Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] Wysoka temperatura

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

[B3 1.6 TD SB] Wysoka temperatura

Post autor: tomiv90 » 18 cze 2008, 23:33

Witam odkąd nadeszły cieplejsze dni moja b3 zaczęła się grzac tzn w trasie do 130km/h jest spoko ale powyżej temp rośnie do 95-100C podobnie w mieście , lekko przeciągnę i mam ok 100stopni a z przyczepką to wogule koszmar, wiatrak włącza sie na 5sek i koniec . Jak myślicie czy to termostat cz nie drożna chłodnica czy też może czujnik temperatury??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 cze 2008, 08:14

Termostat pierwszy do sprawdzenia, może to też być wina słabej już pompy wodnej a i równie dobrze wadliwego korka od wlewu płynu chłodniczego. Temat grzania i niedogrzewania był tu juz wiele razy wałkowany i od razu ci powiem że nikt nie powiem ci na 100% co to może być. Trzeba sprawdzić wszystko po kolei. Innej rady nie ma.

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 19 cze 2008, 08:35

ok posprawdzam wszystko pokolei, mam nadzieje że to nie pompa bo troche aktalnie nie mam czasu na takie operacje. Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 cze 2008, 17:31

Sprawdz chłodnice czy aby nie jest fest zabita syfem i co najważniejsze a moze banalne - ilosc płynu w zbiorniku wyrównawczym. <piwo>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 cze 2008, 20:55

znająć życie to termostat masz cały czas w pozycji otwartej i samochód cały czas ma duży obieg.

popraw dane w profilu bo w b3 oznaczenia ABK to nie było

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 03 lip 2008, 19:02

Mysle ze moze byc slaba pompa lub chlodnica zawalona syfem sam ostatnio wymienialem bo ciekal na allegro kosztowala 147 zl z przesylka, termostat latwo mozna sprawidzic odpal samochod i czekaj az sie nagrzeje sprawdzajac weze. A moze uklad masz zapowietrzony ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2008, 00:49

Jeszcze jedno mi się właśnie przypomniało. Sprawdź czy chłodnica oleju po jeździe jest ciepła. Jeśli nie to może oznaczać że masz uwalony termostat olejowy. W takim wypadku przy ostrzejszym przyduszeniu olej będzie miał wyższą temperaturę niż powinien a przez to i cały silnik.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 lip 2008, 20:31

Kolego ja np zauważyłem u siebie że podniesienie temperaury wody było spowodowane niskim stanem oleju w silniku. Może dziwne, ale wczesniej wskasowka naogół nie przekraczała 90° a ostatnio szła często ponad 90° nawet jak samochod był nie bardzo "duszony". Troche mnie to dziwiło wieć sprawdzałem stan wody i zajrzałem też do oleju <mikolaj> i okazało się że jest go mało, bo silnik go już troche łyka, więc dolałem olej i wskazówka od wody podczas jazdy juz nie idzie tak wysoko :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 lip 2008, 07:22

Olej chłodzi silnik prawie jak woda, wiec jesgo brak lub niski poziom bedzie wpływał na wzrost tempeatury.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 05 lip 2008, 08:57

termostat latwo sprawdzic,wystarczy ze na rozgrzanym silniku zlapiesz za dolny waz wychodzacy z pompy wody a idacy do chlodnicy.Zobczysz jaka ma temperature jesli bedzie zimny znaczyc bedzie ze walniety jest termostat.
mozesz miec syf w chlodnicy
mozesz miec mala chlodnice w SB(w vW) byly najwieksze montowane chlodnice w calej gamie silnikow ja mialem mala ale nie grzal sie przy normalnej jezdzie dopiero pozniej jak mu dalem ognia wychylala sie wskazowka do 100st.
jesli chodzi o czarny scenariusz to moze powoli klekać uszczelka pod glowica,zobacz czy weze na pracujacym silniku sa twarde jak skala,lub czy czasem nie czuc spalin w zbiorniczku wyrownawczym

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 lip 2008, 15:01

Krzylu pisze:mozesz miec mala chlodnice w SB(w vW) byly najwieksze montowane chlodnice w calej gamie silnikow ja mialem mala ale nie grzal sie przy normalnej jezdzie dopiero pozniej jak...
Audi to w brew pozora nie VW i tu kazda chłodnica jest praktycznie tej samej wielkosc, a co do Twojej z VW to wisz dla czego była mała - z takiej racji iz jest dodatkowa elektryczna pompka wody która ma za zadanie wymuszać obieg na chłodzenie turbiny jak i przyspieszac przejscie cieczy przez chłodnice z tad nie musi byc duza. <ok>

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 06 lip 2008, 01:49

Kilka dni temu wymieniłem termostat i jakby troche lepiej tzn nadal jak mu depne w mieście to wskazówka wędruje powyżej 90st. Zastanawia mnie to czemu wentylator się nie włącza jak jest taka temperatura, sprawdzałem wszystkie wężę są ciepłe chłodnica tak samo, włącznik wentylatora wsatawiłem nowy, na krótko wiatrak chodzi, płynu nie gubi a oleju pilnuje cały czas .Porostu nie mam pomysłów!!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lip 2008, 09:00

A może po prostu czujnik temperatury jest walnięty i źle pokazuje ci temperature. Lub czujnik temperatury od wiatraka do wymiany.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 lip 2008, 12:42

a stan płynu jest caly czastaki sam :?: tzn nie ubywa go :?:

tomiv90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 05 paź 2007, 15:57
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: tomiv90 » 06 lip 2008, 23:09

Jak jeżdżę niunią od roku-zrobiłem 45tyśkm to dolałem może litr płynu czyli jakiś tam niewielki ubytek jest (może byc uszczelka po głowicą walnięta??? :( )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl