Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 SF sedan] Elektryka w klapie i wojna z reflektorami

ODPOWIEDZ
piotr007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2008, 00:06

[b3 1.8 SF sedan] Elektryka w klapie i wojna z reflektorami

Post autor: piotr007 » 01 lip 2008, 22:56

Witam

Cholera z tą elektryką. Wymieniłem (oryginalny chyba jeszcze) jeden reflektor przedni na nowy.
Miałem chyba jeszcze fabryczny Boscha, ale pourywane miał wszystkie możliwe zaczepy, regulacje i na dodatek pordzewiały.
"Tjuningowego" kierunkowskazu "znanej firmy DEPO" już nie włożyłem, nie pasował do nowego reflektoru BOSCHA, trzasnęły od razu zaczepy i teraz mam jeden biały, drugi pomarańczowy (akurat był pod ręką).
Drugi reflektor był już kiedyś wymieniany, ale też ma pourywane zaczepy i regulacja nie działa. Świeci gdzieś w kierunku Wielkiej Niedźwiedzicy w poszukiwaniu satelitów. Ale jeszcze trochę i przód będzie.

Przy okazji : stopione miałem oprawki od postojówek i kierunkowskazów, żarówek wymienić się nie dało bez zniszczeń.

Z tyłu tradycyjnie - uwalona wiązka w klapie.
I tu moje pytanie - JAKIE przewody kupić ? jaka średnica, jakaś specjalna (elastyczna) izolacja? Oznaczenie ? Może ktoś przy wymianie zwrócił na to uwagę ?

Pozdr

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 lip 2008, 15:38

piotr007 pisze:Z tyłu tradycyjnie - uwalona wiązka w klapie.
I tu moje pytanie - JAKIE przewody kupić ? jaka średnica, jakaś specjalna (elastyczna) izolacja? Oznaczenie ? Może ktoś przy wymianie zwrócił na to uwagę ?
Zwykły Cienki drucik - srednica taka jak masz ori, elastyczny napewno bedzie lepszy ale to raczej bez znaczenia zobacz ile lat wytrzymał ori drucik - dość sztywny jest a i tak pochodziło z 10lat to lekko, wiec co byś nie wsadził to drugi raz raczej Ci sie nie zepsuje <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 lip 2008, 15:46

Solskier pisze:Zwykły Cienki drucik
no nie taki znowu cienki :-) . W ori to jest wiązka 7 x 0,5mm2 . Najlepiej byłoby poszukać wiązki 8 x 0,5 mm2 w silikonowej izolacji. Są to przewody o podwyższonej wytrzymałości izolacji, która dodatkowo przejmuje na siebie część obciążeń związanych z pracą na zginanie, dodatkowo same przewody są wykonane z bardzo cienkich drucików co je uelastycznia i uodparnia na złamanie. Myślę, że zwykły przewód (nie w silikonie) powinien wytrzymać jakieś 4-5 lat, "silikonowy" kolejne 15 :-) .

piotr007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2008, 00:06

Post autor: piotr007 » 02 lip 2008, 20:30

Danek pisze:Najlepiej byłoby poszukać wiązki 8 x 0,5 mm2 w silikonowej izolacji..
Poszukiwania przewodów trwają, w Intercars-ie i Norauto takich "luksusów" brak,
trzeba będzie odwiedzić sklepy elektryczne, a tam te szczegóły się przydadzą.
Dzięki

Aha i czy da się wykorzystać te oryginalne pancerzyki ., tzn czy można przewlec przez nie nowe przwwody?

PS
7x0.5 ?? u mnie wtyczka do klapy ma tylko 6 pinów, jeden nieobsadzony.. ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 lip 2008, 21:23

U mnie jest 7 żył poza tym na izolacji przewodu wyczytałem te dane.

piotr007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2008, 00:06

Post autor: piotr007 » 03 lip 2008, 20:50

Danek pisze:. W ori to jest wiązka 7 x 0,5mm2 . Najlepiej byłoby poszukać wiązki 8 x 0,5 mm2 w silikonowej izolacji. Są to przewody o podwyższonej wytrzymałości izolacji, która dodatkowo przejmuje na siebie część obciążeń związanych z pracą na zginanie, dodatkowo same przewody są wykonane z bardzo cienkich drucików co je uelastycznia i uodparnia na złamanie. Myślę, że zwykły przewód (nie w silikonie) powinien wytrzymać jakieś 4-5 lat, "silikonowy" kolejne 15 :-) .
Rozebrałem to ustrojstwo dzisiaj, wyciągnąłem całą wiązkę. łatwo poszło.
Przewody były wszystkie jak poprzecinane w miejscu, gdzie kabelek tworzy takie uszko w okolicach siłownika (teleskopu ?) klapy. I to zgięcie o 180 stopni przy zamkniętej klapie wykończyło przewody.
Chciałem włożyć zakupione przewody 0.5 ale do tego plastikowego pancerza wcisnę najwyżej 3, ori mają cieńszą izolację. Pomyślałem, żeby włożyc BEZ pancerza - ale wtedy padną błyskawicznie, bo pancerz wymusza lekkie ugięcie przy otwartej klapie i przewody mniej pracują na zgięcie.
Jutro zobaczę jak pasują przewody 0.35..

Przewodów w klapie mam 5 :
- Masa
+ podświetlenie tablicy
+ p/mgłowego
+ cofania
i przewód do wyłącznika (światła w bagażniku ?) w klapie.

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 03 lip 2008, 22:17

Ja w swojej zrobiłem to tak ze wyrzuciłem te plastiki z klapy i pomostkowałem te urwane kable za pomocą cienkich linek( tzn przewód nie jedno żyłowy tylko wielożyłowy) przekrój nie większy niż jakieś 0.3mm2( nie potrzeba grubszych bo tam nie ma dużych prądów) wpuściłem to w miękki wężyk gumowy i działa jak powinno już kilka lat i nic się z tym nie dzieje.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl