Witam!
Mam takie pytanie. Chciałem zamontować sobie obrotomierz i żeby nie wlutowywać pinów do mojej płyty chciałem ją zamienić na taką, która współpracowała z obrotomierzem i piny posiada już fabrycznie. Tylko mam mały problem. Otóż w moim liczniku na samej gorze po środku jest kontrolka od kierunkowskazów (zielona z dwoma strzałkami) a licznik z której chce wziąć obrotomierz i płytę w tym samym miejscu ma kontrolkę świateł pozycyjnych.
I tu moje pytanie; jak podłącze płytę przystosowaną do kontrolki świateł pozycyjnych to nie będzie już mi działać kontrolka
od kierunków? W sumie to wolałbym mieć kontrolkę od świateł pozycyjnych bo
czasami w dzień zapomina się włączyć światełka a ta kontrolka od
kierunków jest zbędna bo informują nas o tym strzałki lub podczas świateł
awaryjnych czerwony trojkącik.
Reasumując interesuje mnie jak się będzie zachowywać kontrolka od
kierunkowzkazów, gdy zamontuję płytę na której fabrycznie w tym samym miejscu
jest kontrolka od świateł pozycyjnych?
Czy dużo pracy mnie czeka żeby uaktywnić u siebie kontrolkę świateł
pozycyjnych?
Dodam że nawet podstawka od żarówki podświetlającą ikonkę świateł
pozycyjnych jest oryginalna i wychodzą z niej 2 kabelki:biały i niebiesko-szary.
Tylko nie wiem gdzie je podłączyć... Czy czekałoby mnie takie rzezanie jak
jest opisane na forum, żeby mieć kontrolkę świateł pozycyjnych?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
[B3] Zamiana płyt licznika
assai ten opis jest do tego żeby po zamianie płyt mieć kontrolkę świateł pozycyjnych, mijania, czy kierunkowskazów? Bo jeśli chodzi o kontrolkę świateł pozycyjnych to myślę, że w płycie nie trzeba rzezać, ewentualnie w kostce i nadal niewiem gdzie podłączyć te dwa kabelki(biały i niebiesko-szary) co wychodzą z oprawy żarówki? Dodaje zdjęcie jak to wygląda.
Co do podłączenia kontrolki mijanie jest na forum fotostroy opisane przez cobre wystarczy poszukać.
viewtopic.php?t=1686&highlight=mijania
viewtopic.php?t=1686&highlight=mijania
Dzięki za odpowiedzi.
Foto story z montażu kontrolki świateł mijania mam już sciągnięte na dysk, a s cobrą kontaktowałem się zanim poruszyłem ten wątek na forum. Myślałem, że jak płyta fabrycznie była przystosowana do kontrolki świateł mijania to nie będzie trzeba przy niej grzebać...
Mam do was jeszcze takie pytanie. Standardowo przy okazji montażu obrotka chcę jeszcze zamontować czerwone żarówki firmy Bosma. Wyglądają solidnie i myślę że żadna farba z nich nie zejdzie. Wracając do pytania to czy te długie białe podstawki do żarówek podświetlających zegary zmieszczą żarówki 1,2w 12v? Jak chciałem wyjąć jedną żarówkę to wyszła mi razem z tymi metalowymi zaczepami. Mało tego była do nich przylutowana. Czy ktoś z was po oderwaniu drucików żarówki od oprawki wkładał na to miejsce wiesze żarówki 1,2w? Czy nie jest to takie proste i trzeba oprawki rzezać? Dodam, że chodzi mi o te wyższe oprawki 1,1w a nie te płytkie co są podobne do tych od kontrolek. Wszystko widać na zdjęciu. Proszę o pomoc .
Foto story z montażu kontrolki świateł mijania mam już sciągnięte na dysk, a s cobrą kontaktowałem się zanim poruszyłem ten wątek na forum. Myślałem, że jak płyta fabrycznie była przystosowana do kontrolki świateł mijania to nie będzie trzeba przy niej grzebać...
Mam do was jeszcze takie pytanie. Standardowo przy okazji montażu obrotka chcę jeszcze zamontować czerwone żarówki firmy Bosma. Wyglądają solidnie i myślę że żadna farba z nich nie zejdzie. Wracając do pytania to czy te długie białe podstawki do żarówek podświetlających zegary zmieszczą żarówki 1,2w 12v? Jak chciałem wyjąć jedną żarówkę to wyszła mi razem z tymi metalowymi zaczepami. Mało tego była do nich przylutowana. Czy ktoś z was po oderwaniu drucików żarówki od oprawki wkładał na to miejsce wiesze żarówki 1,2w? Czy nie jest to takie proste i trzeba oprawki rzezać? Dodam, że chodzi mi o te wyższe oprawki 1,1w a nie te płytkie co są podobne do tych od kontrolek. Wszystko widać na zdjęciu. Proszę o pomoc .