[ALL 1,9 TDI 1Z] czujnik temperatury paliwa
mam problem z odczytem temperatury paliwa w moim boschu ...
na zimnym silniku wskazania są prawidłowe, temperatura po przeliczeniu wynosi temperaturę otoczenia w przybliżeniu,
potem po dłuższej jeździe wskazania sięgają nawet po przeliczniu rzędu 70-80`C, co jest napewno temperaturą za wysoką tymbardziej że mamy zimę,
na pierwszy rzut poszła wymiana czujnika temperatury paliwa w nastawniku, po wymianie wskazania bez zmian,
potem zająłem się przewodami idącymi do nastawnika - do czujnika prąd dochodzi prawidłowo, na czujniku mierzyłem rezystancje pomiędzy 4 a 7 pinem i wyszły wskazania na mierniku przy opcji '200' - 1.6 ( próbowałem mierzyć tak jak gdzieś wyczytałem że trzeba mierzyć przy opcji '200k' ale wskazywało wtedy cały czas 1 ),
zanim będę szukał dalej winnego sytuacji ( obstawia się jeszcze kalibrowany krócieć przy nastawniku ), chciałbym poznać wskazania rezystancji czujnika u kogoś u kogo temperatura jest prawidłowa, komuś zmierzenie zajmie 5 minut a mnie bardzo pomoże, z góry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 22e3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/471 ... 19b0f.html
na zimnym silniku wskazania są prawidłowe, temperatura po przeliczeniu wynosi temperaturę otoczenia w przybliżeniu,
potem po dłuższej jeździe wskazania sięgają nawet po przeliczniu rzędu 70-80`C, co jest napewno temperaturą za wysoką tymbardziej że mamy zimę,
na pierwszy rzut poszła wymiana czujnika temperatury paliwa w nastawniku, po wymianie wskazania bez zmian,
potem zająłem się przewodami idącymi do nastawnika - do czujnika prąd dochodzi prawidłowo, na czujniku mierzyłem rezystancje pomiędzy 4 a 7 pinem i wyszły wskazania na mierniku przy opcji '200' - 1.6 ( próbowałem mierzyć tak jak gdzieś wyczytałem że trzeba mierzyć przy opcji '200k' ale wskazywało wtedy cały czas 1 ),
zanim będę szukał dalej winnego sytuacji ( obstawia się jeszcze kalibrowany krócieć przy nastawniku ), chciałbym poznać wskazania rezystancji czujnika u kogoś u kogo temperatura jest prawidłowa, komuś zmierzenie zajmie 5 minut a mnie bardzo pomoże, z góry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 22e3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/471 ... 19b0f.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ehhh <uhh> po pierwsze ,to czujnik temp.jest na pinach 5 i 6 wtyczki ,a nie 4 i 7 :roll: ,więc nie dziwota że wychodzą ci głupoty w pomiarze :roll: po drugie to zakres omomierza powienien być na 20kiloomów ,czyli 20000omów,bo mierzysz zakres w kiloomach ,1 kiloom=1000omów ...a po trzecie to już CI mówiłem że na 99,9 % winny tej wysokiej temp.paliwa ,jest króciec powrotny na nastawniku i powinieneś się skupic na nim ,sprawdzajac tak jak mówiłem ,czyli spręzarka z manometrem, i " pompujesz " kruciec ...prawidłowo ciśnienie powinno dojść do 4-4,5 barów i więcej rosnąć nie powinno ...jak rośnie powyżej 5-6 barów ,to masz przyczynę zbyt wysokiej temp. paliwa 8-) Acha...przypomniało mi się jeszcze coś ,co moze powodować również zbytnie nagrzewanie się paliwa ,i dotyczy to tylko nastawników potencjometrycznych ,bo tylko one mają sitko u wejscia paliwa do nastawnika ,czasem to sitko zapycha się ,że nie idzie przedmuchać powietrza przez odkręcony króciec powrotny ...to też może powodować nadmierne grzanie się paliwa.Mozna to sprawdzić sciagając nastawnik z pompy i dmuchając w miejsce po króćcu powrotnym ...jak możemy dmuchnać bez większego oporu ,jest ok ,jak czujemy bardzo wyrażny opór i oczy nam wyłażą z orbit ,podczas dmuchania ,to niestety sitko do wymianyDaMaGe pisze:na czujniku mierzyłem rezystancje pomiędzy 4 a 7 pinem i wyszły wskazania na mierniku przy opcji '200' - 1.6
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 20:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.