Witam.
W mojej audiczce od jakiegoś czasu występuje charakterystyczne szarpanie na 4 i 5 biegu (ostatnio nawet na biegu jałowym), wszystko wskazuje na nastawnik ciśnienia ale po podłączeniu do vaga mam dwa błędy: czujnik prędkości obrotowej (błąd sporadyczny) i błąd przepływomierza.
Czy te dwa błędy mogą być spowodowane szarpaniem silnika?
Czy od razu zacząć od czyszczenia nastawnika czy może zająć się tymi błędami?
A i jeszcze jedno zauważyłem że gdy zaczęło szarpać klima nie działa, czy to normalne?
Pozdrawiam.
[80 B4 1.9tdi 1Z] Czy to napewno nastawnik?
[80 B4 1.9tdi 1Z] Czy to napewno nastawnik?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2008, 17:06 przez pier, łącznie zmieniany 4 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Na poczatek popraw temat, tak aby był zgodny z regulaminem - stosuj TAGi.
Szarpanie i falowanie moze mieć również swoja podstawe w przepływce ale raczej nastawnik bedziesz miał do roboty, ale pierw przepływka do sprawdzenia, trzeba zrobić logi i sprawdzić jak działa. Co do połacznia szarpania z klima to raczej nie nie ma nic wspolnego ze soba, sprawdz czy masz czynnik w układzie (wciśnij i póść zawór ten na chłodnicy - dosłownie na ułamek setnej sekundy tak aby tylko psykło jak psyknie i wyleci mgiełka to czynnik jest (ale też moze byc go na tyle mało ze kompesor sie nie właczy) jesli to nie bedzie przyczyna to nalezy szukać usterki w sterowniau - elektornice, vag tutaj Ci niestety nie pomoze bo klimy manualniej nie da rady nim zdiagnozowac.
Szarpanie i falowanie moze mieć również swoja podstawe w przepływce ale raczej nastawnik bedziesz miał do roboty, ale pierw przepływka do sprawdzenia, trzeba zrobić logi i sprawdzić jak działa. Co do połacznia szarpania z klima to raczej nie nie ma nic wspolnego ze soba, sprawdz czy masz czynnik w układzie (wciśnij i póść zawór ten na chłodnicy - dosłownie na ułamek setnej sekundy tak aby tylko psykło jak psyknie i wyleci mgiełka to czynnik jest (ale też moze byc go na tyle mało ze kompesor sie nie właczy) jesli to nie bedzie przyczyna to nalezy szukać usterki w sterowniau - elektornice, vag tutaj Ci niestety nie pomoze bo klimy manualniej nie da rady nim zdiagnozowac.
Sprawdzałem dopiero działanie klimy i chyba jednak jej wyłączanie się jest związane z szarpaniem. Jak auto stoi to klima pięknie chłodzi, jadę zaczyna szarpać i już po klimie.
A co z tym czujnikiem prędkości to od tego szarpania wywala błąd?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klucza (tego trójkątnego) do rozebrania nastawnika.
Zamówiłem takowy klucz na alledrogo, dzisiaj przyszedł i okazuje sie że za mały. Jak to jest z tymi kluczami są różne rozmiary?
Chciałem czyścić nastawnik z kolegą bo w okolicy jest w sumie tylko jeden fachowiec od takiej roboty i za taką usługę bierze 500zł.
A co z tym czujnikiem prędkości to od tego szarpania wywala błąd?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klucza (tego trójkątnego) do rozebrania nastawnika.
Zamówiłem takowy klucz na alledrogo, dzisiaj przyszedł i okazuje sie że za mały. Jak to jest z tymi kluczami są różne rozmiary?
Chciałem czyścić nastawnik z kolegą bo w okolicy jest w sumie tylko jeden fachowiec od takiej roboty i za taką usługę bierze 500zł.
kluczyk to trzebabylo sobie samemu wyrezac z 7 nasadowej najlepiej jakiejs dobrej firny bo takie kiepskie to pekaja i sie obrabiaja mozesz tez jak solskier pisze napic odkrecic i kupic w sklepie nowa na imbusa sa praktycznie tej samej dlugosci dostepne jak bedziesz robil sam to dobrze to polutuj bo inaczej bedziesz robil jeszcze raz , i traf sobie w dziurke przy skladaniu bo bedzie lipa no i uszczelki kup wczesniej bo bedzie cieklo
a co do bledu przeplywki to odepnij wtyczke i rozegnij piny delikatnie bo moga nie stykac czasem mialem tak ostatnio
a co do bledu przeplywki to odepnij wtyczke i rozegnij piny delikatnie bo moga nie stykac czasem mialem tak ostatnio