[B4 2.0 ABT 91r] Wentylator chłodnicy
[B4 2.0 ABT 91r] Wentylator chłodnicy
Mam pytanie na temat wentylatora chłodnicy. Dokładnie chodzi mi czy w silniku [ABT-2.0] maja byc zamontowane dwa wentylatory czy jeden??. W moim jest jeden , ale mam podejrzenie iż wczesnej była zamieniana chŁodnica. A drugie moje pytanie dotyczy kierunku obrotu wirnika wentylator , czy ma on zasysać powietrze z zewnątrz przez chłodnice do wewnątrz komory silnika?? (dla mnie bardziej logiczne zgodne z kierunkiem jazdy pojazdu) czy wentylator ma zabierać powietrze z komory przez chłodnice na zewnątrz ( w moim przypadku)??. Pytanie dlatego takie ponieważ rośnie mi temperatura do okolo 105 C, i ma problem pozniej zejsc( objaw pojawia sie jak stoje w korku a pozniej jade trasa okolo 90km/h i widze ze caly czas ma taka temp. i wentylator chodzi. Napewno nie jest to wina korka ani plynu a nawet termostatu. prosze o pomoc dzieki. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lip 2008, 19:51 przez new21, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj.
W silniku ABT jest tylko jeden wentylator.
Kierunek przepływu powietrza powinien być zgodny z kierunkiem wymuszonym w czasie jazdy,czyli wysysać powietrze z zewnątrz do komory silnika.
Jeśli jest inaczej, tz.tak jak u Ciebie,w czasie jazdy powstaje "poduszka"powietrzna która uniemożliwia swobodny przepływ powietrza co powoduje wzrost temperatury silnika.
Poprostu zamień miejscami dwa przewody zasilające silnik wentylatora.
Jasiu
W silniku ABT jest tylko jeden wentylator.
Kierunek przepływu powietrza powinien być zgodny z kierunkiem wymuszonym w czasie jazdy,czyli wysysać powietrze z zewnątrz do komory silnika.
Jeśli jest inaczej, tz.tak jak u Ciebie,w czasie jazdy powstaje "poduszka"powietrzna która uniemożliwia swobodny przepływ powietrza co powoduje wzrost temperatury silnika.
Poprostu zamień miejscami dwa przewody zasilające silnik wentylatora.
Jasiu
hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo... u mnieteż jest ze wentylator zasysa z komory silnika na zewnątrz powietrze i nie ma nigdy problemów z chłodzeniem... a jesli masz problem z chłodzeniem nawet podczas jazdy mogła ci sie zapchać chłodnica... i licho przechodzi przez nią plyn chłodniczy... chyba ze jeździsz na wodzie z kranu lub ją dolewasz to sie nie dziw:P
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niestety kolego ale nie masz racji. Powitrze ma być zassysane z zewnątrz w kierunku silnika. W innym przypadku chłodzenie nie miało by sensu bo wyobraź sobie sytuacje gdzie podczas jazdy załancza się wentyl. A pozatym to jak ma chłodzić powietrzem z komory silnika jak temperatura chłodnicy to rząd 85-100 stopni a powietrze w komorze silnika podczas postoju w a szczególnie w upalne dni to jest tam powietrze które dużo wyższą temperature także o chłodzeniu nie ma mowy.seba1025 pisze:hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo
podobny problem
mam podobny problem co kolega. poczytałem troche i mam drobne pytanie a nie chce zakaldac nwoego wątku. Z grona podobnych tematów wybieram ten ponieważ mam tensam motor.
wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac. najpierw sie neispodziewanie wlaczyl i wylaczyc nie chcial przy okolo 80-90 stopniach (sie wlaczyl) zanim jeszcze zdazyl sie zagrzac silnik.
dojechalem do domku nastepnego dnia bylo wszytko okej. pojechalem do narzeczonej posiedzialem z 5 godzin odpalam niunie a tu wentylator chodzi na zaplonie..
tak mi glupial wlaczal sie wylaczal. przez kilka dni a wczoraj wymienialem jeden z przewodów płynu chłodniczego po czym zagrzałem silnik.. zagrzałem go do 105 stopni mniejwiecej odpowietrzajac przewody ale wentylator si enie wlaczyl.. sprawdze dzisiaj na krótko czy bedzie dzialal sam wentylator.
a teraz pytanie do szanownych forumowiczów.
czy to czujnik jest padniety ?
pytanie nr 2
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie ? :>
(ten wezyk musialem wymienic bo strasznie sparciały juz był i awaria była bliska.
proszę o nie spieszną odpowiedz
Pozdrawiam was keirowcy najlepszych aut na swiecie
wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac. najpierw sie neispodziewanie wlaczyl i wylaczyc nie chcial przy okolo 80-90 stopniach (sie wlaczyl) zanim jeszcze zdazyl sie zagrzac silnik.
dojechalem do domku nastepnego dnia bylo wszytko okej. pojechalem do narzeczonej posiedzialem z 5 godzin odpalam niunie a tu wentylator chodzi na zaplonie..
tak mi glupial wlaczal sie wylaczal. przez kilka dni a wczoraj wymienialem jeden z przewodów płynu chłodniczego po czym zagrzałem silnik.. zagrzałem go do 105 stopni mniejwiecej odpowietrzajac przewody ale wentylator si enie wlaczyl.. sprawdze dzisiaj na krótko czy bedzie dzialal sam wentylator.
a teraz pytanie do szanownych forumowiczów.
czy to czujnik jest padniety ?
pytanie nr 2
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie ? :>
(ten wezyk musialem wymienic bo strasznie sparciały juz był i awaria była bliska.
proszę o nie spieszną odpowiedz
Pozdrawiam was keirowcy najlepszych aut na swiecie
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
zamoczyłeś czujnik w wyniku czego zaczął działać wadliwie.wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac
nie hamulcowy tylko chłodzący, biegnie zagrzać kolektor ssący.z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie