[b4 2.0 ABK cabrio] wskaznik temperatury plynu!!!
[b4 2.0 ABK cabrio] wskaznik temperatury plynu!!!
witam. nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie we wcześniejszych tematach wiec pisze. temperatura płynu chłodniczego podczas jazdy to 100-105 a w korku nawet 110. wentylatory działają ale nie wiem czy prawidłowo. wiem że powinny się odpalić przy 95-97 ale nie mam pewności że tak jest. mechanik twierdzi że może kłamać wskazówka. była naprawiana przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. nie stać mnie na kolejną zabawę z uszczelką 1000zł. jak inaczej sprawdzić temperaturę płynu, czujniki też wymienione! pomocy!
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
pozostaje Ci jedynie tylko zmierzyć temperaturę termometrem i porównać ze wskazaniem na zegarze. Zakładam że auto nie gotuje i nie wyrzuca płyn więc będzie to tylko przekłamanie zegara ( ale sprawdzić trzeba). Wskazanie zegara można skorygować po wyjęciu licznika od tyłu jest taka mała śrubka plastikowa na imbus, tam można nieco poprawić wskazanie.
[b4 2.0 ABK cabrio] wskaznik temperatury plynu!!!
Dzieki! nie wywala przynajmniej narazie ale to dopiero 2 dzien po wymianie uszczelki, zrobilem 200 km. jak sprawdzalem weze na parkingu to sa takie gorace ze nie da sie ich dotknac. uszczelke wymienialem poniewaz okazalo sie ze to ona byla winna zapowietrzaniu sie ukladu. nie wiem natomiast czy wtym modelu jest jakis zaworek do odpowietrzania czy moze sam sobie z tym radzi.
[ Dodano: 2008-04-28, 20:15 ]
Darecki3037, dzieki! troszke sie gubie jeszcze na tym forum ale z czasem sie polapie. pozdrawiam
[ Dodano: 2008-04-28, 20:15 ]
Darecki3037, dzieki! troszke sie gubie jeszcze na tym forum ale z czasem sie polapie. pozdrawiam
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
wlasnie nie ma tam tego zaworka! widzialem go u znajomego na 2.3l ale u mnie nie ma. furka jest z 97r. wiec moze dlatego. :?:
[ Dodano: 2008-04-29, 20:03 ]
pomocy. dzisiaj jezdzilem autkiem i nadal temperatura zbyt wysoka. nie mam czym zmiezyc temperatury. jak powinien zachowywac sie uklad . patrzylem teraz i po ok godzinie postoju ten dolny gruby waz jest letni a ten gorny z czujnikami jeszcze goracy. podobnie chlodnica . dolem zimna gora ciepla, czyzby termostat, praeciez wymienialem niedawno. :shock: prosze niech ktos podsunie jakas mysl bo rece mi opadaja.
[ Dodano: 2008-04-29, 20:03 ]
pomocy. dzisiaj jezdzilem autkiem i nadal temperatura zbyt wysoka. nie mam czym zmiezyc temperatury. jak powinien zachowywac sie uklad . patrzylem teraz i po ok godzinie postoju ten dolny gruby waz jest letni a ten gorny z czujnikami jeszcze goracy. podobnie chlodnica . dolem zimna gora ciepla, czyzby termostat, praeciez wymienialem niedawno. :shock: prosze niech ktos podsunie jakas mysl bo rece mi opadaja.
a moze jeszcze układ jest niedostatecznie odpowietrzony. Czasami sa z tym problemy a zwlaszcza gdy jest instalacja lpg. Wtedy silnik po kilku minutach pracy moze uzyskiwac wyzsze temp. 100 - 110 stopni
Teperatura po rozgrzaniu powinna caly czas utrzymywac sie ok 90 stopni.
Ile weszlo ci plynu chlodniczego do układu? Jak dziala ci ogrzewanie? Moze cos mechanior z paskiem od pompy zakombinowal lub termostat nie otwiera sie calkowicie.
Moze tu cos sie przyda viewtopic.php?t=15668
Teperatura po rozgrzaniu powinna caly czas utrzymywac sie ok 90 stopni.
Ile weszlo ci plynu chlodniczego do układu? Jak dziala ci ogrzewanie? Moze cos mechanior z paskiem od pompy zakombinowal lub termostat nie otwiera sie calkowicie.
Moze tu cos sie przyda viewtopic.php?t=15668
nie wiem ile plynu weszlo bo robil to mechanik, ma mi wszystko spisac. uklad byl podobno sprawdzony i odpowietrzony. u mnie nie ma tego zaworka na wezu do nagzewnicy, nie wiem czy go nigdy nie bylo bo to model 97r, czy tez moze ktos zalozyl zly. sprawdzam auto codziennie , po jezdzie. weze zawsze sa strasznie cieple a nawet gorace, nie wiem czy tak ma byc. sam juz nie wiem co jest. moze macie namiary na kogos z krakowa z podobnym silnikiem 2.0 abk bez gazu .pozdrawiam.
skoro chłodnica nie grzeje sie równomienie to prawdopodobnie układ jest zapowietrzony.
jezeli nie masz tego zaworka na wężu dolotowym do nagrzewnicy to prawdopodobnie ktoś kiedyś go wymieniał i założył zwykły bez odpowietrznika z audi B3
ten wąż z zaworkiem jest bezproblemowy do dostania jako zamiennik koszt około 65-70 zł
a jakie są węże gdy je dotykasz na gorącym silniku ? twarde (czuć w nich pływające bąble powietrza) czy trochę miękkawe (czuć przelatujący płyn) ??
czy działa ogrzewanie (gorąco leci czy letnie powietrze) ?
wentylatory powinny się załączać w przedziale 93-97 oC w zależnosci od czujnika załączenia wentylatora
sprawdziłbym jeszcze termostat, ewentualnie wywalił go na chwile i zobaczył czy bedzie poprawa.
odnosnie przekłamania wskazówki w desce rozdzielczej to sprawdź czy czujnik 3-pinowy (szary) jest sprawny.
jezeli nie masz tego zaworka na wężu dolotowym do nagrzewnicy to prawdopodobnie ktoś kiedyś go wymieniał i założył zwykły bez odpowietrznika z audi B3
ten wąż z zaworkiem jest bezproblemowy do dostania jako zamiennik koszt około 65-70 zł
a jakie są węże gdy je dotykasz na gorącym silniku ? twarde (czuć w nich pływające bąble powietrza) czy trochę miękkawe (czuć przelatujący płyn) ??
czy działa ogrzewanie (gorąco leci czy letnie powietrze) ?
wentylatory powinny się załączać w przedziale 93-97 oC w zależnosci od czujnika załączenia wentylatora
sprawdziłbym jeszcze termostat, ewentualnie wywalił go na chwile i zobaczył czy bedzie poprawa.
odnosnie przekłamania wskazówki w desce rozdzielczej to sprawdź czy czujnik 3-pinowy (szary) jest sprawny.
wymienialem wszystkie czujki dwa czy trzy razy. dwa razy termostat. niby wszystko jest ok. ogzewanie dziala , jest cieplo, wentylatory sie wlanczaja a co do tego zaworka na wezu to moze w tym modelu juz go nie bylo, moze uklad odpowietrza sie samoczynnie. to jest cabrio z grudnia 97. chlodnica tylko na poczatku jest ciepla do polowy. po dluzszej jezdzie calos ma taka sama temperature.
[ Dodano: 2008-05-21, 20:04 ]
no i zaraz szlak mnie trafi. znowu cieknie. kruciec z tylu bloku. jasna cholera ile mozna sie meczyc , poradzcie cos prosze!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-05-22, 12:20 ]
koledzy, nie mam juz sily. jak wczesniej pisalem ubywalo plynu chlodniczego i okazalo sie ze to uszczelka pod glowica, autko bylo naprawiane i mialo byc ok. jednak po odebraniu wydawalo mi sie ze jest cos nie tak i to tez opisalem. no i moje obawy sie potwierdzily i wczoraj zauwazylem wyciek z krucca tego z tylu bloku. przed wymianea uszczelki objawy byly podobne. kruciec wymienialem juz 3 razy. mechanior twierdzi ze uklad nie jest zapowietrzony. prosze o pomoc!!!!!!!! ma ktos w okolicy krakowa taka audiczke lub zna mechesa ktory ma pojecie o tych autkach. chcialbym porownac silnik, jak zachowuje sie uklad chlodzenia. prosze o pomoc ABK 2.0 115KM. :cry:
[ Dodano: 2008-05-23, 11:48 ]
nikt nie zna audi maniaka w krakowie?
[ Dodano: 2008-06-01, 13:35 ]
no i niunia wrocila do mechaniora! dzieje sie dokladnie to samo co przed wymiana uszczelki,twarde weze i wywala wode. :cry: pogoda idealna a ja w domu przed kompem bo bez niuni smutno, jednym slowem DUPA ZBITA :cry:
[ Dodano: 2008-06-13, 21:15 ]
waz z dolu letni taksamo chlodnica a gora goraca, co jest?
[ Dodano: 2008-05-21, 20:04 ]
no i zaraz szlak mnie trafi. znowu cieknie. kruciec z tylu bloku. jasna cholera ile mozna sie meczyc , poradzcie cos prosze!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-05-22, 12:20 ]
koledzy, nie mam juz sily. jak wczesniej pisalem ubywalo plynu chlodniczego i okazalo sie ze to uszczelka pod glowica, autko bylo naprawiane i mialo byc ok. jednak po odebraniu wydawalo mi sie ze jest cos nie tak i to tez opisalem. no i moje obawy sie potwierdzily i wczoraj zauwazylem wyciek z krucca tego z tylu bloku. przed wymianea uszczelki objawy byly podobne. kruciec wymienialem juz 3 razy. mechanior twierdzi ze uklad nie jest zapowietrzony. prosze o pomoc!!!!!!!! ma ktos w okolicy krakowa taka audiczke lub zna mechesa ktory ma pojecie o tych autkach. chcialbym porownac silnik, jak zachowuje sie uklad chlodzenia. prosze o pomoc ABK 2.0 115KM. :cry:
[ Dodano: 2008-05-23, 11:48 ]
nikt nie zna audi maniaka w krakowie?
[ Dodano: 2008-06-01, 13:35 ]
no i niunia wrocila do mechaniora! dzieje sie dokladnie to samo co przed wymiana uszczelki,twarde weze i wywala wode. :cry: pogoda idealna a ja w domu przed kompem bo bez niuni smutno, jednym slowem DUPA ZBITA :cry:
[ Dodano: 2008-06-13, 21:15 ]
waz z dolu letni taksamo chlodnica a gora goraca, co jest?
zaden z tych objawow nie wystepuje. woda ucieka wezem tym co idzie od termostatu do bloku, przy kruccu na termostacie. jesli po wymianie weza badz tez krucca problem sie nie rozwiaze to szlak mnie jasny trafi i krew nagla zaleje! pali od kopa bez najmniejszego problemu, czasem zdaza sie ze na luzie poswiruja obroty lub tez na chwile podczas jazdy braknie mu mocy, ale zadko sie to zdaza.
kolego dość dziwne to jest ponieważ ja nigdy nie osiągnołem w swoim autku nawet 70 stopni pytanie pierwsze czy wogóle otwiera ci się termostat i może chodzić na małym obiegu wody no i jeszcze jedno może być korek walnienty przy zbiorniczku wyrównawczym miałem też podobny problem woda się gotowała węże i puchły wina spadła na korek i jak ręką odioł wszystko grało pużniej
willi, termostat tez wymienialem, mechanik sprawdzal caly uklad i podobno wszystko gra, korek to bylo pierwsze co wymienilem. we wtorek oddaje dalej do mechanika bo ja osobiscie to z mechanika jestem na bakier. ale gdybys mial jeszcze jakis pomysl pisz , zawsze to jakies dodatkowe informacje. dzieki z gory.