[B4 2.0 115KM] Przegrzewanie z komplikacjami
[B4 2.0 115KM] Przegrzewanie z komplikacjami
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem forum i od niedawna posiadaczem audi 80, mój problem dotyczy zbyt mocnoego nagrzewania ale mało pasuje to do innych tematów dlatego proszę o wyrozumiałość.
Problem polega na tym, że moje audi łapie szybko 110 stopni podczas jazdy a temperatura dodatkowo jeszcze wzrasta przy zapalonym na postoju lub w mieście. Wentylatory nie włączają się wogóle gdy silnik pracuje na takiej temperaturze i wyższej, dopiero po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka po chwili startują, a gdy znowu przekręcę stacyjkę znowu się zatrzymują mimo wysokiej temperatury, w czasie jazdy nie pracuja wogóle. to sprawia że w miasto lepiej nim nie jechać, jest prawie bezużyteczny wszystko jest mocno gorące.
Zalany petrygo- nie gotuje płynu, wymienione dwa czujniki przy krućcu na nowe, chłodnica jest cała gorąca, odpowietrzony.
Dodatkowo silnik pali tylko na zimno, jak jest mocniej nagrzany to zapali i szybko gaśnie,potem jest cięźki rozruch, trzeba go kręcić kilka sekund żeby odpalił,
CO ROBIĆ? PROSZĘ O PORADĘ ALBO ODESŁANIE DO TEMATU KTÓRY POMOŻE. DZIĘKUJĘ
Problem polega na tym, że moje audi łapie szybko 110 stopni podczas jazdy a temperatura dodatkowo jeszcze wzrasta przy zapalonym na postoju lub w mieście. Wentylatory nie włączają się wogóle gdy silnik pracuje na takiej temperaturze i wyższej, dopiero po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka po chwili startują, a gdy znowu przekręcę stacyjkę znowu się zatrzymują mimo wysokiej temperatury, w czasie jazdy nie pracuja wogóle. to sprawia że w miasto lepiej nim nie jechać, jest prawie bezużyteczny wszystko jest mocno gorące.
Zalany petrygo- nie gotuje płynu, wymienione dwa czujniki przy krućcu na nowe, chłodnica jest cała gorąca, odpowietrzony.
Dodatkowo silnik pali tylko na zimno, jak jest mocniej nagrzany to zapali i szybko gaśnie,potem jest cięźki rozruch, trzeba go kręcić kilka sekund żeby odpalił,
CO ROBIĆ? PROSZĘ O PORADĘ ALBO ODESŁANIE DO TEMATU KTÓRY POMOŻE. DZIĘKUJĘ
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 08:26 przez dempsey83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
dempsey83, pamiętaj proszę o tym, że TAG ma być na początku tytułu wątku ujęty w nawias kwadratowy, przeczytaj uważnie ten temat: viewtopic.php?t=9608 , po drugie nie krzycz, pisanie wielkimi literami jest uznawane za krzyk. Gdybyś przeczytał Regulamin: viewtopic.php?t=6284 , a nie tylko go "przewinął" wiedziałbyś o tym.
Z tego co wiem to w naszych audi wentylatory pracują tylko na zapłonie a po wyłaczeniu już nie Może sie myle ale czytałem juz kilka postów o tym i tak właśnie jest,że po wyłączeniu zapłonu wentyle stają.dempsey83 pisze:Wentylatory nie włączają się wogóle gdy silnik pracuje na takiej temperaturze i wyższej, dopiero po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka po chwili startują, a gdy znowu przekręcę stacyjkę znowu się zatrzymują
Dzięki za informacje, jeśli chodzi o przegrzewanie to myslę że trzeba wymienić czujnik przy chłonicy, z tego co tu wyczutałem na innym forum jak również od Was to on odpowiada za załączanie wentylatorów, w moim aucie załczają sie tylko powyłączeniu zapłonu gdy samochód jest nagrzany tu może być właśnie ten czujnik od wtrysków zastartowany.
jeśli chodzi o pytanie odnośnieczujników które wymieniłem to oba na króćcuprzy silniku, ponieważ gdy kupiłem auto wskazówka na desce nie ruszała wogóle, mechanik powiedzał że trzeba je wymienić, kosztowały jakieś 30-40zł za każdy z osobna, przy chłodnicy nie zmieniałem.
[ Dodano: 2008-06-15, 12:35 ]
mam pytanko, jaka jest normalnie temperatura pracy w układzie chlodzącym podczas jazdy na trasie, o miasto nie pytam bo mało jeźdźę, boję się wjechać w miasto , gdy stanę to temperatura nabija ponad 110 stopni, jak jadę to mam ok. 105-110, jednak to bez wentylatorów, zastanawia mnie to bo wyczytałem tu że powinna być niższa, a mechanik u którego byłem powiedział mi że to normalne, czy ma rację, bo mi się wydaje że to lekka przesada, wszystko wtedy jest gorące pod maską. Z drugiej strony to przy kresce 110stopni na desce z obu stron są kropeczki czy to oznacza jakiś zakres pracy?
jeśli chodzi o pytanie odnośnieczujników które wymieniłem to oba na króćcuprzy silniku, ponieważ gdy kupiłem auto wskazówka na desce nie ruszała wogóle, mechanik powiedzał że trzeba je wymienić, kosztowały jakieś 30-40zł za każdy z osobna, przy chłodnicy nie zmieniałem.
[ Dodano: 2008-06-15, 12:35 ]
mam pytanko, jaka jest normalnie temperatura pracy w układzie chlodzącym podczas jazdy na trasie, o miasto nie pytam bo mało jeźdźę, boję się wjechać w miasto , gdy stanę to temperatura nabija ponad 110 stopni, jak jadę to mam ok. 105-110, jednak to bez wentylatorów, zastanawia mnie to bo wyczytałem tu że powinna być niższa, a mechanik u którego byłem powiedział mi że to normalne, czy ma rację, bo mi się wydaje że to lekka przesada, wszystko wtedy jest gorące pod maską. Z drugiej strony to przy kresce 110stopni na desce z obu stron są kropeczki czy to oznacza jakiś zakres pracy?
sprawdz przekaznik o nr 272 czy sprawny, jesli tak, wymien wlacznik wentylatora w chlodnicy, mi zalacza sie w trakcie jazdy 1 stopien chlodzenia przy 88 stopniach, drugi przy 100 jak nie wyrabia w korkach przy temp 35 stopni powietrza. na trasie przy 90km/h temp silnika 70 stopni, w korkach przy 25 stopniach powietrza 92 stopnie
[ Dodano: 2008-06-15, 12:48 ]
inaczej szybko stracisz uszczelniacze zaworowe a za tym idzie kopcenie z wydechu i ciagle dolewanie oleju
[ Dodano: 2008-06-15, 12:48 ]
inaczej szybko stracisz uszczelniacze zaworowe a za tym idzie kopcenie z wydechu i ciagle dolewanie oleju
Coś się chyba pomyliłeś kolego zajcew.
Normalna temp płynu to około 89-90 stopni ("w trasie"), w mieście chwilami może nawet dochodzić do 100 (w korkach).
Pierwszy bieg wentylatora włącza się 92-95 stopni, bo przy 87 to się dopiero termostat otwiera, więc niemożliwe żeby wentylator sie włączał przy 88, prawdopodobnie przekłamuje Ci wskaźnik.
kolego dempsey83
Czujnik temp, który włącza wentylatory chłodnicy jest po prawej albo po lewej stronie chłodnicy :mrgreen: w zależności od tego czy masz klimę czy nie. Zwarcie przewodów przy tym czujniku nie powinno spowodować żadnych konsekwencji oprócz ciągłej pracy wentylatorów. Masz tam trzy przewody, w zależności od tego które dwa połączysz - będziesz miał pierwszy albo drugi bieg wentylatorów.
Normalna temp płynu to około 89-90 stopni ("w trasie"), w mieście chwilami może nawet dochodzić do 100 (w korkach).
Pierwszy bieg wentylatora włącza się 92-95 stopni, bo przy 87 to się dopiero termostat otwiera, więc niemożliwe żeby wentylator sie włączał przy 88, prawdopodobnie przekłamuje Ci wskaźnik.
kolego dempsey83
Czujnik temp, który włącza wentylatory chłodnicy jest po prawej albo po lewej stronie chłodnicy :mrgreen: w zależności od tego czy masz klimę czy nie. Zwarcie przewodów przy tym czujniku nie powinno spowodować żadnych konsekwencji oprócz ciągłej pracy wentylatorów. Masz tam trzy przewody, w zależności od tego które dwa połączysz - będziesz miał pierwszy albo drugi bieg wentylatorów.