Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - elektryczne turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
JawoR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 02 wrz 2007, 11:52
Lokalizacja: Toruń - Warszawa

Post autor: JawoR » 24 cze 2008, 16:08

Witam,

trochę się nazbierało opinii, pozwolicie , że je skomentuje ale najpierw podzielę się pewną uwagą. Otóż czytając niektóre komentarze zauważyłem, że to forum zaczyna się z technicznego robić prześmiewcze i jedyne o czym można tu popisać to o wymianie mieszka za 30 zł czy ramce na biegi za 20 zł. Niektórzy wyznają zasadę: nie mam nic mądrego lub ciekawego do napisania to chociaż powypisuję bzdury. Powróćmy do komentarzy:

1)
Avantman pisze:Co do turbiny to nie wiem jak ona ma zwiększyć moc jak to nawet ciśnienia nie wytworzy
Nic prostszego jak zmierzyć ciśnienie jakie turbina tworzy poprzez pomiar dynamometrem, na dniach to zrobię i podam Wam wyniki pomiarów,

2)
czarekj pisze:Osobiście uważam, że tego typu turbinka da więcej mocy niż wychwalane przez niektórych klubowiczów filtry stożkowe. Szkoda tylko że akurat ten wiatraczek ma tak niewielką moc. Profesjonalne turbinki elektryczne stosowane w tuningu mają co najmniej 300 Watów i przewody o przekroju co najmniej 4 mm2.
Dzięki za próbę przywrócenia dobrego stylu na forum. Ta turbina jest do zastosowania z filtrem stożkowym, więc połączony efekt może być całkiem przyjemny. To jest profesjonalna elektryczna turbina stosowana również przy produkcji jachtów motorowych w silnikach Volvo. Więc skoro daje radę na kilku - kilkunastotonowych jachtach, to tym bardziej rozbuja audi ważące jeśli dobrze pamiętam ok. 1100 kg. Poza tym na allegro nie znalazłem mocniejszej turbiny.

3)Co do sposobu jej załączania to faktycznie można zastosować włącznik jednak ja bym ją stosował cały czas włączoną, ponieważ jeśli nie będzie działać, to może hamować przepływ powietrza i auto zamiast więcej, będzie miało mniej mocy.

4)
Oofol pisze:to jest turbinka do PCta a nie do samochodu! zasilanie zgodne z kolorystyką komputerową i wtyczka Molex!
Powiedz mi proszę jaki masz komputer? Bo jeśli wymaga takiego chłodzenia to albo masz jeden z pierwszych komputerów jakie wyprodukowano albo komputer NASA. Ja mam bardzo szybkiego laptopa i jakoś do jego chłodzenia nie używam wirnika od helikoptera. Co do kolorów kabli to ostatnio montowałem kamerę cofania w moim aucie i kable miały ten sam kolor. Hmm... Chyba, że zamontowałem kamerę do Skype'a???

5)
Oofol pisze:Felunek koniecznie zmień na powiedzmy bardziej "europejsko" wyglądający
Kto kupuje sobie koreański, bądź japoński samochód, żeby przerobić go na bardziej "europejski"? Poza tym wzór moich felg jest zbliżony jeśli nie identyczny jak w Subaru i w nich jakoś nikomu one nie przeszkadzają.

Mam nadzieję, że tym postem zakończymy festival uszczypliwości, dlatego jeśli ktoś ma jakieś sensowne uwagi, bądź pytania, to proszę pisać. Nic nie wnoszące komentarze darujcie sobie.

Pozdrawiam
JawoR

P.S. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł na zwiększenie mocy auta o parę KM za 300 zł to niech się podzieli ideą, bo mi nic nie przychodzi do głowy.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 24 cze 2008, 16:46

I po tym poście kolego widać jak mała jest Twoja wiedza. W notebookach tudzież laptopach systemy chłodzące jak i z resztą cały osprzęt jest zminiaturyzowany więc nie realnym by było założenie takiego wentylatora. Takie turbinki stosowało się przy overclockingu starszej generacji - podkręcaniu mocy obliczeniowej CPU jak i GPU. Na dzień dzisiejszy takie zastosowanie Twojej turbiny w przemyśle komputerowym nie ma sporej popularności z tytułu większych wymagań i zastosowania heatpipe'ów w połączeniu z wysokowydajnymi płaskimi wentylatorami bądź chłodzeniu wodnym opartym na np ogniwach Peltiera. O czym pewnie nie wiedziałeś bo masz laptopa. I proszę nie insynuuj na forum nie kompetencji autorów postów bez uprzedniego upewnienia się o tym.
Wracając do samej turbiny, nie wygląda ona za dobrze chociaż by z tytułu dużego prześwitu śmigła z obudową co nie pozwoli osiągnąć dużego ciśnienia, a kable zasilające są po prostu za cienkie żeby mogły zasilić turbinę o dużym zapotrzebowaniu prądowym.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 24 cze 2008, 16:59

jedne z pierwszych komputerów klasy PC tak bardzo się nie grzały i nie wymagały żadnego chłodzenia aktywnego (tylko radiatory) -Commodore 486 ATARI Amiga i pierwsze pentiumy

co do zwiększania mocy za 300zł dalej nie jestem przekonany że to coś da. Bo jak kolega napisał wygląda to na amatorski wiatrak

[ Dodano: 2008-06-24, 17:06 ]
co do punktu 3 to obawiam się że mógłby pojawić się problem na wolnych obrotach lub biegu jałowym jakby mi to cały czas dmuchało

Awatar użytkownika
JawoR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 02 wrz 2007, 11:52
Lokalizacja: Toruń - Warszawa

Post autor: JawoR » 24 cze 2008, 17:10

Witam,

gratuluję znajomości komputerowych bebechów. Na szczęście czasy, w których stosowano takie rozwiązania, są mi obce. Jednak wiem skąd pochodzi ta turbinka, napisałem o tym, i na pewno nie jest to komputer jak sugerowałeś. Przejrzałem oferty innych turbin i jakoś nie zauważyłem żeby mieli grubsze kable. I nie insynuuje nikomu niewiedzy, a jedynie próbuje odwieźć od uszczypliwych tekstów, a Ciebie od twierdzenia, że wiesz lepiej niż ja skąd jest ta turbina.

Pozdrawiam
JawoR

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 24 cze 2008, 17:10

co do punktu 3 to obawiam się że mógłby pojawić się problem na wolnych obrotach lub biegu jałowym jakby mi to cały czas dmuchało
To by był zasadniczy problem.
A zapomniałem dodać że za 300zł to bym tego nigdy nie kupił!! to wygląda mi raczej na konstrukcje z półki 29,99zł
a Ciebie od twierdzenia, że wiesz lepiej niż ja skąd jest ta turbina.
Czy ja gdzieś napisałem że wiem od czego ona jest? Pisałem jedynie że mi "wygląda" na taką a nie inną co nie znaczy że zmieniłem zdanie. Poza tym silniki na jachtach to o ile mnie moja znajomość techniczna" nie myli to diesle niskoobrotowe i ta turbna może w nich służyć faktycznie jako dosilenie w powietrze ale konieczne przy tej konstrukcji silnika.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2008, 17:16 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 cze 2008, 17:12

odnośnie tematu , 5 lat temu chciałem uturbić polo 1.3 D właśnie po przez wiatrak elektryczny sterowany potencjometrem na pedale gazu i efekty były ale tylko na filtrze stożkowym ;-)

Awatar użytkownika
AvantMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 306
Rejestracja: 03 maja 2008, 18:34
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: AvantMan » 24 cze 2008, 17:20

Vision pisze:odnośnie tematu , 5 lat temu chciałem uturbić polo 1.3 D właśnie po przez wiatrak elektryczny sterowany potencjometrem na pedale gazu i efekty były ale tylko na filtrze stożkowym ;-)
Pytam tak z ciekawości masz jakiś wykresik :?:
Albo coś co potwierdzi wzrost mocy w polo po tej el turbinie ;-)
Bo ja dalej jestem do tego wszystkiego sceptycznie nastawiony :mrgreen:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 cze 2008, 17:44

AvantMan pisze:Pytam tak z ciekawości masz jakiś wykresik :?:
Albo coś co potwierdzi wzrost mocy w polo po tej el turbinie ;-)
Bo ja dalej jestem do tego wszystkiego sceptycznie nastawiony :mrgreen:
masz prawo być sceptycznie nastawiony , nic nie posiadam na potwierdzenie tego co napisałem to były moje takie próby co by gdyby i byłem mile zaskoczony ale zarzuciłem projekt , problemy z płynnym sterowaniem , i brak wydajnego wiatraka a szkoda

[ Dodano: 2008-06-24, 17:46 ]
Ale Polo nadal mam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 cze 2008, 18:00

Jak dla mnie fajny pomysł, bo przynajmniej coś kombinujesz dla uzyskania efektu, co do działania jakoś ciezko mi uwiezyć aby dało to powera, ale zycze jak najlepiej, i zycze Ci jeszcze aby ten wynzazek przypadkiem sie nie ukrecił i nie został zassany do kolektora, bo moze narobić biedy, czekam na efekt końcowy powodzenia <ok>

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 24 cze 2008, 19:13

Tak w ramach tematu za 300 zł można zwiększyć moc montując podtlenek azotu.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 24 cze 2008, 21:41

ptasior1988 pisze:Tak w ramach tematu za 300 zł można zwiększyć moc montując podtlenek azotu.
Racja ale w tych 300zł zmieści się też dwukrotne nabicie 60l butli :-)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 24 cze 2008, 22:14

Oofol, albo 5 strumienic zamontowac,wylot spalin z tłumika będzie wyglądał niczym z F16.Chyba żeby zrobić przetwornice z 12v na 230v wtedy będzie dawała czadu :mrgreen:

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 24 cze 2008, 22:30

Ciekaw jestem jakie to by miało zastosowanie w wolnossącym dieslu bez turbiny :-D

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 cze 2008, 22:42

Jeżeli chodzi o mój komentarz co do wzrostu mocy za 300zł to proponuje wydanie tej kasy na przywrócenie i utrzymanie seri i wtedy myśleć o sprzedaniu auta i zakupie o wiekszej mocy <czesiek>

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 24 cze 2008, 22:45

JawoR pisze: 1)
Avantman pisze:Co do turbiny to nie wiem jak ona ma zwiększyć moc jak to nawet ciśnienia nie wytworzy
Nic prostszego jak zmierzyć ciśnienie jakie turbina tworzy poprzez pomiar dynamometrem, na dniach to zrobię i podam Wam wyniki pomiarów,
dynamometrem :?: ciśnienie :?: <lol>
ja już nie mam pytań, <osohozi>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl