Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy

Post autor: konieczkoo18 » 26 cze 2008, 21:35

Witam. zakupiłem ostatnio audi 80 2.3 z gazem i jak później przyjechałem do kontroli okazało się że został wymontowany silnik krokowy, jeśli ktoś wie w jakim celu mógł zostać wymontowany? Na gazie wolne obroty oki, ostatnio regulowany, a na benzynie nie trzyma równych obrotów. Czy jeśli zamontuje znowu silnik krokowy to wszystko będzie oki?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2008, 18:13 przez konieczkoo18, łącznie zmieniany 5 razy.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 26 cze 2008, 21:54

mam reduktor tomasetto

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 cze 2008, 22:51

Po pierwsze przeczytaj ten topic: viewtopic.php?t=9608 - nawiasy kwadratowe to również element TAG-a. Proszę poprawić tytuł wątku!

Po drugie to czy zamontowanie krokowego coś zmieni zależy od co najmniej dwóch czynników, tj. czy sonda lambda jest w 100% sprawna i jaki masz komputerek sterujący LPG. Reduktor ma drugorzędne znaczenie w tym przypadku.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 27 cze 2008, 15:09

podepne sie do tematu. wg mnie silnik wymontowano ażeby uzyskac wolne obroty na lpg u mnie jest to samo jak go odłącze to obroty wyreguluje lecz na paliwie bedzie kiszka, walcze już z tymi obrotami 3 miesiąc i chyba pozostaje mi tylko wymiana przeplywomierza, a czy może mi ktoś powiedziec czy sonda ma wplyw na wolne obroty bo podobno jest u mnie uwalona.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 27 cze 2008, 16:14

no moze i masz racje, bo na wolnych obrotach na paliwie to mi tez skakaja obroty nie sa rownomierne.......

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 cze 2008, 18:20

mlodysowa i konieczkoo18 stan sondy lambda w instalacjach LPG II generacji ma zasadnicze znaczenie w doborze mieszanki, a więc wpływa na pracę silnika. Nie bez przyczyny napisałem wyżej, że sonda ma być 100% sprawna. Jej opóźniona reakcja lub/i generowanie zbyt niskiego napięcia może powodować falowanie obrotów, gaśnięcie silnika, podwyższone zużycie LPG itp. itd. A więc koledzy najpierw sonda do sprawdzenia, z doświadczenia wiem, że po 150 tys. w zasadzie każda sonda nie pracuje już tak dobrze jak nowa i może być powodem mniejszych lub większych problemów. Jeśli sondy u Was nie były wymieniane od początku to radzę najpierw wymienić sondy.

PS.konieczkoo18, nawias ma być kwadratowy, a nie klamrowy :-P .

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 27 cze 2008, 18:58

no to wymienie ta sonde, oraz sprawdze szczelnosc ukladu dolotowego mam nadzieje ze to pomoze.....

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 28 cze 2008, 20:55

Nie sądzę że krokowca wymontowano w celu regulacji wolnych obrotów na LPG.U mnie po odłączeniu krokowego na LPG obroty wskakują na 1800 a na pb falują od 900 do 1200 rpm.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 28 cze 2008, 22:29

kurcze na benzynie jak jest cieply to nie odpali a na gazie odpala, a i na benzynie jak jest cieply to obroty gasna,a na gazie jest wsyztsko oki, a zamienniki moga byc>??? czy lepiej kupic z boscha ta sonde??

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 28 cze 2008, 22:40

zamienników nikt z AKP Ci raczej nie poleci.Osobiście wybrałbym NGK.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 30 cze 2008, 20:09

Ja wprawdzie na gazie nie jeżdżę, ale myślę, że znam odpowiedź na Waszą bolączkę....
Tu żadna nowa sonda lambda nie pomoże....
Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie......
Te silniki a raczej te wtryski mech. tak mają, głupieją na gazie, ale przy odrobinie chęci można wszystko dobrze ustawić....

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 02 lip 2008, 12:45

to taki przekaznik zamontuja w kazdym serwisie co zakladaja gaz??

Katesh2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 lip 2008, 16:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katesh2 » 07 lip 2008, 09:55

Myszon90 :) możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...

I staram się wyszukać każdy temat z tym związany... jak narazie ten temat jest odpowiedni...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2008, 10:47

myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 07 lip 2008, 12:39

Danek pisze:
myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.
Z tego co się orientuję, on ma za zadanie całkowicie go wyłączyć....
to taki przekaznik zamontuja w kazdym serwisie co zakladaja gaz??
Każdy elektryk powinien to za grosze założyć, sam przekaźnik ok. 10 zł kosztuje....
Myszon90 :) możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...
U Ciebie kolego prawdopodobnie jest dziurawa guma od przepływki i stąd łapie lewe powietrze i kłopoty z wolnymi obrotami na benzynie.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl