Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD intercooler 1989 80kM ] koniec turbiny??

Margol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:59
Lokalizacja: kamienna góra

[B3 1.6TD intercooler 1989 80kM ] koniec turbiny??

Post autor: Margol » 26 cze 2008, 19:58

Od jakiegoś czasu cierpie na brak mocy ....auto nie zbiera się jak kiedyś zauważyłem ze po ściśnięciu węża od turbiny to zamiast pęcznienia zaczyna klekotać kiedyś jak scisnąłem węża to mi w rękach rozpychało go a teraz lipa.... czy to koniec turosprężarki???????
pali ładnie pracuje w miare równo nie mam większego kłopotu z silnikiem pozatym że zaczął więcej dymić ...... jeśli chodzi o rozpędzanie bryki to wydaje mi się żę turbina zaczyna pracowac w górnych granicach obrotów.....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2008, 22:00

Hmy, to mogą być objawy siadania turbo. Pewnie siadają już jej łożyskowania, dlatego zaczął mocniej dymić bo bierze olej, no i turbina nie kręci się już tak jak powinna... Ale nie koniecznie. Mogą to być też siadające wtryski. Zwiększone dymienie, spadek mocy. A jak jest z tym olejem? Ile łyka?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 cze 2008, 07:33

Sprawdz dokładnie czy przypadkiem nie masz gdizes na układzie dolotowym nieszczelnosci, nawet minimlanej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 cze 2008, 10:20

Solskier pisze:Sprawdz dokładnie czy przypadkiem nie masz gdizes na układzie dolotowym nieszczelnosci, nawet minimlanej.
Oczywiście o najprostszej przyczynie jak zwykle zapomniałem :-P

Margol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:59
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Margol » 27 cze 2008, 15:03

Solskier pisze:Sprawdz dokładnie czy przypadkiem nie masz gdizes na układzie dolotowym nieszczelnosci, nawet minimlanej.
małe nieszczelności są bo jak scisne przewód od turbo to puszcza dymek bokiem myślisz ze moze tracić sprawnosć przez nieszczelność

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 cze 2008, 16:22

Margol pisze:małe nieszczelności są bo jak scisne przewód od turbo to puszcza dymek bokiem myślisz ze moze tracić sprawnosć przez nieszczelność
Oczywiscie :!: Nalezy to jak najszybciej uszczelnić, bo nie tylko tracisz moc ale dodatkowo jeszcze katujesz turbine. :!: :!: :!:

[ Dodano: 2008-06-27, 16:23 ]
Labiel, Tak to juz jest, sam nie raz kobinowałem jak koń pod góre rozebrałem pół auta a wystarczyło zrobic coś prostego co zajeło 5 minut :-D

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 27 cze 2008, 16:55

podepne sie do tematu i zapytam co konkretnie macie na mysli mowiac o tej nieszczelnosci, gdyz mam podobny problem. Moja turbina zaczyna dzialas ale przy wiekszyc obrotach. Oleju mi nie bierze prawie wogole. Co musialbym konkretnie zrobicby poszukac nieszczelnosci jak mowicie, gdzie patrzec - jak to wyszukac ....

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 cze 2008, 17:03

Ludzie, czego Wy szukacie przy tych turbinach, od zawsze tak było i bedzie ze diesel ma turbo dziure i basta, chyba ze w TDIku zrobisz softa to dziure zniwelujesz, w Dieslu, nalezy zwiekszyć cisnienie i podlać paliwe, równiez zniweluje to turbo dziure. A co do nieszczelnosci to wystarczy zobaczyc w których miejscach na rorach od IC i samym IC pojawia sie olej, wtedy wiadomo gdzie jest nieszelnosc. <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 27 cze 2008, 18:18

w SB i RA turbo dziura jest mala bo sa male turbiny wiec nie powinno sie tego odczuwac co innego w 70km turbo dieslach tam jest znacznie wieksza turbina wiec i lag jest wiekszy zreszta taki urok turbin na wg dym z dolu doladowanie z gory
po drugie jest goraco i seryjny ic moze nie dawac rady wiec bedzie czuc ze nie przyspiesza tak jak troche wczesniej
kup sobie wskaznik doladowania podlacz i zobacz jesli bedzie mniej niz 0,6-0,8 bara to mozesz miec nieszczelnosci a jesli bedzie ci ten problem spedzal sen z powiek podlacz na krotko turbine z kolektorem ssacym i wtedy zobacz 8-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 cze 2008, 19:03

Krzylu pisze: po drugie jest goraco i seryjny ic moze nie dawac rady wiec bedzie czuc ze nie przyspiesza tak jak troche wczesniej
Podczas przepędzenia go upał raczej nie wda się aż tak bardzo we znaki, ale zostawienie samochodu na słońcu i jazda w upale po mieście - koszmar. Rozgrzane powietrze znaczy rzadkie powietrze a to nie dobrze dla turbognojków. Nie ma to jak chłodne rześkie powietrze o poranku :mrgreen:

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 28 cze 2008, 11:14

Labiel pisze:Nie ma to jak chłodne rześkie powietrze o poranku
To święta racja. Chłodno zajefajnie jest.Gdy cieplo nie ma nic... dopiero przy 30 tys odczuwam przyspieszenie i dzialanie turbo ...
IC to intercoller ?
Pytam o te turbine bo nie wiem czy jest zajechana do konca czy da rade ja uratowac...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 12:51

dadid_ pisze:IC to intercoller ?
Tak IC to skrót od InteCooler. ;-)

Margol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:59
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Margol » 28 cze 2008, 19:55

Nieszczelności załatane ale dalej nic z tego pozatym jak miałem pościągane węże to poruszałem wirnikiem od turbinki i miał luzy poprzeczne i wzdłóżne obracać się obracała ale te luzy.....

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 20:26

Margol pisze:Nieszczelności załatane ale dalej nic z tego pozatym jak miałem pościągane węże to poruszałem wirnikiem od turbinki i miał luzy poprzeczne i wzdłóżne obracać się obracała ale te luzy.....
A co myslisz ze nowa turbina nie ma luzów? Te turbiny uszczelniane sa olejem i w trakcjie pracy cisneinie oleju niweluje luzy, jedyna rada spawdzić turbine to podpiac jakś wskaźnik ciśnienia, inaczje niczego sie nie dowiesz, a tak na marginesie turbina moze mieć mega luz i wciagac olej a cisnienie bedzie dawac takie jak nalezy wiec nie ma reguły.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 lip 2008, 11:37

Podepnę się i ja do tematu.Nieszczelności w ic raczej nie ma,kopci na czarno i to jak zimny,to aż wstyd mocniej ruszać... :mrgreen: Zmniejszenie dawki paliwa na niewiele się zdało poza spadkiem mocy.Turbawka nie gwiźdże,przyspiesza i jest sucha.Może wtryski leją?Od czego by tu zacząć?Jak garażowym sposobem wyeleminować lejące wtryski?Silnik zmieniany rok temu i przed zakupem był świeżo po remoncie.Mam jeszcze jedną turbinę z poprzedniego RA-trochę gwizdała,ale śmigała ładnie i była sucha.Mógłbym ją zmienić,ale jeśli to nic nie da-narobię sobie roboty.
Aha-jakie znaczenie ma regulacja na plastikowym zaworze przy kolektorze ssącym i jak sprawdzić przewody od turbo i ic-które mają się nadymać,a które zasysać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga