[80 B3]Alarm,centralny z pilota-pali bezpieczniki
[80 B3]Alarm,centralny z pilota-pali bezpieczniki
Witam-problem jest taki.Montowałem dzisiaj alarm ze sterowaniem c.z.Wedle instrukcji dla zamka pneumatycznego z zastosowaniem 2 przekaźników.Podpiąłem się pod zielono-czerwony.Wciskając na pilocie zamykanie wywala bezpieczniki,a na otwieraniu jest ok.Jak myślicie czemu wywala bezpieczniki i od centralnego i od centralki alarmowej-alarm Stig. Przejżałem kilka stronek na tym forum i piszą różnie że potrzebne są przekaźniki i że nie,i teraz zgłupiałem co jest przyczyną .Sprawdzałem napięcie na tym przewodzie przeciętym i jest +,jak przekręcam kluczykiem to wogóle się nie zmienia.I jeszcze jedno-to już mam od jakiegoś czasu jak zamykam i otwieram to rygielki chodzą bez zarzutu tylko jescze pompka długo po tym pracuje.Pomocy
[ Dodano: 2008-06-13, 20:34 ]
Jeszcze jedno- przycisk zamykanie-otwiera , a otwieranie chyba zamyka bo właśnie wtedy wywala bezpieczniki.
[ Dodano: 2008-06-13, 20:34 ]
Jeszcze jedno- przycisk zamykanie-otwiera , a otwieranie chyba zamyka bo właśnie wtedy wywala bezpieczniki.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 22:05 przez coneser, łącznie zmieniany 2 razy.
Popraw nazwę tematu. Regulamin się kłania.
viewtopic.php?t=259
Pomyliłeś kable dlatego przy zamykaniu się otwiera.
viewtopic.php?t=259
Pomyliłeś kable dlatego przy zamykaniu się otwiera.
Na przewodzie sterującym jest zawsze plus albo masa w zależności,czy jest zamknięte czy otwarte.Jest zamknięte-na sterującym jest masa i trzeba podać plus,żeby otworzyć -wiadomo co się dzieje gdy poda się plusa na przewód ,na którym jest masa.Funkcję te powinien spełniać albo styk bierny w przekaźnikach(najpewniejsze jak dotąd i sprawdzone)albo sterownik,który odcina impuls z krańcówki siłownika w czasie podawania impulsu sterowniczego.Przy zamykaniu kluczykiem to zjawisko nie występuje gdyż kluczyk przełącza z jednej pozycji do drugiej i nie ma możliwości spotkania plusa z minusem.Niektórzy"fachowcy"rozwiązują ten problem odcinając przewód od krańcówki i tylko podłączają się do sterowania,ale wówczas nie działa oryginalne sterowanie kluczykiem(w/g mnie niedozwolona ingerencja)
Działająca długo pompka może być przyczyną nieszczelności w układzie pneumatycznym
Może któryś wężyk jest nieszczelny Najlepiej to sprawdzić załamując przewód gumowy który wchodzi do drzwi między karoserią wszystkie cztery po kolei(załamać i zamknąć)
Co do samego alarmu to może siłownik master ma jakieś zwarcie u mnie przy montażu alarmu padł sterownik master od strony kierowcy i paliło mi bezpiecznik
Może któryś wężyk jest nieszczelny Najlepiej to sprawdzić załamując przewód gumowy który wchodzi do drzwi między karoserią wszystkie cztery po kolei(załamać i zamknąć)
Co do samego alarmu to może siłownik master ma jakieś zwarcie u mnie przy montażu alarmu padł sterownik master od strony kierowcy i paliło mi bezpiecznik
No być może ale po staremu czyli z pominięciem alarmu c.z z kluczyka działa normalnie.guliusz pisze:Działająca długo pompka może być przyczyną nieszczelności w układzie pneumatycznym
Może któryś wężyk jest nieszczelny Najlepiej to sprawdzić załamując przewód gumowy który wchodzi do drzwi między karoserią wszystkie cztery po kolei(załamać i zamknąć)
Co do samego alarmu to może siłownik master ma jakieś zwarcie u mnie przy montażu alarmu padł sterownik master od strony kierowcy i paliło mi bezpiecznik
Przerysowałem ten schemat centralnego,który podajesz-jest wszystko poprawnie,sprawdź czy jest między przewodami idącymi ze sterownika do drzwi i pompy przejście -musi być,po podłączeniu tych przewodów i przecięciu w miejscu wskazanym musi wszystko działać z kluczyka ,tak jakby nic nie było montowane.Następnie można sprawdzić sterowanie w samochodzie-gdy masz przecięty przewód między drzwiami a pompką,podawaj na przewód idący w stronę pompy na przemian masę i plus-zamek centralny powinien działać tzn.zamykać i otwierać.
Patrząc na ten schemat wynika,że nie wolno zamienić przewodów-tego idącego do drzwi i do pompy,bo impuls sterujący będzie podawany w powietrze lub na krańcówkę drzwiową.
Patrząc na ten schemat wynika,że nie wolno zamienić przewodów-tego idącego do drzwi i do pompy,bo impuls sterujący będzie podawany w powietrze lub na krańcówkę drzwiową.