Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3]Alarm,centralny z pilota-pali bezpieczniki

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

[80 B3]Alarm,centralny z pilota-pali bezpieczniki

Post autor: coneser » 13 cze 2008, 20:32

Witam-problem jest taki.Montowałem dzisiaj alarm ze sterowaniem c.z.Wedle instrukcji dla zamka pneumatycznego z zastosowaniem 2 przekaźników.Podpiąłem się pod zielono-czerwony.Wciskając na pilocie zamykanie wywala bezpieczniki,a na otwieraniu jest ok.Jak myślicie czemu wywala bezpieczniki i od centralnego i od centralki alarmowej-alarm Stig. Przejżałem kilka stronek na tym forum i piszą różnie że potrzebne są przekaźniki i że nie,i teraz zgłupiałem co jest przyczyną .Sprawdzałem napięcie na tym przewodzie przeciętym i jest +,jak przekręcam kluczykiem to wogóle się nie zmienia.I jeszcze jedno-to już mam od jakiegoś czasu jak zamykam i otwieram to rygielki chodzą bez zarzutu tylko jescze pompka długo po tym pracuje.Pomocy

[ Dodano: 2008-06-13, 20:34 ]
Jeszcze jedno- przycisk zamykanie-otwiera , a otwieranie chyba zamyka bo właśnie wtedy wywala bezpieczniki.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 22:05 przez coneser, łącznie zmieniany 2 razy.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 13 cze 2008, 20:35

Popraw nazwę tematu. Regulamin się kłania.

viewtopic.php?t=259

Pomyliłeś kable dlatego przy zamykaniu się otwiera.

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 13 cze 2008, 22:02

Jakie kable pomyliłem?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 13 cze 2008, 22:23

coneser pisze:Jakie kable pomyliłem?
Zamień ze sobą kable z alarmu które odpowiadają za zamykanie i otwieranie.
To są kable które idą do cewek przekaźników. A tak poza tym to jakimi sygnałami alarm steruje centralnym zamkiem: dwoma plusami, dwoma minusami czy plus i minus ?

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 13 cze 2008, 22:37

Plus i minus

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 14 cze 2008, 10:14

Na przewodzie sterującym jest zawsze plus albo masa w zależności,czy jest zamknięte czy otwarte.Jest zamknięte-na sterującym jest masa i trzeba podać plus,żeby otworzyć -wiadomo co się dzieje gdy poda się plusa na przewód ,na którym jest masa.Funkcję te powinien spełniać albo styk bierny w przekaźnikach(najpewniejsze jak dotąd i sprawdzone)albo sterownik,który odcina impuls z krańcówki siłownika w czasie podawania impulsu sterowniczego.Przy zamykaniu kluczykiem to zjawisko nie występuje gdyż kluczyk przełącza z jednej pozycji do drugiej i nie ma możliwości spotkania plusa z minusem.Niektórzy"fachowcy"rozwiązują ten problem odcinając przewód od krańcówki i tylko podłączają się do sterowania,ale wówczas nie działa oryginalne sterowanie kluczykiem(w/g mnie niedozwolona ingerencja)

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 14 cze 2008, 14:30

podłączyłem tak jak dla pneumatyka i w ogóle nie reaguje centralny,wczoraj popitoliłem coś z kablami od przekaźników ale przynajmniej coś się działo,a teraz nic,może schemat jest walnięty?Zamieniałem kable tak jak pisał Kubik i nic central nawet nie drgnie

guliusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Jelenia Gora

Post autor: guliusz » 14 cze 2008, 23:45

Działająca długo pompka może być przyczyną nieszczelności w układzie pneumatycznym
Może któryś wężyk jest nieszczelny Najlepiej to sprawdzić załamując przewód gumowy który wchodzi do drzwi między karoserią wszystkie cztery po kolei(załamać i zamknąć)
Co do samego alarmu to może siłownik master ma jakieś zwarcie u mnie przy montażu alarmu padł sterownik master od strony kierowcy i paliło mi bezpiecznik

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 15 cze 2008, 11:20

guliusz pisze:Działająca długo pompka może być przyczyną nieszczelności w układzie pneumatycznym
Może któryś wężyk jest nieszczelny Najlepiej to sprawdzić załamując przewód gumowy który wchodzi do drzwi między karoserią wszystkie cztery po kolei(załamać i zamknąć)
Co do samego alarmu to może siłownik master ma jakieś zwarcie u mnie przy montażu alarmu padł sterownik master od strony kierowcy i paliło mi bezpiecznik
No być może ale po staremu czyli z pominięciem alarmu c.z z kluczyka działa normalnie.

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 15 cze 2008, 12:18

Przerysowałem ten schemat centralnego,który podajesz-jest wszystko poprawnie,sprawdź czy jest między przewodami idącymi ze sterownika do drzwi i pompy przejście -musi być,po podłączeniu tych przewodów i przecięciu w miejscu wskazanym musi wszystko działać z kluczyka ,tak jakby nic nie było montowane.Następnie można sprawdzić sterowanie w samochodzie-gdy masz przecięty przewód między drzwiami a pompką,podawaj na przewód idący w stronę pompy na przemian masę i plus-zamek centralny powinien działać tzn.zamykać i otwierać.
Patrząc na ten schemat wynika,że nie wolno zamienić przewodów-tego idącego do drzwi i do pompy,bo impuls sterujący będzie podawany w powietrze lub na krańcówkę drzwiową.

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 15 cze 2008, 13:10

Zgadza się po połączeniu ze sobą przeciętego przewodu wszystko jest normalnie czyli z kluczyka działa natomiast nic się nie dzieje po podłączeniu pod przekaźniki.Jeśli do przewodu do pompki podaję raz plus a raz minus to się zamykają i otwierają

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 15 cze 2008, 17:59

coneser, Wrzuć ten plik w jakiejś normalnej formie bo niczym nie mogę tego otworzyć. Narysuję ci schemat jak to powinno być.

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 15 cze 2008, 19:46

próbuję w innej formie

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 15 cze 2008, 20:55

Schemat masz dobry. Sprawdź czy prawidłowo chodzą przekaźniki i na którym kablu jaki pojawia się sygnał. Zasadę działania c.z. znasz więc dasz radę.

Tu masz opis budowy przekaźnika

Obrazek

coneser
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2008, 19:27

Post autor: coneser » 15 cze 2008, 21:08

No ok.ale niestety nie jaże jakoś tego schematu z tym przekaźnikiem,a może po tym jak źle podłączyłem to może coś w centralce alarmu walnęło i nie chce ten centralny chodzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl