[AUDI B4 AAZ] podświetlenie zegarów, antena do radia
[AUDI B4 AAZ] podświetlenie zegarów, antena do radia
Witam. W ostatnim czasie padło mi podświetlenie zegarów ale nie całkiem. Świeci obrotomierz ale cała prawa połowa czyli prędkościomierz oraz wskaźnik paliwa oraz nie podświetla pokręteł od nawiewu. Wczoraj sprawdziłem żarówki od podświetlenia i wszystko jest ok a podświetlenia dalej nie ma Czy ktoś mógł by mi napisać co mogło się stać?
druga rzecz to antena do radia. Nie ma w ogóle kabla antenowego. Dowiedziałem się że antena może być w tylnej szybie i wzmacniacz jest w słupku. A więc zdjąłem słupek ( foto do pobrania) i okazało się że nie ma wzmacniacza antenowego. Jeśli kupię wzmacniacz to mogę go w jakiś sposób podpiąć do tej wtyczki która wychodzi z 3 najwyższych pasków szyby? jeśli tak to czy z wzmacniacza idzie kabel antenowy do radia czy coś trzeba kombinować?
A czy ktoś może mi powiedzieć co jest na drugim i trzecim załączonym zdjęciu ?
druga rzecz to antena do radia. Nie ma w ogóle kabla antenowego. Dowiedziałem się że antena może być w tylnej szybie i wzmacniacz jest w słupku. A więc zdjąłem słupek ( foto do pobrania) i okazało się że nie ma wzmacniacza antenowego. Jeśli kupię wzmacniacz to mogę go w jakiś sposób podpiąć do tej wtyczki która wychodzi z 3 najwyższych pasków szyby? jeśli tak to czy z wzmacniacza idzie kabel antenowy do radia czy coś trzeba kombinować?
A czy ktoś może mi powiedzieć co jest na drugim i trzecim załączonym zdjęciu ?
spoko zrobiłeś zdjęcie słupka (NR1) ale tam nie ma anteny tylko instalacja ogrzewania szyby, a antena znajduje się nad szybą, co do instalacji to jak będziesz mieć już wzmacniacz to musisz albo znaleźć oryginalną albo sam ją pociągnąć, powinna iść w progu pod wykładziną od wewnątrz samochodu
zdjęcie nr2 to zawór odpowiedzialny za prace EGR (czy jak tam) - recyrkulacja spalin
co do zdjęcia nr3 to sam jestem ciekaw
zdjęcie nr2 to zawór odpowiedzialny za prace EGR (czy jak tam) - recyrkulacja spalin
co do zdjęcia nr3 to sam jestem ciekaw
fotka 2 - zaworek podciśnienia EGR - recyrkulatora spalin (było na forum dużo o EGR, poszukaj)
fotka 3 - płyta opornikowa (czy jak tam to fachowo zwał) dzięki której wiatrki na chłodnicy kręcą się na różnych prędkościach
co do braku podświetlenia licznika i nawiewu to polecałbym zajrzeć na płytę główna licznika. Licznik pobiera napięcie do podświetlania z żółtej kostki licznika (poprzez potencjometr) i rozprowadza na cały licznik, wyprowadza niebieską wtyczką do podświetlenia nawiewu...
warto więc zajrzeć na ścieżki licznika
fotka 3 - płyta opornikowa (czy jak tam to fachowo zwał) dzięki której wiatrki na chłodnicy kręcą się na różnych prędkościach
co do braku podświetlenia licznika i nawiewu to polecałbym zajrzeć na płytę główna licznika. Licznik pobiera napięcie do podświetlania z żółtej kostki licznika (poprzez potencjometr) i rozprowadza na cały licznik, wyprowadza niebieską wtyczką do podświetlenia nawiewu...
warto więc zajrzeć na ścieżki licznika
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
dubbler, Czytaj proszę ze zrozumieniem. Przecież kolega napisał, że nie znalazł wzmacniacza ani przewodu antenowego, to niby jak ma szukać po kabelkach.
samsonb4, Niestety nie miałem jeszcze okazji (na szczęście) dobierać się do tego głębiej więc nie powiem w którym słupku i czy na pewno w nim (ani np. pod kanapą) jest wzmacniacz . W każdym razie antena to na pewno 3 górne paski na szybie. Chyba, że jak wspomniał Dubbler, była kiedyś antena "tradycyjna".
U mnie antena to trzy górne paski na szybie, a nie nad szybą.dubbler pisze:antena, jeśli nie ma śladów po niej na karoserii to powinna znajdować się nad szybą
samsonb4, Niestety nie miałem jeszcze okazji (na szczęście) dobierać się do tego głębiej więc nie powiem w którym słupku i czy na pewno w nim (ani np. pod kanapą) jest wzmacniacz . W każdym razie antena to na pewno 3 górne paski na szybie. Chyba, że jak wspomniał Dubbler, była kiedyś antena "tradycyjna".
sprawa bardzo prosta przepalone dwie ścieżki na liczniku wyciągnij licznik, i jakiś elektronik zrobi Ci to w chwilke, mi to robił kuzyn i zajęło mu to 2 minutki i wszystko działa najlepiej wymontuj licznik i go rozbierz, powykręcaj wszystkie śrubki i zdejmij zegary jedź do jakiegoś elektronika no chyba że się na tym znasz to zrób sam i po sprawie:-)
Mialem dokladnie te same objawy, tyle tylko ze u mnie "winnym" okazal sie potencjometr od regulacji jasnosci deski - poprostu sobie pękł i rozwiazalem to na razie w najprostszy sposob - polaczylem na stale styki potencjometra drucikiem. Na razie moze byc a jak dorwe potencjometr to zrobie to do porzadku.samsonb4 pisze:sprawa bardzo prosta przepalone dwie ścieżki na liczniku wyciągnij licznik, i jakiś elektronik zrobi Ci to w chwilke, mi to robił kuzyn i zajęło mu to 2 minutki i wszystko działa najlepiej wymontuj licznik i go rozbierz, powykręcaj wszystkie śrubki i zdejmij zegary jedź do jakiegoś elektronika no chyba że się na tym znasz to zrób sam i po sprawie:-)