Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 tdi 1z] lampka smarowania świeci 3 s. po odpaleniu

ODPOWIEDZ
rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

[b4 1,9 tdi 1z] lampka smarowania świeci 3 s. po odpaleniu

Post autor: rolandasas » 11 mar 2007, 16:37

W moim 1z po uruchomieniu silnika lampka smarowania świeci sie jeszcze przez ok 3 sekundy, jeśli silnik jest uruchomiony po dłuższej przerwie np rano w garażu .Jeśli ciepły silnik zgaszę i zaraz uruchomię to gaśnie od razu.

Podobnie jest jak zgaszę silnik i od razu włączę zapłon, bez odpalania. Na zimnym, (odpoczętym) silniku lampka smarowania zapala się po ok 3 sekundach, gdy silnik jest rozgrzany to zapala się od razu po włączeniu zapłonu.

Zastanawiam się czy wszystko jest ok. Wiem że w silnikach benzynowych smarowanie gaśnie od razu jak się uruchomi silnik. A 3 sekundy to dużo czasu. A jeśli coś nie tak to co?

proszę o wasze opinie
Ostatnio zmieniony 11 mar 2007, 21:37 przez rolandasas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 11 mar 2007, 17:31

rolandasas, Po pierwsze jaki masz stan oleju, po drugie czujnik ciśnienia oleju ( ten w głowicy) może być zanieczyszczony ewentualnie z racji wieku może już kiepsko pracować. Pytanie: kiedy zmieniałeś olej i jak już to na jaki?

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 11 mar 2007, 18:17

stan oleju max, olej syntetyk mobil. samochód niedawno kupiony, marka i rodzaj oleju wg. sprzedającego, zmieniany 2 tys. km. temu

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 11 mar 2007, 18:29

Dobrze by było sprawdzić ciśnienie oleju w układzie smarowania i porównać z danymi np w Autodacie. Jeśli wszystko będzie w normie to najpierw weź sie za czujniki potem za olej.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 mar 2007, 19:33

Sprawdź czy masz zamontowany odpowiedni filtr oleju. Musisz mieć filtr z zaworkiem zwrotnym. Do tego silnika da się przykręcić w sumie aż 4 typy filtrów a nie wszystkie mają zaworek.

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 11 mar 2007, 19:45

czarekj,Masz rację. Własnie sprawdziłem w katalogu i powinien być filtr Polski odpowiednik Filtron OP525/1 jest to wersja do TDI z zaworem zwrotnym. OP 525 jest podobny ale nie ma zaworu i się nie nadaje. Co ciekawe bez problemu pasuje. rolandasas, sprawdź to koniecznie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 mar 2007, 19:50

Maniek mechanik - w końcu spotkałem tu osobę, która ma wiecej niz przeciętna wiedzę. :-) Jest dokładnie tak jak napisałeś. Chłopak prawdopodobnie założył nie ten filterek co trzeba i jak auto sobie postoii to cały olej spływa do miski. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 11 mar 2007, 20:04

czarekj, Miło mi bardzo, pozdrawiam również Ciebie jak i rolandasas,

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 11 mar 2007, 21:20

Witam. U mnie jest podobny objaw, tylko że naprawdę czas palenia tej lampki smarowania jest minimalny po odpaleniu silnika. Nastąpiło to po wymianie oleju i filtra. I teraz z tego co piszecie koledzy to wnioskuje, że mam źle filtr oleju dobrany. Miałbym prośbę do was koledzy, Maniek mechanik, i czarekj, oczywiście jeśli mogę, żebyście sprawdzili w katalogu, jaki powinien byc u mnie filtr. Jeżeli problemem to dla was nie będzie. Z góry dziękuje za wszelką pomoc 8-)



B3 Silnik 1,8S PM 66kW/90kM 91r.

Awatar użytkownika
Maniek mechanik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 06 lut 2007, 18:01
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Maniek mechanik » 12 mar 2007, 00:00

Organista18, Filtron OP 526 , Bosch 0 451 103 033, Knecht OC47, Purflux PX LS702

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 12 mar 2007, 08:30

Dzięki wielkie. Ale coś mi się wydaje, że Filtron OP 526 jednak mam. Czyli jest chyba dobry. Ale jescze sprawdze. Dzięki Maniek mechanik, 8-)

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 09 maja 2007, 17:12

Witam! Mi też kontrolka nie gaśnie od razu po zapaleniu silnika. Możecie jeszcze panowie sprawdzić jaki filtr oleju powinien być w 1.6TD intercooler?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 10 maja 2007, 10:17

Czasem się zdarza ze filtr z zaworkie zwrotnym też nie będzie trzymał .
Ma zle dopasowana blaszka w tym zaworku i będzie przepuszczał olej do miski.
Najlepiej jest to ocenić przy wymianie oleju, rozcinając stary filtr.

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 29 cze 2007, 12:47

Dajcie znaka jaki filtr oleju powinien być do 1.6 ADA.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl