Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Artykul o Dieslu - co o tym sądzicie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

[All] Artykul o Dieslu - co o tym sądzicie

Post autor: pawian78 » 13 cze 2008, 19:25

Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 20:43 przez pawian78, łącznie zmieniany 2 razy.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 13 cze 2008, 20:22

Niemieckiego nie łapie ale widzę coś ala opornik opisywany już na forum. Ale czy skuteczne trzeba by sprawdzić.

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 13 cze 2008, 21:53

owszem opornik opisywany na forum wpięty w nastawnik i do tego opornik wpięty w mapsensor w celu podniesieniaciśnienia doładowania,z miłom chęciom podyskutował bym z kimś o tym rozwiązaniu ,jak wiadomo tuning silnika polega na podniesieniu dawki paliwa i dawki powietrza.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 cze 2008, 11:40

pawian78 pisze:owszem opornik opisywany na forum wpięty w nastawnik i do tego opornik wpięty w mapsensor w celu podniesieniaciśnienia doładowania,z miłom chęciom podyskutował bym z kimś o tym rozwiązaniu ,jak wiadomo tuning silnika polega na podniesieniu dawki paliwa i dawki powietrza.
Prosta droga do rozpieprzenia silnika....

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 14 cze 2008, 14:46

Odnośnie opornika bardzo dużo zostało napisane tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=rezystor
Mam nadzieję, że nikt nie obrazi się że wstawiłem linka do innego forum:).

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 14 cze 2008, 15:13

przemik pisze:Prosta droga do rozpieprzenia silnika....
<piwo> Dobrze gadasz zgadzam się z tobą w 101%

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 14 cze 2008, 19:06

podaje przykład z życia wzięty.Audi 80 b4 1,9tdi sprowadzony 3 lata temu od tego momentu przebieg 150tys km,do dnia dzisiejszego żadnych problemów nielicząc N75.Jako że niejest to muj sam tylko kolegi przed wymianą zaworku postanowiliśmy zrobić logi i się okazało dawka 1,0 i ciśnienie wyższe niżpowinno.Więc zaczeliśmy grzebać.Po około 6 godzinach dobraliśmy się do kompa i dopiero sie okazało co niemcy potrafią zrobić dzięki rezystorom.Dodam że oporniki podłączone na stałe bez żadnych przełączników,po silniku niewidać żadnych oznak nadmiernego zużycia choć ma już 320tys km.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 14 cze 2008, 20:26

Jeżeli wszystko byłoby takie proste to po naszych ulicach latały by same zmodzone własnoręcznie tdi, a warsztaty zajmujące się tym fachowo by zniknęły. Być może jest to sposób ale skoro renomowane warsztaty, które siedzą w temacie chiptuningu tego nie zakładają to znaczy, że jest tego jakaś przyczyna??

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 14 cze 2008, 21:12

podałem przykład z życia wzięty,audiczka śmiga bez problemów na tych opornikach 3 lata, a co do renomowanych warsztatów niebęde sie wypowiadał bo niemiałem doczynienia.Może niezakładają czegoś takiego bo gdyby ludzie sie dowiedzieli o tym to krew by ich zalała że za 2 oporniki biorą tyle kasy, zawsze lepiej zmienić mapy.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 15 cze 2008, 13:47

Ja tam wole zostać przy ori ustawieniach. Konstruktorzy tak dobrali elementy silnika żeby dawały sobie radę właśnie z taką seryjną mocą auta a po przeróbkach może się okazać że korbowody są za słabe, tłoki pompa zbyt mało wydajna i milion innych pierdół. Nie szukajmy mocy tak gdzie jej nie ma. Najlepiej zapodać sobie A4 wzmacniane 130KM i nie męczyć się z przeróbkami których następstwa mogą być bardzo kosztowne.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 15 cze 2008, 16:10

Arczizioom pisze:Konstruktorzy tak dobrali elementy silnika żeby dawały sobie radę właśnie z taką seryjną mocą auta a po przeróbkach może się okazać że korbowody są za słabe, tłoki pompa zbyt mało wydajna i milion innych pierdół.
Podobno dół silnika 1Z jest obliczony i zaprojektowany na moc prawie 1000 koni! Dlatego te silniki przy odpowiedniej obsłudze są prawie wieczne.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 15 cze 2008, 16:27

ppawlo, 1000 koni to chyba przesada, w końcu te silniki były opracowywane w czasach gdy diesle służyły jeszcze do oszczędzania, a nie ścigania się na 1/4 mili. Nie przeczę, że te silniki potrafią wytrzymać wiele kilometrów jak i spore przyrosty mocy ale 1000 koni to spora przesada.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 15 cze 2008, 17:51

benek77 pisze:ppawlo, 1000 koni to chyba przesada, w końcu te silniki były opracowywane w czasach gdy diesle służyły jeszcze do oszczędzania, a nie ścigania się na 1/4 mili. Nie przeczę, że te silniki potrafią wytrzymać wiele kilometrów jak i spore przyrosty mocy ale 1000 koni to spora przesada.
Być może to chodziło o moment obrotowy a nie moc. Pewny nie jestem.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 cze 2008, 09:36

Dawno juz sie tak nie usmialem.

Konstrukcja silnika 1Z jest wiekowa i prosta ale przez to doskonała.
Core tego silnika (uklad korbowo tlokowy, blok, glowica) jest obliczony na 600 - 800 tys kilometrow.
Dobrze traktowany 1Z przejedzie 1 mln kilometrów.
Zaryzykuje stwierdzenie ze obok AAT i AEL, 1Z - to najbardziej dlugowieczne i bezoblslugowe TDi.

Pozdr

Awatar użytkownika
padawi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:16
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: padawi » 16 cze 2008, 11:26

Ja mam benzyne (podobno AAD) niewiem, a na liczniku właśnie mi skoczyło 319000 :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl