Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE] Opis tablicy i zegarów, kierunkowskazy boczne

ODPOWIEDZ
piotr007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2008, 00:06

[B3 NE] Opis tablicy i zegarów, kierunkowskazy boczne

Post autor: piotr007 » 13 cze 2008, 00:04

Witam.

Chciałbym poprosić Was o pomoc w odnalezieniu opisu tablicy zegarów i parę info nt elektryki.

Długo się naszukałem kontroli świateł pozycyjnych (przednie nie działają , muszę sprawdzić co i jak, może tylko żarówki) oraz mijania. Doczytałem już, że kontrolkę świateł mijania można sobie "dorobić" wg instrukcji (przy okazji - dzięki za szczegółową instrukcję).
Mam tez taki układ :
Obrazek
Akumulator i hamulec to wiem.. a reszta? Gdzie znajdę rozpiskę co jest co (bo naprawdę nie mogę dojrzeć symboli) i co powinno u mnie działać ?

Górne kontrolki (hamulec i płyn) MIGAJĄ przed uruchomieniem silnika, potem gasną , czy tak jest prawidłowo?

Oczywiście wiązka w tylnej klapie do naprawy (m.in. światła cofania i oświeetlenia bagażnika). Info już znalazłem, trzeba będzie wiązkę zrobić.

Przy zakupie auta byłem na stacji i diagnosta marudził na temat braku kierunkowskazów bocznych - ponieważ w samochodzie jest zamontowany hak. Co radzicie z tym fantem zrobić? nie chce na dzień dobry dziurawić błotników, a przyczepka będzie baardzo rzadko używana.

No i jeszcze pytanko : potrzebowałbym "mocne" +12V w bagażniku do lodówki turystycznej. Planuje wykorzystać przewody od ogrzewania tylnej szyby. Da się zrobic czy ciągnąc nowy przewód?

Pozdrowienia .

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 cze 2008, 13:10

Kolego o kierunkach możesz poczytać tu: <<klik>>
kontrolki która jest gdzie możesz sprawdzić świecąc mocnym światłem w stronę szybki licznika i zobaczysz.

Tu masz rozpiskę bezpieczników <<klik>> od nich zacznij sprawdzanie elektryki. ja u siebie miałem tak, że nie łączył mi bezpiecznik od jednego ze świateł drogowych i przez to nie działała mi też kontrolka w tablicy od drogowych. Sprawdź czy wszystkie bezpieczniki są ok i czy mają prawidłowe Ampery.

Mam troche inny rozkład kontrolek. U mnie jest tak:
po włączeniu awaryjnych miga ta kontrolka od awaryjnych i te strzałki od kierunków.

A jeśli chodzi o to, że po przekręceniu kluczyka kontrolki migają a jak zapalisz to gasną to tak ma być.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 cze 2008, 22:43

piotr007, jeżeli to foto przedstawia licznik Twojego samochodu, to znaczy że masz zegary z modelu B4. Co do kontrolek, to ta pomarańczowa jest od świec żarowych w Dieslu, lub ssanie w benzynie.

Awatar użytkownika
crazysam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 21 sty 2008, 00:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: crazysam » 21 cze 2008, 02:29

W benzynie owszem, ale tylko gaźnikowej - u mnie na wielopunkcie jak wymieniłem tą kontrolkę (wcześniej była spalona) to paliła się cały czas trochę mnie denerwując (u znajomego z jednopunktowym wtryskiem było identycznie).

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 21 cze 2008, 09:05

piotr007 pisze:No i jeszcze pytanko : potrzebowałbym "mocne" +12V w bagażniku do lodówki turystycznej. Planuje wykorzystać przewody od ogrzewania tylnej szyby. Da się zrobic czy ciągnąc nowy przewód?
Nie ma czegoś takiego jak "mocne +12 V" mniej więcej domyślam się o co Ci chodzi.
Proponuję zrobić tak:
Zaopatrz się w przewód 1.5 mm2 i poprowadź go od spodu skrzynki bezpieczników do miejsca w którym ma być gniazdo.

Plus znajdziesz tu:
Obrazek

i podłączysz się za pomocą takiej końcówki (jest większa niż te zwykłe)

Obrazek

Mase masz po lewej lub prawej stronie bagażnika (śrubka M6 przyspawana do karoserii)

Na przewodzie plusowym montujesz bezpiecznik o odpowiednim amperażu.

Jeśli chcesz żeby zapalniczka działała po przekręceniu kluczyka to na przewodzie plusowym montujesz przekaźnik.

I w ten sposób uzyskasz "mocne 12 V"

piotr007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2008, 00:06

Post autor: piotr007 » 22 cze 2008, 18:51

kubik pisze: Proponuję zrobić tak:
Zaopatrz się w przewód 1.5 mm2 i poprowadź go od spodu skrzynki bezpieczników do miejsca w którym ma być gniazdo.
I w ten sposób uzyskasz "mocne 12 V"
Czyli ciagnac osobny przewód. ok. dzięki.
O tym ile lodówka turystyczna ciągnie prądu przekonałem się, kiedy dorobiłem jej wtyczkę do zapalniczki z zasilacza komórki.. i już po czterech godzinach miałem płynny plastik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl