Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL 1,9 TDI 1Z] czujnik temperatury paliwa

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 16 cze 2008, 19:27

Dzieki.Przyjmuje że w garażu temperatura jest w okolicach 15- 20 stopni.Pozostaje mi jeszcze prosic o pomiar na nagrzanym silniku.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 cze 2008, 23:57

pico, z tym bedzie problem (jesli chodzi o nastawnik potencjometryczny) jesli nie zapomne to zrobie na cieplym u siebie w indukcyjnym

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 10 lut 2015, 18:40

mam problem z odczytem temperatury paliwa w moim boschu ...

na zimnym silniku wskazania są prawidłowe, temperatura po przeliczeniu wynosi temperaturę otoczenia w przybliżeniu,
potem po dłuższej jeździe wskazania sięgają nawet po przeliczniu rzędu 70-80`C, co jest napewno temperaturą za wysoką tymbardziej że mamy zimę,
na pierwszy rzut poszła wymiana czujnika temperatury paliwa w nastawniku, po wymianie wskazania bez zmian,
potem zająłem się przewodami idącymi do nastawnika - do czujnika prąd dochodzi prawidłowo, na czujniku mierzyłem rezystancje pomiędzy 4 a 7 pinem i wyszły wskazania na mierniku przy opcji '200' - 1.6 ( próbowałem mierzyć tak jak gdzieś wyczytałem że trzeba mierzyć przy opcji '200k' ale wskazywało wtedy cały czas 1 ),
zanim będę szukał dalej winnego sytuacji ( obstawia się jeszcze kalibrowany krócieć przy nastawniku ), chciałbym poznać wskazania rezystancji czujnika u kogoś u kogo temperatura jest prawidłowa, komuś zmierzenie zajmie 5 minut a mnie bardzo pomoże, z góry dziękuję :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 22e3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/471 ... 19b0f.html

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 10 lut 2015, 19:31

Opcja miernika 200 to odczyt do max dwieście ohm .Ty powinieneś mieć odczyt w kilo omach
czyli w mierniku na 200k. Wskazanie 1,6 przy nastawionym mierniku na 200 wskazuje na zwarcie .Ten odczyt oporu to rezystancja przewodów.Masz gdzieś zwarcie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lut 2015, 19:36

DaMaGe pisze:na czujniku mierzyłem rezystancje pomiędzy 4 a 7 pinem i wyszły wskazania na mierniku przy opcji '200' - 1.6
Ehhh <uhh> po pierwsze ,to czujnik temp.jest na pinach 5 i 6 wtyczki ,a nie 4 i 7 :roll: ,więc nie dziwota że wychodzą ci głupoty w pomiarze :roll: po drugie to zakres omomierza powienien być na 20kiloomów ,czyli 20000omów,bo mierzysz zakres w kiloomach ,1 kiloom=1000omów ...a po trzecie to już CI mówiłem że na 99,9 % winny tej wysokiej temp.paliwa ,jest króciec powrotny na nastawniku i powinieneś się skupic na nim ,sprawdzajac tak jak mówiłem ,czyli spręzarka z manometrem, i " pompujesz " kruciec ...prawidłowo ciśnienie powinno dojść do 4-4,5 barów i więcej rosnąć nie powinno ...jak rośnie powyżej 5-6 barów ,to masz przyczynę zbyt wysokiej temp. paliwa 8-) Acha...przypomniało mi się jeszcze coś ,co moze powodować również zbytnie nagrzewanie się paliwa ,i dotyczy to tylko nastawników potencjometrycznych ,bo tylko one mają sitko u wejscia paliwa do nastawnika ,czasem to sitko zapycha się ,że nie idzie przedmuchać powietrza przez odkręcony króciec powrotny ...to też może powodować nadmierne grzanie się paliwa.Mozna to sprawdzić sciagając nastawnik z pompy i dmuchając w miejsce po króćcu powrotnym ...jak możemy dmuchnać bez większego oporu ,jest ok ,jak czujemy bardzo wyrażny opór i oczy nam wyłażą z orbit ,podczas dmuchania ,to niestety sitko do wymiany
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 20:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 10 lut 2015, 19:47

Punkt dla MUNIOR za spostrzegawczość nie zwróciłem uwagi na numery pinów które były mierzone :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl