Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szponi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2007, 19:50

Post autor: szponi » 04 mar 2007, 23:50

oscarek pisze:Czasami w ABK pada zawór podciśnieniowy paliwa na początku listwy wtryskiwaczy. Rzadko ale jednak. Miałem taki problem - na zimnym palił OK; na ciepło po 3-4 kręceniach. Wymieniłem pompę paliwa - nie trzymała po odłączeniu zapłonu, czujnik temp. silnika (zbędnie stary był OK) i na końcu rzeczony zaworek. Pali jak wściekły 100/100.
Gdyby padł mi regulator na ciepłym by mi nie chodził równo nie odpalał itp. a chodzi jak zegarek. Rano jeszcze spróbuję włożyć mu Farelka w filtr powietrza :-) zobaczę czy wystartuje.

Pozdrawiam wszystkich

Szponi

[ Dodano: 2007-03-05, 07:55 ]
Witam wszystkich zainteresowanych moim problem

Niestety rano nie udalo mi sie zapalić, tak jak tego oczekiwałem. Po prawie godzince podgrzewania glowicy i z suszarką skierowaną w dolot powietrza odpalił. Po rozgrzaniu chodził jużnormalnie, ale moim zdaniem jego praca chyba przez te odpalania uległa pogorszeniu. Nie chodzi tak idealnie rowniutko na rozgrzanym jak wcześniej. Leciutko go rzuca na boki. Widać po gumie od filtra powietrza. Niestety Audika mnie pokonała i zaprowadzę ją dziś do serwisu w celu zdiagnozowania. U nas w Olsztynie ta przyjemność kosztuje 150zł, a więc nie jest to tak mało. Nie jestem przychylnie nastawiony do serwisu bo Pan Ku...yk i tak jest już bogaty. Napiszę jutro jaką postawili diagnozę.

Pozdrawiam
Szponi

[ Dodano: 2007-03-06, 21:31 ]
Witam wszystkich

Po wizycie w serwisie audiczek znowu śmiga narazie tylko z tylną ramką PKA. Przednią założę jutro, ale nie o tym chciałem napisać. W karcie naprawy wpisali: diagnoza komputera, naprawa czujnika zimnego wtrysku (przy kolektorze dolotowym niebieska wtyczka) i instalacji elektrycznej. Żyłę mi podnieśli niesamowicie tymi ogólnikowymi stwierdzeniami więc zacząłem ich wypytywać. Okazało się, że przez ten zapis rozumieją wyczyszczenie wtyczki od komputera (zaśniedziała) i tej przy czujniku zimnego wtrysku. Domyślam się, że wpieli drugiego kompa i też im nie zapalił na zimnym, to zaczeli szukać po wtyczkach. Przyjemność ta kosztowała mnie 250zł.

Dziekuję wszystkim zainteresowanym za pomoc i sugestie. Może komuś one jeszcze się przydadzą. Temat uważam za zamkniety.

Pozdrawiam

Szponi

Marcin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2007, 21:05

Post autor: Marcin1 » 08 mar 2007, 19:36

japan, dzieki wielkie za pomoc, wymienilem regulator cisnienia i jest wszystko ok. pali ma dyg. :-)

rogu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2007, 10:04

Post autor: rogu » 09 mar 2007, 07:52

U mnie było jeszcze ciekawiej. Myślałem, że to regulator albo pompa, a tu ... Niespodzianka. Po podłączeniu KTS'a okazało się, że parametry są idealne za wyjątkiem jednego czujnika. Czujnika temperatury silnika. I nie myślcie, że był uszkodzony. Nie, był i jest sprawny. Problem leżał gdzie indziej. Jest tam kostka 4 pinowa, do której jest podłączony ten czujnik i coś tam jeszcze. Wszystko przy układzie wtryskowym. Okazało się, że kostka jest uszkodzona i nie przekazuje właściwej wartości napięcia. Stąd czujnik temp. podawał złe wartości do jednostki sterującej i silnik przy rozruchu się zalewał.

Adi66

[80 B4 2.0 ABK]Problem z uruchomieniem przy ciepłym silniku

Post autor: Adi66 » 20 mar 2007, 23:48

Mam B-4 z silnikiem ABK 2,0 . Ostatnio zaopserwowałem dziwna usterke po przejechaniu kilku kilometrów i po wyłączeniu silnika , ponowne jego odpalenie jest kłopoliwe. Niezbedne jest dodanie gazu i trzymanie nogi na pedale gazu , gdyz silnik gaśnie . Po rozgrzaniu się do temp. ok. 90 stopni silnik wraca do normy . Czy ktos wie co jest tego powodem. Przy rozruchu na zimno ni mam żadnych problemów. Pozdrawiam Adi6 :roll: 6
Ostatnio zmieniony 21 mar 2007, 09:41 przez Adi66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4653
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 21 mar 2007, 01:27

Adi66, ponieważ jesteś nowym klubowiczem śpieszę aby podać Ci klika podstawowych, bardzo ważnych zasad.

1. W dziale powitania - Przedstaw się
2. Edytuj swój temat i nazwij go zgodnie z zasadami. Użyj tagów, zobacz jak to zrobić, kliknij tu i przeczytaj viewtopic.php?t=256


Co do problemu zaś.
Zacznij od sprawdzenia czujników płynu i sondy lambda. Najprościej podłączyć VAG'a.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2007, 09:04

Stawiam na regulator ciśnienia paliwa. Zdejmij gumowy przewodzik idący od regulatora do kolektora ssącego i zobacz czy nie ma w nim paliwa. Ma być sucho!

Adi66

Problem z uruchomieniem przy ciepłym silniku

Post autor: Adi66 » 31 mar 2007, 21:21

80 B4 2,0 ABK - Witam ponownie klubowiczów , co edo mojego problemu to sądzę ,ze przyczynajest wadliwe działanie przepływomierza. Po zdemontowaniu , wyczyszczeniu i przesmarowaniu WD- 40 problem na kilka dni zniknął , ale wczoraj znowu ta usterka się pojawiła. Może ktoś mi przybliżyu zasade działania przepływomierza i czy faktycznie może on mieć wpływ na wolne obroty przy rozgrzanym silniku - Pozdrawiam ADI66 :-|

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 31 mar 2007, 23:41

ja tez mam 80 B4 2.0 ABK i tez zauwazylem ze nieraz (rzadko) ale sie to zdarza ze jak chce odpalic na cieplym silniku to nie daje rady i musze wcisnac gaz! Mam cos takiego raz na jakis czas! Sam sie zastanawialem co moze byc tego przyczyna i nic madrego nie wymyslilem??? :shock:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 01 kwie 2007, 10:59

Ja na cos takiego mam taka teorie, umnie zawsze sie dzieje tak jak silnik zgasnie żle, czyli np. jak zgasze go biegiem lub zgasnie przy ruszaniu i z tego co wiem to jest tak że jak silnik zgasnie nieprawidlowo to i żle odpali , takie jest moje zdanie ale potwierdzone tez przez osoby z branży mechanicznej :lol:

boguss76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:23

[80 B4 2.0 ABK] Kłopoty z uruchomieniem gorącego silnika

Post autor: boguss76 » 26 kwie 2007, 11:07

[80 B4 2.0 ABK] Witam problem polega na tym, że po upływie około 20 - 30 min od wyłączenia silnika pojawiają się kłopoty z uruchomieniem. Po 3 -4 próbach dopiero zaczyna pracować. Zimny silnik można uruchomić od razu podobnie jak gorący gdy go wyłączymy i od razu próbujemy uruchomić.
Proszę o pomoc. Co to za przyczyna.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 kwie 2007, 12:03

Proponowabym przeglądnąć forum już sporo było na ten temat. Moim zdaniem należałoby spr. regulator ciśnienia paliwa.

boguss76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:23

Post autor: boguss76 » 26 kwie 2007, 13:08

Witam przeglądam właśnie inne odpowiedzi na ten temat,


:-) Regulator juz wymieniałem na inny ze sprawnego samochodu i nie ma poprawy. Tak sie właśnie zastanawiam nad czujnikiem halla???

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 kwie 2007, 13:58

Lepiej sprawdź czujnik temperatury silnika ten 2-pinowy. Jak on będzie uszodzony to wtedy możesz zajrzeć do Halla.

boguss76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:23

Post autor: boguss76 » 26 kwie 2007, 14:11

Czujnik temperatury też był wymieniany na nowy :-(
Podejrzewałem, ze moze fałszowac pomiar temperatury cieczy chłodzącej.

moze faktycznie trzeba zajrzeć do aparatu zapłonowego i wymienić czujnik halla???

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 kwie 2007, 23:44

Piszesz, że czujnik temeratury był wymieniany na nowy. Potem piszesz, że może fałszować pomiar temperatury cieczy chłodzącej więc co wkońcu wymieniłeś?

A hall to chyba troche kosztuje, ale może to być też jego wina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl