[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
[B4 2.3 NG] Jak sprawdzic przeplywomierz?
Witam.Panowie jak sprawdzic przeplywomierz a wlasciwie ta klapke po wystrzale gazu?Czy ta klapka byla by pogieta czy cos innego by sie z nia stalo?
mogą być różne uszkodzenia... Klapa może być wygięta w parasol, odbojnik gumowy który jest pod klapą może być uszkodzony, klapa może zacinać się w jakimś położeniu. A na pewno położenie spoczynkowe klapy będzie inne od nominalnego. A wystarczy mniej niż 1mm różnicy żeby sterownik skopał dozowanie mieszanki do cylindrów...
no i oprócz tego wszystkiego strzał w kolektor może doprowadzić do powstania jakiejś nieszczelności w którymś z gumowych wężyków od dolotu... a to też wpłynie na problemy z dozowaniem mieszanki i trzymaniem założonych obrotów silnika
no i oprócz tego wszystkiego strzał w kolektor może doprowadzić do powstania jakiejś nieszczelności w którymś z gumowych wężyków od dolotu... a to też wpłynie na problemy z dozowaniem mieszanki i trzymaniem założonych obrotów silnika
puklo mi z mojej glupoty ale to nie wazne.Patrzylem na szybkiego tarczka wyglada na idealni prosta nigdzie nie chaczy ani nie ociera po tym wystrzale zwalilo mi gume z przeplywomierza jest mozliwe ze nic sie przeplywomierzowi nie stalo? po zalozeniu tej gumy warjuje na PB moze przez ciagniecie lewego powietrza?? Czy sam potencjometr przeplywomierza mogl zostac walniety?
potencjometr raczej nie powinien ulec uszkodzeniu - to można sprawdzić podpinając napięcie do pinów przepływomierza i podnosząc klapę sprawdzić woltomierzem jak się zmienia. Do przepływomierza dochodzi napięcie 5V a w broszurze SSP 95 masz wykres jak zmienia się ono w zależności od kąta podniesienia klapy spiętrzającej.
Musisz DOKŁADNIE obadać czy dolot masz szczelny. Na oko też ciężko stwierdzić czy przepływomierz jest dobrze ustawiony, bo tolerancja położenia spoczynkowego klapy spiętrzającej to tylko 0.2mm. Potrzeba co najmniej dobrej suwmiarki żeby to ustawić.
Musisz DOKŁADNIE obadać czy dolot masz szczelny. Na oko też ciężko stwierdzić czy przepływomierz jest dobrze ustawiony, bo tolerancja położenia spoczynkowego klapy spiętrzającej to tylko 0.2mm. Potrzeba co najmniej dobrej suwmiarki żeby to ustawić.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Najlepiej by było wymienić przepływomierz razem z rozdzielaczem wtrysków. Tylko że portalach aukcyjnych się pochorowali i powystawiali chore ceny. Na grupie taniej znajdzie.
Jeżeli powyższy post kolegi foxbat nie pomoże to spróbujcie jeszcze czy paliwo wychodzi z rozdzielacza. Mi po którymś z kolei strzale zablokowało tłoczek w rozdzielaczu i nie dawał paliwa. Odkręcić wężyk który prowadzi do wtryskiwacza rozruchowego i włącz zapłon. Powinna wytrysnąć benzyna z rozdzielacza. I tak można sprawdzić dla pewności każdy wtrysk. Tylko jak macie zdjętą gumę z przepływomierza to nie zapomnijcie podnieść i podstawić klapy. Acha i nakryć jakąś szmatą rozdzielacz bo tam jest ok 3bar.
Jeżeli powyższy post kolegi foxbat nie pomoże to spróbujcie jeszcze czy paliwo wychodzi z rozdzielacza. Mi po którymś z kolei strzale zablokowało tłoczek w rozdzielaczu i nie dawał paliwa. Odkręcić wężyk który prowadzi do wtryskiwacza rozruchowego i włącz zapłon. Powinna wytrysnąć benzyna z rozdzielacza. I tak można sprawdzić dla pewności każdy wtrysk. Tylko jak macie zdjętą gumę z przepływomierza to nie zapomnijcie podnieść i podstawić klapy. Acha i nakryć jakąś szmatą rozdzielacz bo tam jest ok 3bar.
Uderz do chłopaków z Trzebnicy. Najłatwiej znaleźć wpisując na allegro audi coupe na części. Jako Wojar albo podobnie się nazywają. numer tel 607 816 460, przedzwoń i pogadaj I powiedz, że Darek pozdrawia, co w poniedziałek wielkanocy był na zakupach po przepływkę i stacyjkę hehe
Mają fajne ceny, w dodatku chłopaki nie ściamniają co do jakości towaru itp!
Mają fajne ceny, w dodatku chłopaki nie ściamniają co do jakości towaru itp!
Zobacz sobie u mnie w temacie na ostatniej stronie jak wygląda ta guma u mnie po strzale. Ale ona nawet jak lekko walnięta to wtrsyk zwariuje ;/
Kupuj nową przepływkę i wymieniaj, bo szkoda czasu na zabawy z tym, niestety. Ja za jednym razem dwie zakupiłem, będzie na "w razie co" ;] bo towar bywa deficytowy a i sprzedawcy na allegro lubią za niego dowalić cenę z kosmosu..
Kupuj nową przepływkę i wymieniaj, bo szkoda czasu na zabawy z tym, niestety. Ja za jednym razem dwie zakupiłem, będzie na "w razie co" ;] bo towar bywa deficytowy a i sprzedawcy na allegro lubią za niego dowalić cenę z kosmosu..
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Jak chcesz kupić przepływomierz to odezwij się do kolegi troll oslo . Pokaż mu ten wątek i jak dobrze pogadasz to ci coś doradzi - dobry spec. Ma kilka przepływek i rozdzielaczy tak że dogadacie się.
witam was mam podobny problem u siebie tylko ze mi nie walnąl gaz tylko dalem mechanikowi do ustawienia dawke paliwa i od tamtej pory krokowiec daje tyle powietrza ze obroty sie trzymaja w granicach 3 tysiecy i dopiero jak odepne krokowca to spadna ale zimny gasnie a cieply ma ok 1200 obr co robic i co posprawdzac z gury dziekuje
zobacz czy przepustnicy ci nie podparł - na korpusie jest śrubka mała na płaski śrubokręt kontrowana nakrętką na klucz 8 chyba - zobacz czy nie jest wkręcona na max. powinna być wykręcona do tego stopnia, aby przy minimalnym uchyleniu przepustnicy usłyszeć kliknięcie stycznika zamknięcia przepustnicy, który znajduje się od spodu.
problem raczej nie jest spowodowany bezpośrednio przepływomierzem
problem raczej nie jest spowodowany bezpośrednio przepływomierzem
no wlasnie tam jest wszystko ok gdzies z kąś ze tak powiem lapie jakis sygnal i daje powietrze i to duzo bo az lapie 3tyś obr. w czym moze byc wina? komp napewno sprawny bo ojciec ma 90-ke tez w 2.3 i podmienialem kompa i dalej to samo , czujniki temp. tez sprawne co moge jeszcze sprawdzic? pozdrawiam