Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?

Post autor: Marcin26 » 19 cze 2008, 17:59

Witam.Panowie jak sprawdzic przeplywomierz a wlasciwie ta klapke po wystrzale gazu?Czy ta klapka byla by pogieta czy cos innego by sie z nia stalo?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 19 cze 2008, 18:20

mogą być różne uszkodzenia... Klapa może być wygięta w parasol, odbojnik gumowy który jest pod klapą może być uszkodzony, klapa może zacinać się w jakimś położeniu. A na pewno położenie spoczynkowe klapy będzie inne od nominalnego. A wystarczy mniej niż 1mm różnicy żeby sterownik skopał dozowanie mieszanki do cylindrów...

no i oprócz tego wszystkiego strzał w kolektor może doprowadzić do powstania jakiejś nieszczelności w którymś z gumowych wężyków od dolotu... a to też wpłynie na problemy z dozowaniem mieszanki i trzymaniem założonych obrotów silnika

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 19 cze 2008, 18:27

puklo mi z mojej glupoty ale to nie wazne.Patrzylem na szybkiego tarczka wyglada na idealni prosta nigdzie nie chaczy ani nie ociera po tym wystrzale zwalilo mi gume z przeplywomierza jest mozliwe ze nic sie przeplywomierzowi nie stalo? po zalozeniu tej gumy warjuje na PB moze przez ciagniecie lewego powietrza?? Czy sam potencjometr przeplywomierza mogl zostac walniety?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 21 cze 2008, 15:51

potencjometr raczej nie powinien ulec uszkodzeniu - to można sprawdzić podpinając napięcie do pinów przepływomierza i podnosząc klapę sprawdzić woltomierzem jak się zmienia. Do przepływomierza dochodzi napięcie 5V a w broszurze SSP 95 masz wykres jak zmienia się ono w zależności od kąta podniesienia klapy spiętrzającej.

Musisz DOKŁADNIE obadać czy dolot masz szczelny. Na oko też ciężko stwierdzić czy przepływomierz jest dobrze ustawiony, bo tolerancja położenia spoczynkowego klapy spiętrzającej to tylko 0.2mm. Potrzeba co najmniej dobrej suwmiarki żeby to ustawić.

macius_H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:04
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: macius_H » 07 wrz 2008, 13:18

witam was podepnę się pod temat mam ten sam problem. miałem mały strzał i teraz mi sie wszystko popitoliło potrzebuję jakiego dobrego mechanika żeby mi ti wszystko sprawdził. możecie kogoś polecić najlepiej z okolic łodzi. do ustawienia jest tez mieszanka. z góry dziękuje

pinkb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:22
Lokalizacja: Gniezno/Wagrowiec

Post autor: pinkb » 26 kwie 2011, 19:46

panowie ja mialem strzala i wogole niechce mi palic juz wszystko spr. i nie wiem co dalej wymieniac przeplywke?

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 27 kwie 2011, 14:21

Najlepiej by było wymienić przepływomierz razem z rozdzielaczem wtrysków. Tylko że portalach aukcyjnych się pochorowali i powystawiali chore ceny. Na grupie taniej znajdzie.

Jeżeli powyższy post kolegi foxbat nie pomoże to spróbujcie jeszcze czy paliwo wychodzi z rozdzielacza. Mi po którymś z kolei strzale zablokowało tłoczek w rozdzielaczu i nie dawał paliwa. Odkręcić wężyk który prowadzi do wtryskiwacza rozruchowego i włącz zapłon. Powinna wytrysnąć benzyna z rozdzielacza. I tak można sprawdzić dla pewności każdy wtrysk. Tylko jak macie zdjętą gumę z przepływomierza to nie zapomnijcie podnieść i podstawić klapy. Acha i nakryć jakąś szmatą rozdzielacz bo tam jest ok 3bar.

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 27 kwie 2011, 14:41

Uderz do chłopaków z Trzebnicy. Najłatwiej znaleźć wpisując na allegro audi coupe na części. Jako Wojar albo podobnie się nazywają. numer tel 607 816 460, przedzwoń i pogadaj :) I powiedz, że Darek pozdrawia, co w poniedziałek wielkanocy był na zakupach po przepływkę i stacyjkę :) hehe

Mają fajne ceny, w dodatku chłopaki nie ściamniają co do jakości towaru itp!

pinkb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:22
Lokalizacja: Gniezno/Wagrowiec

Post autor: pinkb » 27 kwie 2011, 16:31

kolego foxbat a ta guma pod blaszka to ma jakies wieksze znaczenie bo ja mam ja troszke w kiepskim stanie

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 27 kwie 2011, 20:18

Zobacz sobie u mnie w temacie na ostatniej stronie jak wygląda ta guma u mnie po strzale. Ale ona nawet jak lekko walnięta to wtrsyk zwariuje ;/

Kupuj nową przepływkę i wymieniaj, bo szkoda czasu na zabawy z tym, niestety. Ja za jednym razem dwie zakupiłem, będzie na "w razie co" ;] bo towar bywa deficytowy a i sprzedawcy na allegro lubią za niego dowalić cenę z kosmosu..

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 kwie 2011, 09:23

Jak chcesz kupić przepływomierz to odezwij się do kolegi troll oslo . Pokaż mu ten wątek i jak dobrze pogadasz to ci coś doradzi - dobry spec. Ma kilka przepływek i rozdzielaczy tak że dogadacie się.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 29 kwie 2011, 17:09

pinkb jak chcesz mam ta gunke w igla stanie z podstawka aluminiowa jak cos to PW

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 03 lut 2015, 22:54

witam was mam podobny problem u siebie tylko ze mi nie walnąl gaz tylko dalem mechanikowi do ustawienia dawke paliwa i od tamtej pory krokowiec daje tyle powietrza ze obroty sie trzymaja w granicach 3 tysiecy i dopiero jak odepne krokowca to spadna ale zimny gasnie a cieply ma ok 1200 obr co robic i co posprawdzac z gury dziekuje

zukreator

Post autor: zukreator » 03 lut 2015, 23:37

zobacz czy przepustnicy ci nie podparł - na korpusie jest śrubka mała na płaski śrubokręt kontrowana nakrętką na klucz 8 chyba - zobacz czy nie jest wkręcona na max. powinna być wykręcona do tego stopnia, aby przy minimalnym uchyleniu przepustnicy usłyszeć kliknięcie stycznika zamknięcia przepustnicy, który znajduje się od spodu.

problem raczej nie jest spowodowany bezpośrednio przepływomierzem

Awatar użytkownika
pekinski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:39
Lokalizacja: Lębork

Post autor: pekinski » 04 lut 2015, 23:54

no wlasnie tam jest wszystko ok gdzies z kąś ze tak powiem lapie jakis sygnal i daje powietrze i to duzo bo az lapie 3tyś obr. w czym moze byc wina? komp napewno sprawny bo ojciec ma 90-ke tez w 2.3 i podmienialem kompa i dalej to samo , czujniki temp. tez sprawne co moge jeszcze sprawdzic? pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl