Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] wentylator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

[b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: mlodysowa » 20 cze 2008, 22:45

Witam
co może byc przyczyną że wentylator załącza zaraz po zgaszeniu silnika tzn nawet jak nie złapie 90 stopni, np odpalony rano zimny przejechane z 5km zgaszony i zaraz po wyłączeniu włącza sie wentyaltor któryś czujnik ... gdzie szukac.... :-/

Awatar użytkownika
Narki1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 27 maja 2008, 14:43
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Narki1 » 20 cze 2008, 22:48

Witam
U mnie jest to samo ale to chyba normalne. Jak płyn przestaje krążyć po zgaszeniu silnika to silnik oddaje ciepło i załącza się wentylator.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 20 cze 2008, 22:55

ale u mnie zaczeło sie to dziac od przedwczoraj po założeniu LPG czy to może miec coś wspólnego z instalacją :-/ wcześniej tak nie było

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 22 cze 2008, 08:03

A czy przypadkiem szpec od gazu nie zmodyfikował ci w jakiś sposób instalacji chłodzenia? Albo spiął na krótko jakieś kabelki?

OT: wiesz, ten silnik jest sam w sobie dość skomplikowany jeżeli chodzi o regulację i diagnozowanie usterek. A z dołożonym LPG (choćby i najnowszej generacji) to już jest istna ruletka. Dlatego jak ja miałem NG to nie założyłem do niego gazu, bo to raczej pozorna oszczędność.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 22 cze 2008, 13:30

czy taka pozorna to bym sie kłucił właśnie wróciłem z wrocławia i na trasie z predkościa 100-160 spaliła mi 11l gazu na poprzedniej instalacji paliła 15l leciutko.
Zauważyłem że nawet nie musze odpalac samochodu wystarczy że przekrece stacyjke i ja cofne wentylator sie załącza i tak chodzi przez ok 7min przekrece stacyjke cofne i to samo, w trakcie jak chodzi wentylator wypne i wepne kleme od aku to wentylator przestaje chodzic :-/ czy to wina czujnika czy coś dalej...

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 23 cze 2008, 08:51

wygląda to na jakąś nie zamierzoną modyfikację instalacji elektrycznej, albo przebicie na popękanych kablach.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2008, 09:21

a czy te silniki nie mają chłodzenia wtrysków????

U mnie jest taki czujnik na końcu głowicy(zaraz przy osłonie paska) na krzywce, wyczytałem w książce że ma on za zadanie załączyć chłodzenie wtrysków po wyłączeniu silnika aż zewnętrzna temperatura głowicy spadnie poniżej 103C

Czujnik jest 2 pinowy może on jest do wymiany a może głowice ma faktycznie ponad 100C w końcu mamy lato 40C to ja mam w kabinie czasami

Jeśli masz taki czujnik to poprostu jak wyłączysz autko i zacznie wentylator chodzić to go odepnij i zobacz czy wentylatory się wyłączą

[ Dodano: 2008-06-23, 09:28 ]
znalazłem proszę wklejam link
http://husaria.netarteria.info/gal/wtrysk.jpg

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 23 cze 2008, 12:15

problem jest nawet na zimnym silniku rano wystarczy że przekerece stacyjke aż zapalą sie kontrolki i ją cofne i wentylator już chodzi :-/

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2008, 12:27

sprawdź ten czujnik a jak nie to szukaj po przewodach, po przekręceniu stacyjki wydaje mi się że czujniki na chłodnicy są rozłączane. Ja bym na pierwszym miejscu tą właśnie czujkę obstawiał.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 24 cze 2008, 17:31

czyli co ona dziła na zwrcie.. jak jest temp podaje sygnał na wentylator. tylko czemu tu jest że po przekręceniu stacyjki to mnie zastanawia, wydaje mi sie ze jak by czujnik byl walniety to by mial zwarcie cly czas i podawał sygnal caly czas na wentylator.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 24 cze 2008, 18:03

niestety masz całą instalacje do sprawdzania :/ bo to nie jest normalny objaw, nic mi więcej do głowy nie przychodzi

[ Dodano: 2008-06-24, 20:08 ]
a odpinałeś ten czujnik jak wentylator chodził i czy zgasł. I czy jak przekręcisz klucz to odrazu włącza się wentylator czy dopiero jak przekręcisz na wyłączone (trochę namieszałem mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi). Bo o ile mi wiadomo ten czujnik jest na wyłączniku czasowym (więc z tego wnioskując jak przekręcisz kluczy a jest on uszkodzony to załącza wentylator a gasi go po 12 minutach, ale mogę się mylić)

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 24 cze 2008, 21:00

:-D jeszcze raz wsiadam np rano przekręcam kluczyk na pozycje nr 1 :) zapalają się kontrolki wentylator nie włącza sie wszystko jest ok , ale wystarczy że kluczyk cofne na pozycje 0 wentylator sie włącza io chodzi z 7- 10 min i tak za każ dym razem moge wogóle nie odpalac samochodu

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 24 cze 2008, 21:41

Więc gdzieś masz np. zwarcie do masy. Tak jak tu już napisano - do sprawdzenia po kolei instalacja elektryczna, ja patrzyłbym też łącznie ze stacyjką. Sprawdź dokładnie czy spec od gazu nie wyczarował gdzieś jakiegoś mixu z kabelkami.

Kolega mój w Hondzie Accord miał tak kiedyś założone LPG że działało mu tylko z włączonym ogrzewaniem w kabinie. Chciałeś mieć w kabinie zimno - silnik gasł, albo przełączał się na benzynę. także różna cuda są możliwe.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 24 cze 2008, 22:54

czyli się zgadza ten czujnik załącza wentylatory po wyłączeniu zapłonu-nigdy w na odpalonym silniku, od tego jest czujnik na chłodnicy. Po wyłączeniu zapłonu działa około 10 minut (według przekaźnika czasowego) i załącza wentylatory. Jeżeli czujnik jest uszkodzony i zwiera cały czas na to nieważna jest temperatura a i tak je wyłączy po 10 min przekaźnik czasowy.

nie napisałeś jaka jest reakcja po odpięciu wsuwki z tej czujki ,napisz, a jak nie to będziemy kombinować dalej. u mnie po odpięciu jej wentylatory wogule nie włączają się po wyłączeniu zapłonu

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 24 cze 2008, 23:09

a czy mógłbyś mi przybliżyc w którym dokładnie miejscu jest ten czujnik... :mrgreen: widac ten czujnik na fotce jeżeli nie to zaznacz w którym miejscu mniej wiecej szukac

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 91ad8.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl