Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16V] problem z ukladem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kapsel-ck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 cze 2008, 23:13
Lokalizacja: kielce

[B3 2.0 16V] problem z ukladem chłodzenia

Post autor: kapsel-ck » 08 cze 2008, 23:27

Witam. Mam wielki problem z moją audiczką. Mianowicie wywala mi płyn do zbiorniczka wyrównawczego jak odkręcę korek. Woda jest zimna i wylatują bąbelki powietrza. Może opisze objawy:

- temperatura rośne gwałtownie do 110 st C.
- twardy górny wąż przy chłodnicy (bardzo gorący).
- twardy waż przy chłodnicy dolny(zimny).
- nie załącza się wentylator
- grzeje się do 110 i zapewne więcej po paru km.
- nic ostatnio a przynajmniej od 300km nie robiłem przy układzie chłodzenia.

Jeszcze nic nie sprawdzałem nie wiem od czego zacząć.

Z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 2008-06-08, 23:28 ]
KAPSEL-CK

[ Dodano: 2008-06-08, 23:28 ]
KAPSEL-CK

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 08 cze 2008, 23:29

Uszczelka pod głowicą powiedziała "Paaaaaa". Do sprawdzenia termostat, prawdopodobnie się zaciął w pozycji zamkniętej co spowodowało przegrzanie i uszkodzenie uszczelki.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 10 cze 2008, 10:57

Dodam że absolutnie nie wolno jeździć takim samochodem ani odpalać silnika bo przegrzanie rozwali ci silnik - gumki, pierścienie, a uszkodzona uszczelka głowicy powoduje że do oleju dostanie się płyn chłodniczy, co z kolei rozwala łożyska.

Także na hol/lawetę i do warsztatu kolego :lol:

Przy okazji zdjętej głowicy polecam zweryfikować stan bloku silnika - pierścionki, gładzie cylindrów itp - to już wiele pracy nie kosztuje jak jest zdjęta głowica a twoje autko ma napewno nalatane parę setek tysięcy km. i będziesz miał bezcenną wiedzę co czeka silniczek za trochę.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 10 cze 2008, 11:08

Dodam że po przegrzaniu przy ściągniętej głowicy:

-Splanować głowicę!! nie tylko sama wymiana uszczelki
-sprawdzić szczelność zaworów/dotrzeć zawory
-wymienić uszczelniacze zaworów

Zajcew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2008, 21:47

Post autor: Zajcew » 15 cze 2008, 12:52

najlepiej nie rob remontu silnika tylko kup caly uzywany cena 700-800 pln, a za sama wymiane uszczelniaczy zaworowych zaplacisz jakies 600 stow

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 16 cze 2008, 12:32

Zajcew pisze:najlepiej nie rob remontu silnika tylko kup caly uzywany cena 700-800 pln, a za sama wymiane uszczelniaczy zaworowych zaplacisz jakies 600 stow
za 600 to można zrobić kolego kompletną regenerację głowicy i to w Warszawie gdzie jest najdrożej - np. tutaj: www.nos.motoogloszenia.pl

Co do wymiany na drugi używany silnik - to kontrowersyjne bo skąd wiesz co trapi ten egzemplarz wymontowany albo jako zarżnięty z takiego samego auta i na chama sprzedany, albo z niuńki po dzwonie, mając też koło 200-300 kkm za sobą?

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 16 cze 2008, 14:35

Ludzie dajcie spokoj z remontem moim zdaniem jest uszkodzona pompa wody poniewaz kolega pisze za auto sie gotuje, gorny waz goracy a dolny zimny hmm tak jest w przypadku praku obiegu iiiiiii uszkodzonej pompy wody i ja od tego bym zaczal, pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl