Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi 1Z] Czy to napewno nastawnik?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

[80 B4 1.9tdi 1Z] Czy to napewno nastawnik?

Post autor: pier » 30 cze 2008, 16:21

Witam.
W mojej audiczce od jakiegoś czasu występuje charakterystyczne szarpanie na 4 i 5 biegu (ostatnio nawet na biegu jałowym), wszystko wskazuje na nastawnik ciśnienia ale po podłączeniu do vaga mam dwa błędy: czujnik prędkości obrotowej (błąd sporadyczny) i błąd przepływomierza.
Czy te dwa błędy mogą być spowodowane szarpaniem silnika?
Czy od razu zacząć od czyszczenia nastawnika czy może zająć się tymi błędami?
A i jeszcze jedno zauważyłem że gdy zaczęło szarpać klima nie działa, czy to normalne?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2008, 17:06 przez pier, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 cze 2008, 16:41

Na poczatek popraw temat, tak aby był zgodny z regulaminem - stosuj TAGi.

Szarpanie i falowanie moze mieć również swoja podstawe w przepływce ale raczej nastawnik bedziesz miał do roboty, ale pierw przepływka do sprawdzenia, trzeba zrobić logi i sprawdzić jak działa. Co do połacznia szarpania z klima to raczej nie nie ma nic wspolnego ze soba, sprawdz czy masz czynnik w układzie (wciśnij i póść zawór ten na chłodnicy - dosłownie na ułamek setnej sekundy tak aby tylko psykło jak psyknie i wyleci mgiełka to czynnik jest (ale też moze byc go na tyle mało ze kompesor sie nie właczy) jesli to nie bedzie przyczyna to nalezy szukać usterki w sterowniau - elektornice, vag tutaj Ci niestety nie pomoze bo klimy manualniej nie da rady nim zdiagnozowac.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 30 cze 2008, 17:24

Sprawdzałem dopiero działanie klimy i chyba jednak jej wyłączanie się jest związane z szarpaniem. Jak auto stoi to klima pięknie chłodzi, jadę zaczyna szarpać i już po klimie.
A co z tym czujnikiem prędkości to od tego szarpania wywala błąd?


Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klucza (tego trójkątnego) do rozebrania nastawnika.
Zamówiłem takowy klucz na alledrogo, dzisiaj przyszedł i okazuje sie że za mały. Jak to jest z tymi kluczami są różne rozmiary?
Chciałem czyścić nastawnik z kolegą bo w okolicy jest w sumie tylko jeden fachowiec od takiej roboty i za taką usługę bierze 500zł.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 cze 2008, 18:18

Klucz to nabij zwykłą gwazdke nasadowa na zywioł i odkrec to jest lekko zakrecone. Co do błedów najlepiej wrzuć nr to Ci powiem dokładniej, co to moze być.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 30 cze 2008, 21:57

pier, jesli sam sie nie podejmiesz zapraszam do mnie :) (ewentualnie jak bede gdzies przelotem w Twojej okolicy moge to zrobic)

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 01 lip 2008, 00:01

kluczyk to trzebabylo sobie samemu wyrezac z 7 nasadowej najlepiej jakiejs dobrej firny bo takie kiepskie to pekaja i sie obrabiaja mozesz tez jak solskier pisze napic odkrecic i kupic w sklepie nowa na imbusa sa praktycznie tej samej dlugosci dostepne jak bedziesz robil sam to dobrze to polutuj bo inaczej bedziesz robil jeszcze raz , i traf sobie w dziurke przy skladaniu bo bedzie lipa :-P no i uszczelki kup wczesniej bo bedzie cieklo

a co do bledu przeplywki to odepnij wtyczke i rozegnij piny delikatnie bo moga nie stykac czasem mialem tak ostatnio

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: jmorek » 01 lip 2008, 07:35

co do bledu o czujniku prędkości obrotowej G28, tez moze miec wplyw na szarpanie.
Radzilbym przyjrzec sie wtyczke i wykrecic sam czujnik , do niego tez lubia sie czepiac opilki metalu.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 02 lip 2008, 12:58

Dzisiaj wymontowałem czujnik prędkości obrotowej (ten pod filtrem oleju) i jak się okazało był oblepiony opiłkami metalu, przeczyściłem ze dwa razy i odpukać na razie szarpania nie było :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl