[b4 2.3 NG] wentylator
[b4 2.3 NG] wentylator
Witam
co może byc przyczyną że wentylator załącza zaraz po zgaszeniu silnika tzn nawet jak nie złapie 90 stopni, np odpalony rano zimny przejechane z 5km zgaszony i zaraz po wyłączeniu włącza sie wentyaltor któryś czujnik ... gdzie szukac....
co może byc przyczyną że wentylator załącza zaraz po zgaszeniu silnika tzn nawet jak nie złapie 90 stopni, np odpalony rano zimny przejechane z 5km zgaszony i zaraz po wyłączeniu włącza sie wentyaltor któryś czujnik ... gdzie szukac....
A czy przypadkiem szpec od gazu nie zmodyfikował ci w jakiś sposób instalacji chłodzenia? Albo spiął na krótko jakieś kabelki?
OT: wiesz, ten silnik jest sam w sobie dość skomplikowany jeżeli chodzi o regulację i diagnozowanie usterek. A z dołożonym LPG (choćby i najnowszej generacji) to już jest istna ruletka. Dlatego jak ja miałem NG to nie założyłem do niego gazu, bo to raczej pozorna oszczędność.
OT: wiesz, ten silnik jest sam w sobie dość skomplikowany jeżeli chodzi o regulację i diagnozowanie usterek. A z dołożonym LPG (choćby i najnowszej generacji) to już jest istna ruletka. Dlatego jak ja miałem NG to nie założyłem do niego gazu, bo to raczej pozorna oszczędność.
czy taka pozorna to bym sie kłucił właśnie wróciłem z wrocławia i na trasie z predkościa 100-160 spaliła mi 11l gazu na poprzedniej instalacji paliła 15l leciutko.
Zauważyłem że nawet nie musze odpalac samochodu wystarczy że przekrece stacyjke i ja cofne wentylator sie załącza i tak chodzi przez ok 7min przekrece stacyjke cofne i to samo, w trakcie jak chodzi wentylator wypne i wepne kleme od aku to wentylator przestaje chodzic czy to wina czujnika czy coś dalej...
Zauważyłem że nawet nie musze odpalac samochodu wystarczy że przekrece stacyjke i ja cofne wentylator sie załącza i tak chodzi przez ok 7min przekrece stacyjke cofne i to samo, w trakcie jak chodzi wentylator wypne i wepne kleme od aku to wentylator przestaje chodzic czy to wina czujnika czy coś dalej...
a czy te silniki nie mają chłodzenia wtrysków????
U mnie jest taki czujnik na końcu głowicy(zaraz przy osłonie paska) na krzywce, wyczytałem w książce że ma on za zadanie załączyć chłodzenie wtrysków po wyłączeniu silnika aż zewnętrzna temperatura głowicy spadnie poniżej 103C
Czujnik jest 2 pinowy może on jest do wymiany a może głowice ma faktycznie ponad 100C w końcu mamy lato 40C to ja mam w kabinie czasami
Jeśli masz taki czujnik to poprostu jak wyłączysz autko i zacznie wentylator chodzić to go odepnij i zobacz czy wentylatory się wyłączą
[ Dodano: 2008-06-23, 09:28 ]
znalazłem proszę wklejam link
http://husaria.netarteria.info/gal/wtrysk.jpg
U mnie jest taki czujnik na końcu głowicy(zaraz przy osłonie paska) na krzywce, wyczytałem w książce że ma on za zadanie załączyć chłodzenie wtrysków po wyłączeniu silnika aż zewnętrzna temperatura głowicy spadnie poniżej 103C
Czujnik jest 2 pinowy może on jest do wymiany a może głowice ma faktycznie ponad 100C w końcu mamy lato 40C to ja mam w kabinie czasami
Jeśli masz taki czujnik to poprostu jak wyłączysz autko i zacznie wentylator chodzić to go odepnij i zobacz czy wentylatory się wyłączą
[ Dodano: 2008-06-23, 09:28 ]
znalazłem proszę wklejam link
http://husaria.netarteria.info/gal/wtrysk.jpg
niestety masz całą instalacje do sprawdzania bo to nie jest normalny objaw, nic mi więcej do głowy nie przychodzi
[ Dodano: 2008-06-24, 20:08 ]
a odpinałeś ten czujnik jak wentylator chodził i czy zgasł. I czy jak przekręcisz klucz to odrazu włącza się wentylator czy dopiero jak przekręcisz na wyłączone (trochę namieszałem mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi). Bo o ile mi wiadomo ten czujnik jest na wyłączniku czasowym (więc z tego wnioskując jak przekręcisz kluczy a jest on uszkodzony to załącza wentylator a gasi go po 12 minutach, ale mogę się mylić)
[ Dodano: 2008-06-24, 20:08 ]
a odpinałeś ten czujnik jak wentylator chodził i czy zgasł. I czy jak przekręcisz klucz to odrazu włącza się wentylator czy dopiero jak przekręcisz na wyłączone (trochę namieszałem mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi). Bo o ile mi wiadomo ten czujnik jest na wyłączniku czasowym (więc z tego wnioskując jak przekręcisz kluczy a jest on uszkodzony to załącza wentylator a gasi go po 12 minutach, ale mogę się mylić)
Więc gdzieś masz np. zwarcie do masy. Tak jak tu już napisano - do sprawdzenia po kolei instalacja elektryczna, ja patrzyłbym też łącznie ze stacyjką. Sprawdź dokładnie czy spec od gazu nie wyczarował gdzieś jakiegoś mixu z kabelkami.
Kolega mój w Hondzie Accord miał tak kiedyś założone LPG że działało mu tylko z włączonym ogrzewaniem w kabinie. Chciałeś mieć w kabinie zimno - silnik gasł, albo przełączał się na benzynę. także różna cuda są możliwe.
Kolega mój w Hondzie Accord miał tak kiedyś założone LPG że działało mu tylko z włączonym ogrzewaniem w kabinie. Chciałeś mieć w kabinie zimno - silnik gasł, albo przełączał się na benzynę. także różna cuda są możliwe.
czyli się zgadza ten czujnik załącza wentylatory po wyłączeniu zapłonu-nigdy w na odpalonym silniku, od tego jest czujnik na chłodnicy. Po wyłączeniu zapłonu działa około 10 minut (według przekaźnika czasowego) i załącza wentylatory. Jeżeli czujnik jest uszkodzony i zwiera cały czas na to nieważna jest temperatura a i tak je wyłączy po 10 min przekaźnik czasowy.
nie napisałeś jaka jest reakcja po odpięciu wsuwki z tej czujki ,napisz, a jak nie to będziemy kombinować dalej. u mnie po odpięciu jej wentylatory wogule nie włączają się po wyłączeniu zapłonu
nie napisałeś jaka jest reakcja po odpięciu wsuwki z tej czujki ,napisz, a jak nie to będziemy kombinować dalej. u mnie po odpięciu jej wentylatory wogule nie włączają się po wyłączeniu zapłonu
a czy mógłbyś mi przybliżyc w którym dokładnie miejscu jest ten czujnik... :mrgreen: widac ten czujnik na fotce jeżeli nie to zaznacz w którym miejscu mniej wiecej szukac
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 91ad8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 91ad8.html