Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Pytanko czysto teoretyczne: Procon Ten

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 lut 2008, 14:12

audiktom pisze:Witam, ja się dołączę do tematu bo mam procon-ten i poduszkę w kierownicy :roll:
Ja równiez mam procon-ten i poduszkę kierowcy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 lut 2008, 18:47

Wrzucie fotki bo to bardzo dziwne żeby były te dwa systemy razem.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 03 lut 2008, 23:40

Ja jestem lepszy mam 2 poduszki i procon-ten

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 lut 2008, 11:34

radek kocio pisze:Ja jestem lepszy mam 2 poduszki i procon-ten
Wrzuc fotki poduch i linek procon-tenu bo to ciekawe jest. Poza tym mam rodzinke w tym samym mieście ;-) co ty mieszkasz

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 04 lut 2008, 14:32

Panowie, z tego co czytałem (bodajże nawet na tym forum) ktoś mi przesłał instrukcje obsługi ustrojstwa z tematu (niestety gdzieś mi sie plik zawieruszył...) System stosowany był od 1990 do 1993 roku i na celu miał wyrwanie kolumny kierowniczej i naciągniecie pasów. Z tego co zaobserwowałem w mojej Niuni możliwe naciągniecie kierownicy jest możliwe na około 20cm a o tym w instrukcji nic nie było, tak jak i o tym czy system bul stosowany równolegle z airbagami... System uaktywnia sie przy uderzeniu czołowym przy prędkości od 30km/h. Co więcej była tam wzmianka ze airbag wyparł procon ten

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 lut 2008, 17:38

a ja nie mam poduszek i nie zamierzam sie rozbijać chodź wcale wolno nie jeżdże, czego i życze wszystkim użytkownikom :mrgreen:

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 04 lut 2008, 20:47

znalazłem pliczek!
Pierwsze zdanie brzmi w wolnym tłumaczeniu "Procon-ten został stworzony przez inżynierów Audi jako ALTERNATYWA dla Air Bag'ów(...)"
I mała korekta - działa przy uderzeniu powyżej 20km/h:-)
Jak ktoś będzie chciał przejrzeć tą małą broszurkę to mogę przesłać na maila

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 05 lut 2008, 22:14

U mnie również jast poducha i nie ma procon ten

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 05 lut 2008, 22:34

Wrzuc fotki poduch i linek procon-tenu bo to ciekawe jest.
Żaden problem będę miał chwilkę to cykne

Awatar użytkownika
Marcin501
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 lut 2008, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcin501 » 13 cze 2008, 20:59

czarekj pisze:Chciałbym nadmienić, że oprócz łamania kolumny kierowniczej w naszych autach funkcjonuje coś takiego jak napinacze pasów. Co prawda nie zawsze pirotechniczne, ale nawet te na linkę to zawsze coś.
Wrócę do tematu.
Czy wie ktoś może czy system Procon-ten jest naprawialny? Z tego co przeczytałem na forum
łamie kolumnę kierowniczą i napina pasy.
Po nastawieniu silnika ze skrzynią na swoim miejscu na nowych poduszkach wszystko wraca do normalnej pozycji?
Jak to się naprawia po niewielkiej kolizji, ale gdy zerwało silnik z poduszek i zadziałał Procon-ten?
Ma ktoś takie doświadczenia?
pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 cze 2008, 08:30

Musisz naprawic kolumne kierownicza, podczas kolizji scinane sa kołki które powoduja opadnięcie kierownicy. Nie wiem czy da rade przywrócić cały układ bo linki sie jednak napewno rozciagnęły i nie wiem czy czasem nie trzeba wym tez pasów z linkami

REX-io
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:22
Lokalizacja: Żurawce

Post autor: REX-io » 19 cze 2008, 18:55

a moze inzynierowie w audi sprawdzili to i owo na crash testach czy jest lepiej z poduchami i z sys pro czy bez poduch czy wogle lepiej sie rozbic wogle bez systemów ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 21 cze 2008, 21:59

Jak stworzyli ProconTen to nie było jeszcze poduszek - dopiero jakieś 2 lata po nim wymyślono Air bag'i.

Co do naprawy Procon'a to kolumna nie jest łamana - jest tak skonstruowana że podczas szarpnięcia lin jej górna część wchodzi w dolną ( coś jak amortyzatory przy czym bez sprężyny i oleju ;-) ) Prawdopodobnie całe pasy i liny trzeba będzie wymienić a koło naciągowe jest z tworzywa i pewnie też ulegnie uszkodzeniu...

lider600

Post autor: lider600 » 10 mar 2012, 12:51

Tu muszę się coś nie zgodzić z kolegą OOfol ze system był stosowany od 90roku do 93 ponieważ mam autko z 94roku i znajduje się ten w mojej b4. Zaznaczę także ze gdy miałem b3 z 89 roku ten system tez tam był. Tylko co Mnie dziwi w b3 dało się cofać kierownice w dość znaczny sposób ku przodowi auta ty zaś w b4 kierownica cały czas sztywno nie ma pola manewru zęby cofnąć!. Może ktoś wyjaśnić ta sytuację? :oops:

darekesp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 maja 2011, 16:01

Post autor: darekesp » 12 cze 2012, 15:45

Wracając do pierwszych postów gdzie ktoś mówił o tym że poduszka wypełnia całą przestrzeń. To nie do końca tak działa Układ sterujący w momencie zderzenia najpierw wysyła impuls do wystrzelenia napinaczy pasów bezpieczeństwa, które dociągają osobę do fotela następnie wystrzeliwuje poduszka co dzieje się w mili sekundach a po jej napełnieniu napinacze puszczają pasażera bądź kierowce, który opada na poduchę i uchodzi z niej gaz. Tak więc przy zapiętych pasach nie ma opcji by kto kolwiek uderzył w poduszkę twarzą zanim ona się napełni czy wystrzeli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl