[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy
Witam. zakupiłem ostatnio audi 80 2.3 z gazem i jak później przyjechałem do kontroli okazało się że został wymontowany silnik krokowy, jeśli ktoś wie w jakim celu mógł zostać wymontowany? Na gazie wolne obroty oki, ostatnio regulowany, a na benzynie nie trzyma równych obrotów. Czy jeśli zamontuje znowu silnik krokowy to wszystko będzie oki?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2008, 18:13 przez konieczkoo18, łącznie zmieniany 5 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Po pierwsze przeczytaj ten topic: viewtopic.php?t=9608 - nawiasy kwadratowe to również element TAG-a. Proszę poprawić tytuł wątku!
Po drugie to czy zamontowanie krokowego coś zmieni zależy od co najmniej dwóch czynników, tj. czy sonda lambda jest w 100% sprawna i jaki masz komputerek sterujący LPG. Reduktor ma drugorzędne znaczenie w tym przypadku.
Po drugie to czy zamontowanie krokowego coś zmieni zależy od co najmniej dwóch czynników, tj. czy sonda lambda jest w 100% sprawna i jaki masz komputerek sterujący LPG. Reduktor ma drugorzędne znaczenie w tym przypadku.
podepne sie do tematu. wg mnie silnik wymontowano ażeby uzyskac wolne obroty na lpg u mnie jest to samo jak go odłącze to obroty wyreguluje lecz na paliwie bedzie kiszka, walcze już z tymi obrotami 3 miesiąc i chyba pozostaje mi tylko wymiana przeplywomierza, a czy może mi ktoś powiedziec czy sonda ma wplyw na wolne obroty bo podobno jest u mnie uwalona.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mlodysowa i konieczkoo18 stan sondy lambda w instalacjach LPG II generacji ma zasadnicze znaczenie w doborze mieszanki, a więc wpływa na pracę silnika. Nie bez przyczyny napisałem wyżej, że sonda ma być 100% sprawna. Jej opóźniona reakcja lub/i generowanie zbyt niskiego napięcia może powodować falowanie obrotów, gaśnięcie silnika, podwyższone zużycie LPG itp. itd. A więc koledzy najpierw sonda do sprawdzenia, z doświadczenia wiem, że po 150 tys. w zasadzie każda sonda nie pracuje już tak dobrze jak nowa i może być powodem mniejszych lub większych problemów. Jeśli sondy u Was nie były wymieniane od początku to radzę najpierw wymienić sondy.
PS.konieczkoo18, nawias ma być kwadratowy, a nie klamrowy .
PS.konieczkoo18, nawias ma być kwadratowy, a nie klamrowy .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
Ja wprawdzie na gazie nie jeżdżę, ale myślę, że znam odpowiedź na Waszą bolączkę....
Tu żadna nowa sonda lambda nie pomoże....
Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie......
Te silniki a raczej te wtryski mech. tak mają, głupieją na gazie, ale przy odrobinie chęci można wszystko dobrze ustawić....
Tu żadna nowa sonda lambda nie pomoże....
Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie......
Te silniki a raczej te wtryski mech. tak mają, głupieją na gazie, ale przy odrobinie chęci można wszystko dobrze ustawić....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
Myszon90 możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...
I staram się wyszukać każdy temat z tym związany... jak narazie ten temat jest odpowiedni...
I staram się wyszukać każdy temat z tym związany... jak narazie ten temat jest odpowiedni...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
Z tego co się orientuję, on ma za zadanie całkowicie go wyłączyć....Danek pisze:A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
Każdy elektryk powinien to za grosze założyć, sam przekaźnik ok. 10 zł kosztuje....to taki przekaznik zamontuja w kazdym serwisie co zakladaja gaz??
U Ciebie kolego prawdopodobnie jest dziurawa guma od przepływki i stąd łapie lewe powietrze i kłopoty z wolnymi obrotami na benzynie.....Myszon90 możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...