Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 91r] Wentylator chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
new21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:14

[B4 2.0 ABT 91r] Wentylator chłodnicy

Post autor: new21 » 01 lip 2008, 19:33

Mam pytanie na temat wentylatora chłodnicy. Dokładnie chodzi mi czy w silniku [ABT-2.0] maja byc zamontowane dwa wentylatory czy jeden??. W moim jest jeden , ale mam podejrzenie iż wczesnej była zamieniana chŁodnica. A drugie moje pytanie dotyczy kierunku obrotu wirnika wentylator , czy ma on zasysać powietrze z zewnątrz przez chłodnice do wewnątrz komory silnika?? (dla mnie bardziej logiczne zgodne z kierunkiem jazdy pojazdu) czy wentylator ma zabierać powietrze z komory przez chłodnice na zewnątrz ( w moim przypadku)??. Pytanie dlatego takie ponieważ rośnie mi temperatura do okolo 105 C, i ma problem pozniej zejsc( objaw pojawia sie jak stoje w korku a pozniej jade trasa okolo 90km/h i widze ze caly czas ma taka temp. i wentylator chodzi. Napewno nie jest to wina korka ani plynu a nawet termostatu. prosze o pomoc dzieki. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lip 2008, 19:51 przez new21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 01 lip 2008, 20:13

Witaj.
W silniku ABT jest tylko jeden wentylator.
Kierunek przepływu powietrza powinien być zgodny z kierunkiem wymuszonym w czasie jazdy,czyli wysysać powietrze z zewnątrz do komory silnika.
Jeśli jest inaczej, tz.tak jak u Ciebie,w czasie jazdy powstaje "poduszka"powietrzna która uniemożliwia swobodny przepływ powietrza co powoduje wzrost temperatury silnika.
Poprostu zamień miejscami dwa przewody zasilające silnik wentylatora.
Jasiu

new21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 lip 2008, 19:14

Post autor: new21 » 01 lip 2008, 21:21

Witam. dziękuje za pomoc . To w takim razie tylko została mi zamiana przewodów i koniec z problem wysokiej temperatury. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 lip 2008, 21:45

Jasiu pisze:W silniku ABT jest tylko jeden wentylator
Nie koniecznie ja mam u siecie podwójny wentylator i sporo Audiczekk z silnikiem ABT widziałem na podwójnym. Co prawda ten drugi jest napędzany przez pasek klinowy od wentyla napędzanego silnikiem.

mobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 kwie 2007, 13:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mobi » 01 lip 2008, 22:02

ja też mam jeden wentylator,mimo że mam klime,a może powinienem mieć dwa?Jak już o grzaniu to spytam tu bo mnie się bardzo często załancza wentylator jak stoje w korku to potrafi tak co minute albo nawet mniej się załanczac i to na niezby długo(czasami) i nie wiem czy to normalny objaw

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 04 lip 2008, 17:08

hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo... u mnieteż jest ze wentylator zasysa z komory silnika na zewnątrz powietrze i nie ma nigdy problemów z chłodzeniem... a jesli masz problem z chłodzeniem nawet podczas jazdy mogła ci sie zapchać chłodnica... i licho przechodzi przez nią plyn chłodniczy... chyba ze jeździsz na wodzie z kranu lub ją dolewasz to sie nie dziw:P

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 lip 2008, 19:37

seba1025 pisze:hm... cos z tym kierunkiem dmuchania wentylatora ci sie pokrecilo
Niestety kolego ale nie masz racji. Powitrze ma być zassysane z zewnątrz w kierunku silnika. W innym przypadku chłodzenie nie miało by sensu bo wyobraź sobie sytuacje gdzie podczas jazdy załancza się wentyl. A pozatym to jak ma chłodzić powietrzem z komory silnika jak temperatura chłodnicy to rząd 85-100 stopni a powietrze w komorze silnika podczas postoju w a szczególnie w upalne dni to jest tam powietrze które dużo wyższą temperature także o chłodzeniu nie ma mowy.

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

podobny problem

Post autor: loth » 06 maja 2009, 15:33

mam podobny problem co kolega. poczytałem troche i mam drobne pytanie a nie chce zakaldac nwoego wątku. Z grona podobnych tematów wybieram ten ponieważ mam tensam motor. :)

wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac. najpierw sie neispodziewanie wlaczyl i wylaczyc nie chcial przy okolo 80-90 stopniach (sie wlaczyl) zanim jeszcze zdazyl sie zagrzac silnik.
dojechalem do domku nastepnego dnia bylo wszytko okej. pojechalem do narzeczonej posiedzialem z 5 godzin odpalam niunie a tu wentylator chodzi na zaplonie..
tak mi glupial wlaczal sie wylaczal. przez kilka dni a wczoraj wymienialem jeden z przewodów płynu chłodniczego po czym zagrzałem silnik.. zagrzałem go do 105 stopni mniejwiecej odpowietrzajac przewody ale wentylator si enie wlaczyl.. sprawdze dzisiaj na krótko czy bedzie dzialal sam wentylator.

a teraz pytanie do szanownych forumowiczów.
czy to czujnik jest padniety ?

pytanie nr 2
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie ? :>
(ten wezyk musialem wymienic bo strasznie sparciały juz był i awaria była bliska.

proszę o nie spieszną odpowiedz :)

Pozdrawiam was keirowcy najlepszych aut na swiecie

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 06 maja 2009, 19:56

wentylator na chłodnicy po umyciu silnika zaczął mi swirowac
zamoczyłeś czujnik w wyniku czego zaczął działać wadliwie.
z pompy wody płyn hamulcowy biegnie gdzies w okolice filtru powietrza.
tam gdzies chyba sie wtrysk znajduje..
po co ten płyn tam biegnie
nie hamulcowy tylko chłodzący, biegnie zagrzać kolektor ssący.

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

Post autor: loth » 06 maja 2009, 23:12

hehe no hamulcowy :)
o czym innym myslalem co innego napisalem ;)
podlaczylem na krotko wentylator.. tzn zwarłem przewody biegnace do czujnika.. i wwentylator dzialal. wymienie czujnik i powinno byc ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl