[80 B4 1z] Stuki w prawym kole
[80 B4 1z] Stuki w prawym kole
Witajcie...od jakiegos czasu w prawym kole (przednim) słychać stuki... problem w tym że ani żadna "gałka" nie jest wytluczona, łącznik też nie... na niedokrecony amortyzator to nie wygląda, wahacz też sprawdzony... i tutaj pojawie się pytanie czy drążki które z reszta widac pod maska zakończone są w komorze silnika jakąs tuleją metalowo-gumową (wymienialna?) bo innego pomysłu już nie mam..
Moze jakies inne sugestie? :mrgreen:
Pzdr. Zgred 8-)
Moze jakies inne sugestie? :mrgreen:
Pzdr. Zgred 8-)
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To znaczy może nie koniecznie by wybita poduszka tylko łozsyko w tej poduszce. Tak właśnie jest u mnie. Nie zawsze, zależy jak to sie tam ułoży, ale często słychać właśnie stukanie. Albo jak kręce kierownicą to czasem można usłyszęć takie zgrzytnięcie.killer0123 pisze:Witam może masz wybitą obsade (poduszke) amortyzatora.
Często sie to wybija a słychać to tylko na wybojach.
A tak po za tym w przednim zawieszeniu jest tyle rzeczy które mogą stukać że ho ho. Temat był już wałkowany nie raz na forum.
wymienilem tuleje wahacza i belki, s przodu jaki z tylu, no i pomoglo ale nie dokonca. znaczy stukanie przy szarpnieciach np przy ruszaniu i zmianie biegow zniknelo, zas mam jeszcze taki glosny stuk (strzal) jakby ktos uderzyl mi czyms od spodu, UWAGA!! przy ostrym skrecie badz ostrym chamowaniu, nieraz mi mowia ze moze przeguby ale z tego co wiem to przeguby strzelaja kilka krotnie naraz (takimi seriami) a to jest jeden glosny strzal. Jestem przekonany ze to nasada amorka!!! ale czy mam racje, bo jak nie to gdzie mam kazac mechanikowi szukac? bo jak nie tam to za sciaganie amorka zabule tak czy siak.
Cześć.TYTUS pisze:wymienilem tuleje wahacza i belki, s przodu jaki z tylu, no i pomoglo ale nie dokonca. znaczy stukanie przy szarpnieciach np przy ruszaniu i zmianie biegow zniknelo, zas mam jeszcze taki glosny stuk (strzal) jakby ktos uderzyl mi czyms od spodu, UWAGA!! przy ostrym skrecie badz ostrym chamowaniu, nieraz mi mowia ze moze przeguby ale z tego co wiem to przeguby strzelaja kilka krotnie naraz (takimi seriami) a to jest jeden glosny strzal. Jestem przekonany ze to nasada amorka!!! ale czy mam racje, bo jak nie to gdzie mam kazac mechanikowi szukac? bo jak nie tam to za sciaganie amorka zabule tak czy siak.
Sprawdź czy nie masz wywalonych poduszek silnika. Przy raptownym ruszaniu lub hamowaniu silnik napiera w rozwaloną poduszkę w efekcie masz tak jakby ktoś stuknął młotkiem w zawieszenie.
Poducha jest olejowa, przy mocno zdezelowanej będziesz miał z niej wyciek oleju.
1. Można pokombinować tak iż jedna osoba na zaciągniętym ręcznym delikatnie będzie na na biegu puszczać sprzęgło w taki sposób by spowodować szarpanie silnika - w tym czasie druga osoba obserwuje poduszki.
2. metoda to na wyłączonym silniku wrzucasz 2 bieg i druga osoba buja samochodzikiem tak by zobaczyć jak się zachowuje silnik.
Nie wiem czy pomoże ale nie szkodzi zobaczyć.
Jeszcze jedno. Jak będziesz zaglądał pod spód samochodu to zerknij na poduszki skrzyni biegów.
poduszki ogladalem, nie wygladaja az tak tragicznie. nie sadze by to byly one, bo bym je slyszal czesciej, a podczas szarpania autem jest ok.pozatym mechanik ogladal spod auta dokladnie i na testach w SKP auto wydawalo sie ok. glownie chodzi o skrety! przy ostrych skretach wystepuje "bum" najczesciej, no i przy zajeb...scie mocnym chamowaniu (ale przy tym drugim to rzadziej). to jest na bank gdziesz przy amorkach, bo stuk jest gdy lewy amorek dostaje przeciążenia (przy skrecie w prawo cala masa auta idzie na lewy amorek i wtedy slysze bum))
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 maja 2008, 17:57
- Lokalizacja: Podhale
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
a ja z głuchego pukania na nierównościach wnioskuję luzy w maglownicy bo wszystko inne sprawne jest, poducha na amorku wymieniona , tuleje wahacza też ,łącznik sprawny a coś się tłucze i sprawdzałem ze staruszkiem swym to obaj stwierdziliśmy to samo: luz wewnątrz maglownicy.
PYTANIE: jak wymontować maglownicę? bo to na łatwą czynność nie wygląda. trochę tam ciasno . czy ktoś wie? :?:
PYTANIE: jak wymontować maglownicę? bo to na łatwą czynność nie wygląda. trochę tam ciasno . czy ktoś wie? :?: