[B4 ABK] Gaśnięcie na zimnym silniku
Jeśli to jest IV generacja to przede wszytkim trzeba sprawdzić dokadnie silnik podczas pracy na benzynie, ten typ instalcji pobiera impuls otwarcia wtryskiwacza benzyny do działania. Jeśli są błędy lub sterownik działa w trybie awaryjnym to na benzynie może być wciąż OK (znaczy nie będzie zauważalnych dużych różnic w pracy silnika) ale sterownik instalacji może sobie już nie poradzić i z tąd różnice w działaniu benzyna/gaz.
Jeśli na benzynie jest OK to instalacja do sprawdzenia.
Co do problemów na zimnym silniku to KAŻADA instalacja, która doprowadza paliwo do silnika w fazie gazowej musi być załączana przy jego podwyższonej temperaturze. Wynika to z tego że paliwo LPG pobiera ciepło podczas przechodzenia z fazy ciekłej w gazową. Przy zbyt niskiej teperaturze paliwo nie zostanie odparowane do końca.
A co to takiego "sekwencja gazu ciągłego" :?:
Jeśli na benzynie jest OK to instalacja do sprawdzenia.
Co do problemów na zimnym silniku to KAŻADA instalacja, która doprowadza paliwo do silnika w fazie gazowej musi być załączana przy jego podwyższonej temperaturze. Wynika to z tego że paliwo LPG pobiera ciepło podczas przechodzenia z fazy ciekłej w gazową. Przy zbyt niskiej teperaturze paliwo nie zostanie odparowane do końca.
Z Krakowa do Opola jest ok. 200 km, jak chcesz to znam tam jeden warsztat gdzie na pewno Ci pomogą.Ehhhh, nie chce mi się znowu jechać do tych gaziarzy bo nic z tego pewnie nie wyniknie. Pozatym mam ich 300km od Krakowa to jak mam jechać to tylko po to aby to w końcu zrobili.
dlatego mi odradzali sekwencje gazu ciągłego jak zakładałem bo mówili że duży kłopot z regulacja
A co to takiego "sekwencja gazu ciągłego" :?:
O ile dobrze pamiętam to błąd był właśnie z tych gaśnięć. Innych z tego co pamiętam to nie było.
JJ 82, spoko, jestem ustawiony z kolesiami którzy mi to montowali i mam nadzieję że jak mi tego nie zrobią to wywalą ta instalacje z mojego auta i będę jeździł na benzynie.
A co do jazdy na zimnym gazie to Ojciec ma 1,8S w B3, instalacje I-szej generacji i nie ma żadnych problemów z gazem nawet na zimnym silniku.
JJ 82, spoko, jestem ustawiony z kolesiami którzy mi to montowali i mam nadzieję że jak mi tego nie zrobią to wywalą ta instalacje z mojego auta i będę jeździł na benzynie.
A co do jazdy na zimnym gazie to Ojciec ma 1,8S w B3, instalacje I-szej generacji i nie ma żadnych problemów z gazem nawet na zimnym silniku.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
OGr, I i II generacja to zupełnie inna bajka. Sekwencja do poprawnego działania potrzebuje w miarę stałego ciśnienia gazu. Ciśnienie to będzie stałe tylko w przypadku poprawnego, pełnego odparowania płynnego LPG. W przeciwnym razie ciśnienie będzie się bardzo zmieniać co spowoduje bardzo duże różnice w ilości wtryskiwanego gazu i w konsekwencji problemy z pracą silnika. Dlatego pisałem o temperaturze przełączenia. Jeśli Twoja instalacja przełącza się na gaz od razu po odpaleniu zimnego silnika i jego przegazowaniu do ustalonej wartości obrotów to znaczy, że reduktor nie ma odpowiedniej temperatury, gaz nie jest dobrze odparowany (ma większą gęstość) i silnik jest albo zalewany gazem, albo z powodu za niskiego ciśnienia dostaje za małą dawkę gazu. Poza tym ponieważ ABK to full grupa to czasy wtrysku są dość krótkie i trzeba dobrać odpowiednio szybkie wtryskiwacze gazowe o odpowiednim rozmiarze dysz. Sprawdź jakie masz wtryskiwacze gazowe i jakie są czasy wtrysku gazu, jeśli poniżej 2 ms to możesz mieć problemy z pracą wtryskiwaczy i trzeba założyć mniejsze dysze albo szybsze wtryskiwacze. Zobacz jakie jest ciśnienie no i ta nieszczęsna temperatura przełączenia.
Gazik nie przełącza się od razu, dopiero po pewnym czasie. Nie mam kabli do tego to nie mam za bardzo jak tego sprawdzić W poniedziałek mam jechać do tych kolesi to niech oni się martwią. Tylko właśnie problem może być z tym że oni gówno zrobią i się wypną na mnie. Czy coś z tego co napisałeś dam radę sprawdzić bez kabli ?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Podejrzewam, że jeśli to nie jest kwestia temperatury to źle dobrali wtryski, tymbardziej, że ABK to fullgrupa, a Stag200 nie obsługuje wtryskiwaczy 1 ohmowych, a znaleźć dobre i szybkie wtryski 3 ohmowe to nie takie proste. Podejrzewam, że władowali Ci standardowy minikit Staga200 z Valtekami i teraz sami nie bardzo wiedzą jak to ugryźć .OGr pisze:Nie mam kabli do tego to nie mam za bardzo jak tego sprawdzić
Niestety nie bardzo. Jedynie dysze wtryskiwaczy możesz sprawdzić. Kabelek jest standardowy, taki sam jak do jakiejkolwiek II generacji, jedynie wtyczkę trzeba dobrać do Staga. Jak nie masz kabla to może ewentualnie podjedź do tego poleconego warsztatu, poproś o kontrolę instalacji, trochę zapłacisz ale będziesz wiedział na czym stoisz i o co dusić tych Twoich pseudofachowców.OGr pisze:Czy coś z tego co napisałeś dam radę sprawdzić bez kabli ?
Kurcze, niestety nie mogę się dodzwonić do nich. Nie masz może jakiejś wizytówki z aktualnym numerem ?misiek440 pisze:http://moto.gratka.pl/katalog_uslug/firma/2405-id.html
jakby oni ci nie pomogli, to mozesz sprobowac, jest taki maly warsztat na makuszynskiego obok goduli tylko tam musisz trafic na szefa, ci pierwsi sa bardzo dobrzy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na elektronicznym leniuchu .czy silnik ABK jest na mechanicznym czy na elektronicznym wtrysku??
Przy okazji nie używaj wielokrotnie pytajników - regulamin: viewtopic.php?t=6284