Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1z] Stuki w prawym kole

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

[80 B4 1z] Stuki w prawym kole

Post autor: zgredek27 » 22 sie 2007, 18:01

Witajcie...od jakiegos czasu w prawym kole (przednim) słychać stuki... problem w tym że ani żadna "gałka" nie jest wytluczona, łącznik też nie... na niedokrecony amortyzator to nie wygląda, wahacz też sprawdzony... i tutaj pojawie się pytanie czy drążki które z reszta widac pod maska zakończone są w komorze silnika jakąs tuleją metalowo-gumową (wymienialna?) bo innego pomysłu już nie mam..

Moze jakies inne sugestie? :mrgreen:

Pzdr. Zgred 8-)

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 22 sie 2007, 19:50

Witam może masz wybitą obsade (poduszke) amortyzatora.
Często sie to wybija a słychać to tylko na wybojach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sie 2007, 21:19

killer0123 pisze:Witam może masz wybitą obsade (poduszke) amortyzatora.
Często sie to wybija a słychać to tylko na wybojach.
To znaczy może nie koniecznie by wybita poduszka tylko łozsyko w tej poduszce. Tak właśnie jest u mnie. Nie zawsze, zależy jak to sie tam ułoży, ale często słychać właśnie stukanie. Albo jak kręce kierownicą to czasem można usłyszęć takie zgrzytnięcie.

A tak po za tym w przednim zawieszeniu jest tyle rzeczy które mogą stukać że ho ho. Temat był już wałkowany nie raz na forum.

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 26 sie 2007, 13:10

Mhm sprawdz jeszcze czy sprężyna jest dobrze ustawiona :-/ albo tak jak było u mnie prawa poduszka silnika była nie dokręcona i było głuche pukanie przy ruszaniu a w przypadku spręzyny przy skręcie lub odbijaniu, bądz tuleje na saniach :roll: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TYTUS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwie 2007, 15:09
Lokalizacja: Nysa

Post autor: TYTUS » 06 wrz 2007, 12:51

ja stawiam na tuleje wachacza przedniego, w tych autach one strasznie szybko sie wyrabiaja! ja mam to samo i na diagnostyce koles malo reka nie wyciagnol tych tulei bo tak byly luzne. sam golym okiem tego nie zobaczysz.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 06 wrz 2007, 14:30

Juz zrobione.... kurcze minimalny luz na łączniku stabilizatora a tłukło się jak.... Czasami jednak dobrze 2x sprawdzic wszystko :-/ :-P


Eot tak mysle i dzieki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
TYTUS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwie 2007, 15:09
Lokalizacja: Nysa

Post autor: TYTUS » 20 maja 2008, 12:15

wymienilem tuleje wahacza i belki, s przodu jaki z tylu, no i pomoglo ale nie dokonca. znaczy stukanie przy szarpnieciach np przy ruszaniu i zmianie biegow zniknelo, zas mam jeszcze taki glosny stuk (strzal) jakby ktos uderzyl mi czyms od spodu, UWAGA!! przy ostrym skrecie badz ostrym chamowaniu, nieraz mi mowia ze moze przeguby ale z tego co wiem to przeguby strzelaja kilka krotnie naraz (takimi seriami) a to jest jeden glosny strzal. Jestem przekonany ze to nasada amorka!!! ale czy mam racje, bo jak nie to gdzie mam kazac mechanikowi szukac? bo jak nie tam to za sciaganie amorka zabule tak czy siak.

zmyslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2008, 13:54

Post autor: zmyslo » 21 maja 2008, 08:24

TYTUS pisze:wymienilem tuleje wahacza i belki, s przodu jaki z tylu, no i pomoglo ale nie dokonca. znaczy stukanie przy szarpnieciach np przy ruszaniu i zmianie biegow zniknelo, zas mam jeszcze taki glosny stuk (strzal) jakby ktos uderzyl mi czyms od spodu, UWAGA!! przy ostrym skrecie badz ostrym chamowaniu, nieraz mi mowia ze moze przeguby ale z tego co wiem to przeguby strzelaja kilka krotnie naraz (takimi seriami) a to jest jeden glosny strzal. Jestem przekonany ze to nasada amorka!!! ale czy mam racje, bo jak nie to gdzie mam kazac mechanikowi szukac? bo jak nie tam to za sciaganie amorka zabule tak czy siak.
Cześć.
Sprawdź czy nie masz wywalonych poduszek silnika. Przy raptownym ruszaniu lub hamowaniu silnik napiera w rozwaloną poduszkę w efekcie masz tak jakby ktoś stuknął młotkiem w zawieszenie.
Poducha jest olejowa, przy mocno zdezelowanej będziesz miał z niej wyciek oleju.
1. Można pokombinować tak iż jedna osoba na zaciągniętym ręcznym delikatnie będzie na na biegu puszczać sprzęgło w taki sposób by spowodować szarpanie silnika - w tym czasie druga osoba obserwuje poduszki.
2. metoda to na wyłączonym silniku wrzucasz 2 bieg i druga osoba buja samochodzikiem tak by zobaczyć jak się zachowuje silnik.

Nie wiem czy pomoże ale nie szkodzi zobaczyć.


Jeszcze jedno. Jak będziesz zaglądał pod spód samochodu to zerknij na poduszki skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
TYTUS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwie 2007, 15:09
Lokalizacja: Nysa

Post autor: TYTUS » 21 maja 2008, 19:50

poduszki ogladalem, nie wygladaja az tak tragicznie. nie sadze by to byly one, bo bym je slyszal czesciej, a podczas szarpania autem jest ok.pozatym mechanik ogladal spod auta dokladnie i na testach w SKP auto wydawalo sie ok. glownie chodzi o skrety! przy ostrych skretach wystepuje "bum" najczesciej, no i przy zajeb...scie mocnym chamowaniu (ale przy tym drugim to rzadziej). to jest na bank gdziesz przy amorkach, bo stuk jest gdy lewy amorek dostaje przeciążenia (przy skrecie w prawo cala masa auta idzie na lewy amorek i wtedy slysze bum))

Fryźlewicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2008, 17:57
Lokalizacja: Podhale

Post autor: Fryźlewicz » 11 cze 2008, 21:43

Ja mam podobny problem gdy ruszam z pełnego skrętu i odbijam kierownicą to jest jedno głuche stuknięcie i póżniej wszystko ok, dodam że z przodu w zaweieszeniu wszystko jest nowe

noorbi

Post autor: noorbi » 12 cze 2008, 07:05

Jeśli wszystko jest nowe, to znaczy że źle złożone...Napisz co dokładnie wymieniłeś...

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 14 cze 2008, 19:55

a ja z głuchego pukania na nierównościach wnioskuję luzy w maglownicy bo wszystko inne sprawne jest, poducha na amorku wymieniona , tuleje wahacza też ,łącznik sprawny a coś się tłucze :-( i sprawdzałem ze staruszkiem swym to obaj stwierdziliśmy to samo: luz wewnątrz maglownicy.
PYTANIE: jak wymontować maglownicę? bo to na łatwą czynność nie wygląda. trochę tam ciasno :-/ . czy ktoś wie? :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl