[80 B3 PM] montaz klimatyzacji w b3 1.8s
[80 B3 PM] montaz klimatyzacji w b3 1.8s
Witam, bardzo Was proszę o pomoc.. Mam audi 80b3 1.8.s 88’, fabrycznie bez klimy..mam mozliwosc dokupienia klimatyzacji manualnej z takiego samego modelu ale nie wiem dokladnie z jakich czesci się sklada i czy taka przekladka w ogole możliwa ..potrzebowalbym tez schemat jak to pozniej zalozyc ??być może jest już taki temat ale nie mogę znalezc:/ proszę o pomoc mozliwie jak najszybciej bo musze dac zacz czy biore..dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 cze 2008, 09:18 przez wojtast1, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do klimy to powiem tak - ZAKŁADAJ !
Dlaczego - bo jak jesteś fanem audi 80 to nie straszne Ci są koszty. Wystarczy popatrzeć na klubowiczów , którzy zakładają skórę do wnętrza albo inne ciekawostki czasem przekraczając wartość samochodu. Co do tej klimy to składa się z :
- sprężarki - najważniejszej części
- skraplacza czyli tej chłodnicy z przodu - trzeba pamiętać ,że zawsze skraplacz jest przed innymi chłodnicami
- parownika - to ta krateczka wewnątrz w kabinie co daje zimno
- do tego rury, filtr, czujniki ciśnienia czyli presostaty
- sterownik albo nie bo jak to jest manualna to ma tylko pstryczek ewentualnie termostat
Przy zakupie używanej klimy trzeba zwrócić uwagę na istotną rzecz. Musisz obejrzeć urządzenie. Jeżeli jest rozmontowane na części to NIE KUPUJ za nic. Po zdemontowaniu klimy rurki ,doloty należy natychmiast zaślepić lub szczelnie zakryć. Wilgoć i zanieczyszczenia spowodują ,że sprężarka Ci padnie po pierwszym rozruchu.
Mam nadzieję ,że pomogłem
Dlaczego - bo jak jesteś fanem audi 80 to nie straszne Ci są koszty. Wystarczy popatrzeć na klubowiczów , którzy zakładają skórę do wnętrza albo inne ciekawostki czasem przekraczając wartość samochodu. Co do tej klimy to składa się z :
- sprężarki - najważniejszej części
- skraplacza czyli tej chłodnicy z przodu - trzeba pamiętać ,że zawsze skraplacz jest przed innymi chłodnicami
- parownika - to ta krateczka wewnątrz w kabinie co daje zimno
- do tego rury, filtr, czujniki ciśnienia czyli presostaty
- sterownik albo nie bo jak to jest manualna to ma tylko pstryczek ewentualnie termostat
Przy zakupie używanej klimy trzeba zwrócić uwagę na istotną rzecz. Musisz obejrzeć urządzenie. Jeżeli jest rozmontowane na części to NIE KUPUJ za nic. Po zdemontowaniu klimy rurki ,doloty należy natychmiast zaślepić lub szczelnie zakryć. Wilgoć i zanieczyszczenia spowodują ,że sprężarka Ci padnie po pierwszym rozruchu.
Mam nadzieję ,że pomogłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re:
Posiadam klimatyzację właśnie zdemontowaną jakiś czas temu. Oczywiście rurki i doloty nie zostały zaślepione. Czy w takim wypadku cała klimatyzacja to już szrot i nic się z nią nie da zrobić?Narki1 pisze: ↑27 cze 2008, 19:33Przy zakupie używanej klimy trzeba zwrócić uwagę na istotną rzecz. Musisz obejrzeć urządzenie. Jeżeli jest rozmontowane na części to NIE KUPUJ za nic. Po zdemontowaniu klimy rurki ,doloty należy natychmiast zaślepić lub szczelnie zakryć. Wilgoć i zanieczyszczenia spowodują ,że sprężarka Ci padnie po pierwszym rozruchu.
Mam nadzieję ,że pomogłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80 B3 PM] montaz klimatyzacji w b3 1.8s
Moim zdaniem to wyżej trochę z przesadą napisane i bardzo w to wątpię, że to jakoś strasznie jej zaszkodziło. Oczywiście sporo na pewno zależy od warunków przechowywania.
Myślę, że elementy po prostu zaślepione przechowywać - ale nie długimi latami, a montaż z nowymi oringami, osuszacz nówkę podłączyć przed samym uruchomieniem, nabić i test - to tyle.
Myślę, że elementy po prostu zaślepione przechowywać - ale nie długimi latami, a montaż z nowymi oringami, osuszacz nówkę podłączyć przed samym uruchomieniem, nabić i test - to tyle.