[B3 1.6TD intercooler 1989 80kM ] koniec turbiny??
[B3 1.6TD intercooler 1989 80kM ] koniec turbiny??
Od jakiegoś czasu cierpie na brak mocy ....auto nie zbiera się jak kiedyś zauważyłem ze po ściśnięciu węża od turbiny to zamiast pęcznienia zaczyna klekotać kiedyś jak scisnąłem węża to mi w rękach rozpychało go a teraz lipa.... czy to koniec turosprężarki???????
pali ładnie pracuje w miare równo nie mam większego kłopotu z silnikiem pozatym że zaczął więcej dymić ...... jeśli chodzi o rozpędzanie bryki to wydaje mi się żę turbina zaczyna pracowac w górnych granicach obrotów.....
pali ładnie pracuje w miare równo nie mam większego kłopotu z silnikiem pozatym że zaczął więcej dymić ...... jeśli chodzi o rozpędzanie bryki to wydaje mi się żę turbina zaczyna pracowac w górnych granicach obrotów.....
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Oczywiscie :!: Nalezy to jak najszybciej uszczelnić, bo nie tylko tracisz moc ale dodatkowo jeszcze katujesz turbine. :!: :!: :!:Margol pisze:małe nieszczelności są bo jak scisne przewód od turbo to puszcza dymek bokiem myślisz ze moze tracić sprawnosć przez nieszczelność
[ Dodano: 2008-06-27, 16:23 ]
Labiel, Tak to juz jest, sam nie raz kobinowałem jak koń pod góre rozebrałem pół auta a wystarczyło zrobic coś prostego co zajeło 5 minut
podepne sie do tematu i zapytam co konkretnie macie na mysli mowiac o tej nieszczelnosci, gdyz mam podobny problem. Moja turbina zaczyna dzialas ale przy wiekszyc obrotach. Oleju mi nie bierze prawie wogole. Co musialbym konkretnie zrobicby poszukac nieszczelnosci jak mowicie, gdzie patrzec - jak to wyszukac ....
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ludzie, czego Wy szukacie przy tych turbinach, od zawsze tak było i bedzie ze diesel ma turbo dziure i basta, chyba ze w TDIku zrobisz softa to dziure zniwelujesz, w Dieslu, nalezy zwiekszyć cisnienie i podlać paliwe, równiez zniweluje to turbo dziure. A co do nieszczelnosci to wystarczy zobaczyc w których miejscach na rorach od IC i samym IC pojawia sie olej, wtedy wiadomo gdzie jest nieszelnosc. <ok>
w SB i RA turbo dziura jest mala bo sa male turbiny wiec nie powinno sie tego odczuwac co innego w 70km turbo dieslach tam jest znacznie wieksza turbina wiec i lag jest wiekszy zreszta taki urok turbin na wg dym z dolu doladowanie z gory
po drugie jest goraco i seryjny ic moze nie dawac rady wiec bedzie czuc ze nie przyspiesza tak jak troche wczesniej
kup sobie wskaznik doladowania podlacz i zobacz jesli bedzie mniej niz 0,6-0,8 bara to mozesz miec nieszczelnosci a jesli bedzie ci ten problem spedzal sen z powiek podlacz na krotko turbine z kolektorem ssacym i wtedy zobacz 8-)
po drugie jest goraco i seryjny ic moze nie dawac rady wiec bedzie czuc ze nie przyspiesza tak jak troche wczesniej
kup sobie wskaznik doladowania podlacz i zobacz jesli bedzie mniej niz 0,6-0,8 bara to mozesz miec nieszczelnosci a jesli bedzie ci ten problem spedzal sen z powiek podlacz na krotko turbine z kolektorem ssacym i wtedy zobacz 8-)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Podczas przepędzenia go upał raczej nie wda się aż tak bardzo we znaki, ale zostawienie samochodu na słońcu i jazda w upale po mieście - koszmar. Rozgrzane powietrze znaczy rzadkie powietrze a to nie dobrze dla turbognojków. Nie ma to jak chłodne rześkie powietrze o poranku :mrgreen:Krzylu pisze: po drugie jest goraco i seryjny ic moze nie dawac rady wiec bedzie czuc ze nie przyspiesza tak jak troche wczesniej
To święta racja. Chłodno zajefajnie jest.Gdy cieplo nie ma nic... dopiero przy 30 tys odczuwam przyspieszenie i dzialanie turbo ...Labiel pisze:Nie ma to jak chłodne rześkie powietrze o poranku
IC to intercoller ?
Pytam o te turbine bo nie wiem czy jest zajechana do konca czy da rade ja uratowac...
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A co myslisz ze nowa turbina nie ma luzów? Te turbiny uszczelniane sa olejem i w trakcjie pracy cisneinie oleju niweluje luzy, jedyna rada spawdzić turbine to podpiac jakś wskaźnik ciśnienia, inaczje niczego sie nie dowiesz, a tak na marginesie turbina moze mieć mega luz i wciagac olej a cisnienie bedzie dawac takie jak nalezy wiec nie ma reguły.Margol pisze:Nieszczelności załatane ale dalej nic z tego pozatym jak miałem pościągane węże to poruszałem wirnikiem od turbinki i miał luzy poprzeczne i wzdłóżne obracać się obracała ale te luzy.....
Podepnę się i ja do tematu.Nieszczelności w ic raczej nie ma,kopci na czarno i to jak zimny,to aż wstyd mocniej ruszać... :mrgreen: Zmniejszenie dawki paliwa na niewiele się zdało poza spadkiem mocy.Turbawka nie gwiźdże,przyspiesza i jest sucha.Może wtryski leją?Od czego by tu zacząć?Jak garażowym sposobem wyeleminować lejące wtryski?Silnik zmieniany rok temu i przed zakupem był świeżo po remoncie.Mam jeszcze jedną turbinę z poprzedniego RA-trochę gwizdała,ale śmigała ładnie i była sucha.Mógłbym ją zmienić,ale jeśli to nic nie da-narobię sobie roboty.
Aha-jakie znaczenie ma regulacja na plastikowym zaworze przy kolektorze ssącym i jak sprawdzić przewody od turbo i ic-które mają się nadymać,a które zasysać?
Aha-jakie znaczenie ma regulacja na plastikowym zaworze przy kolektorze ssącym i jak sprawdzić przewody od turbo i ic-które mają się nadymać,a które zasysać?