co jest wymienione były kable WN kopułka palec świece zgodnie z katalogiem.Często szybciej zapala mi jak dodam gazu przy uruchamianiu.Zastanawiam się nad wymianą pompy paliwa może za małe ciśnienie daje ?

Berooman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 gru 2013, 11:43

Post autor: Berooman » 04 sty 2014, 15:52

Witam.
Ciężko pali na ciepłym silniku na benzynie. Przy wymianie filtra paliwa w moim 1.8s na gaźniku, zauważyłem że wężyk z filtra do pompki jest spękany i nieszczelny. Wymieniłem go mając nadzieję, że zacznie normalnie palić i tak jest, ale tylko przy zimnym silniku. Po rozgrzaniu go i ponownej próbie odpalenia ma problem ze startem. Zdarza się, że odpali na chwilkę i zgaśnie, tak jakby zaciągnął resztkę paliwa z filtru. Wężyk polałem ciepłą wodą i sprawdziłem szczelność i wydaje się dobry. Mógłby być filtr zamontowany odwrotnie czy coś takiego? Na nim nie ma żadnych oznaczeń.
Jeżdżę na LPG instalacji chyba pierwszej generacji. W każdym razie mam przełącznik między PB a LPG. Staram się zawsze odpalać z PB szczególnie gdy jest zimny. Na gazie gdy jest zimny pali dopiero za którymś razem ale to normalne, ciepły na gazie odpala niekiedy z małymi problemami. Może ktoś mi podpowiedzieć?

Ktokolwiek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl