Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.9d] zmieniony zegar na obrotomierz i Problem;(

ODPOWIEDZ
Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

[80 b3 1.9d] zmieniony zegar na obrotomierz i Problem;(

Post autor: Bidon » 22 cze 2008, 11:42

Witam Koledzy Zmieniłem w swojej Audi Zegarek na obrotomierz według wskazówek i obrotomierz ten pochodził z benzyniaczka a ja mam dieselka i gdy zapale samochód obrotomierz wskazuje w granicach 2.7tys obr. i wcale sie nie podnosi ani nie opada pod wpływem dodania gazu czy będzie to przyczyną że jest od innego silniczka czy może jest uszkodzony <osohozi>

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 22 cze 2008, 12:26

Z tego co wiem w twoim silniku trzeba zastosować potencjometr. Tylko w silniku 1Z nie ma problemów z obrotkiem a w innych dieslach trzeba stosować ów potencjometr.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 cze 2008, 12:47

Dokładnie. Montowałeś potencjometr? Ale i tak jest w tym coś dziwnego, bo mimo bez kompresora obrotomierz powinien reagować, na dodanie gazu, tylko zawyżałby.

Obrotomierz połączony jest z płytą główną za pomocą 4 bolców. Sprawdź czy wszytskie dobrze wchodzą w swoje gniazda.

Specjalistą nie jestem, (Cobra powinien ci w tej sprawie pomóc).
Części samochodowe online - Motostacja

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 22 cze 2008, 13:39

Ale jak na moje oko coś jest nie tak. Tak jak pisał Labiel, wskazówka powinna reagować ale zawyżać a z tego co piszesz jest nie ruchoma.

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 22 cze 2008, 13:48

Skazówka moze się troszke rusza ale to dosłownie o 0.2+- i nie dawałem zadnego potenciometru coś czytałem że obrotomierz bierze impulsy z alternatora i te piny wszystkie poprawiłem dokładnie i pościskałem napisałem do Cobry może on coś zaradzi

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 22 cze 2008, 14:01

Z tego co ja wiem bez potencjometru obrotek będzie przekłamywał ale działał. A twój się nie rusza bo te 2-3mm można tak zakwalifikować. Dołóż potencjometr jeśli to nie pomoże to znaczy że masz coś z samym obrotkiem.

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 22 cze 2008, 14:23

no Cobra w sowim też takie coś robił bo czytałem i mówił że były jakies komplikacje bo impulsy ida z alternatora i teraz jeszcze jaka oporność dać na tym potenciometrze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 cze 2008, 14:46

Potencjometr powinien być 21K. Później już sobie nim sam wyregulujesz.
Części samochodowe online - Motostacja

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 22 cze 2008, 15:00

no własnie znalazłem jeden artykuł i go studiuje to piszą że koło 21 K zobaczymy jutro z samego rana zabiorę się za to a jak nie przeniesie nic skutków bedę meczył Cobre by jakś mi pomógł

[ Dodano: 2008-06-22, 15:44 ]
a ten potenciometr to gdzie go wstawić?? bo skreciłem przed chwila ten zamonotwany w zegarach na min i spadło z 2.9 na 2 tys i jak dodam gazu to podnosi sie gdzieś o 500 obr

[ Dodano: 2008-06-22, 15:59 ]
Byłbym wdzięczny by ktoś zaznaczył mi punkciki czy wlutować go zamiast tego orginalnego??

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 23 cze 2008, 18:36

Poszukaj na forum zjdecia od drugiej strony tej plytki do ktorego opornika przylutować potencjometr. Najlepiej sciągnij z działu download.Są tam chyba dwie instrukcje jak to zrobić. Dodam tylko, że samym potencjometrem nie ustawisz idealnie obrotow zgodnie z przełożeniem skrzyni. Zawsze będzie zawyżał do tych 1000-1100. Nie ominie Cię przesunięcie wskazówki.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 cze 2008, 19:01

dokładnie, nawet guru zegarów - cobra musiał kombinować ze wskazówką

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 23 cze 2008, 19:41

Powiem Wam Koledzy że udało mi się zrobić wszystko a potenciometr trzeba przylutowac zaznaczam na zdjęciu może komuś się przyda i wstawiłem 22k a ten orginalny skreciłem na min i jest wszystko ok :-)

Lecz nadal brakuje mi generatora impulsów co idzie do skrzyni biegów i dzięki niemu wiemy ile jedziemy i najgorsze to że w sklepach ani na allegro nie Ma :cry: a na szrocie nie chcą wyciągnąć może wy wiecie gdzie coś takiego dostane ??
I jeszcze zostanie mi jeden problem ale to poszukam a jak nie to założe nowy temat gdyż przy silniku mam bardzo wiele pourywanych kabli od czujników nie wiem które kolorki gdzie idą poprzedni własciciel chyba lubiał bardzo elektryke :-x

I Podziękował za pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 cze 2008, 21:09

generatora w AAZ nie ma w skrzyni tylko jest w alternatorze :mrgreen:

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 23 cze 2008, 22:43

czyli jesli dobrze rozumie to predkosciomierz też zlicza impulsy z alternatora?? ale w skrzyni co idzie wtyczka do niby (jakieś) czujnika stykałem kabelkami w jednakowych odstepach czasu to predosciomierz się podnosił :-/

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 24 cze 2008, 10:05

Bidon pisze:czyli jesli dobrze rozumie to predkosciomierz też zlicza impulsy z alternatora?? ale w skrzyni co idzie wtyczka do niby (jakieś) czujnika stykałem kabelkami w jednakowych odstepach czasu to predosciomierz się podnosił :-/
prędkościomierz bierze impulsy z czujnika ze skrzyni o którym piszesz, natomiast obroty zliczane sa z alternatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga