Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Gaśnięcie na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 26 maja 2008, 21:18

Zwykłego gazu do mojego nie chciałem, bo już taki był.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 26 maja 2008, 21:23

daj znać jak załatwisz, jak nie to jeszcze pomyślimy - popytam chłopaków odemnie co sie gazem zajmują

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 28 maja 2008, 20:30

Jeśli to jest IV generacja to przede wszytkim trzeba sprawdzić dokadnie silnik podczas pracy na benzynie, ten typ instalcji pobiera impuls otwarcia wtryskiwacza benzyny do działania. Jeśli są błędy lub sterownik działa w trybie awaryjnym to na benzynie może być wciąż OK (znaczy nie będzie zauważalnych dużych różnic w pracy silnika) ale sterownik instalacji może sobie już nie poradzić i z tąd różnice w działaniu benzyna/gaz.
Jeśli na benzynie jest OK to instalacja do sprawdzenia.
Co do problemów na zimnym silniku to KAŻADA instalacja, która doprowadza paliwo do silnika w fazie gazowej musi być załączana przy jego podwyższonej temperaturze. Wynika to z tego że paliwo LPG pobiera ciepło podczas przechodzenia z fazy ciekłej w gazową. Przy zbyt niskiej teperaturze paliwo nie zostanie odparowane do końca.
Ehhhh, nie chce mi się znowu jechać do tych gaziarzy bo nic z tego pewnie nie wyniknie. Pozatym mam ich 300km od Krakowa to jak mam jechać to tylko po to aby to w końcu zrobili.
Z Krakowa do Opola jest ok. 200 km, jak chcesz to znam tam jeden warsztat gdzie na pewno Ci pomogą.
dlatego mi odradzali sekwencje gazu ciągłego jak zakładałem bo mówili że duży kłopot z regulacja

A co to takiego "sekwencja gazu ciągłego" :?:

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 maja 2008, 20:33

O ile dobrze pamiętam to błąd był właśnie z tych gaśnięć. Innych z tego co pamiętam to nie było.

JJ 82, spoko, jestem ustawiony z kolesiami którzy mi to montowali i mam nadzieję że jak mi tego nie zrobią to wywalą ta instalacje z mojego auta i będę jeździł na benzynie.

A co do jazdy na zimnym gazie to Ojciec ma 1,8S w B3, instalacje I-szej generacji i nie ma żadnych problemów z gazem nawet na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2008, 21:54

OGr, I i II generacja to zupełnie inna bajka. Sekwencja do poprawnego działania potrzebuje w miarę stałego ciśnienia gazu. Ciśnienie to będzie stałe tylko w przypadku poprawnego, pełnego odparowania płynnego LPG. W przeciwnym razie ciśnienie będzie się bardzo zmieniać co spowoduje bardzo duże różnice w ilości wtryskiwanego gazu i w konsekwencji problemy z pracą silnika. Dlatego pisałem o temperaturze przełączenia. Jeśli Twoja instalacja przełącza się na gaz od razu po odpaleniu zimnego silnika i jego przegazowaniu do ustalonej wartości obrotów to znaczy, że reduktor nie ma odpowiedniej temperatury, gaz nie jest dobrze odparowany (ma większą gęstość) i silnik jest albo zalewany gazem, albo z powodu za niskiego ciśnienia dostaje za małą dawkę gazu. Poza tym ponieważ ABK to full grupa to czasy wtrysku są dość krótkie i trzeba dobrać odpowiednio szybkie wtryskiwacze gazowe o odpowiednim rozmiarze dysz. Sprawdź jakie masz wtryskiwacze gazowe i jakie są czasy wtrysku gazu, jeśli poniżej 2 ms to możesz mieć problemy z pracą wtryskiwaczy i trzeba założyć mniejsze dysze albo szybsze wtryskiwacze. Zobacz jakie jest ciśnienie no i ta nieszczęsna temperatura przełączenia.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 maja 2008, 22:00

Gazik nie przełącza się od razu, dopiero po pewnym czasie. Nie mam kabli do tego to nie mam za bardzo jak tego sprawdzić :-( W poniedziałek mam jechać do tych kolesi to niech oni się martwią. Tylko właśnie problem może być z tym że oni gówno zrobią i się wypną na mnie. Czy coś z tego co napisałeś dam radę sprawdzić bez kabli ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2008, 23:03

OGr pisze:Nie mam kabli do tego to nie mam za bardzo jak tego sprawdzić :-(
:-( Podejrzewam, że jeśli to nie jest kwestia temperatury to źle dobrali wtryski, tymbardziej, że ABK to fullgrupa, a Stag200 nie obsługuje wtryskiwaczy 1 ohmowych, a znaleźć dobre i szybkie wtryski 3 ohmowe to nie takie proste. Podejrzewam, że władowali Ci standardowy minikit Staga200 z Valtekami i teraz sami nie bardzo wiedzą jak to ugryźć :-( .
OGr pisze:Czy coś z tego co napisałeś dam radę sprawdzić bez kabli ?
Niestety nie bardzo. Jedynie dysze wtryskiwaczy możesz sprawdzić. Kabelek jest standardowy, taki sam jak do jakiejkolwiek II generacji, jedynie wtyczkę trzeba dobrać do Staga. Jak nie masz kabla to może ewentualnie podjedź do tego poleconego warsztatu, poproś o kontrolę instalacji, trochę zapłacisz ale będziesz wiedział na czym stoisz i o co dusić tych Twoich pseudofachowców.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 01 lip 2008, 11:32

misiek440 pisze:http://moto.gratka.pl/katalog_uslug/firma/2405-id.html

jakby oni ci nie pomogli, to mozesz sprobowac, jest taki maly warsztat na makuszynskiego obok goduli tylko tam musisz trafic na szefa, ci pierwsi sa bardzo dobrzy
Kurcze, niestety nie mogę się dodzwonić do nich. Nie masz może jakiejś wizytówki z aktualnym numerem ?

biloowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 cze 2008, 18:20
Lokalizacja: człuchów

Post autor: biloowa » 01 lip 2008, 12:36

Witam , sorki ,że tak troche nie w temacie ale mam tylko jedno pytanie a mianowicie czy silnik ABK jest na mechanicznym czy na elektronicznym wtrysku??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 lip 2008, 12:56

czy silnik ABK jest na mechanicznym czy na elektronicznym wtrysku??
Na elektronicznym leniuchu :-P .
Przy okazji nie używaj wielokrotnie pytajników - regulamin: viewtopic.php?t=6284

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 01 lip 2008, 13:06

Dodzwoniłem się tam ale umówić się na sobotę mogę tylko w piątek. Porażka :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl