[B3 1.6 TD SB] Wysoka temperatura
[B3 1.6 TD SB] Wysoka temperatura
Witam odkąd nadeszły cieplejsze dni moja b3 zaczęła się grzac tzn w trasie do 130km/h jest spoko ale powyżej temp rośnie do 95-100C podobnie w mieście , lekko przeciągnę i mam ok 100stopni a z przyczepką to wogule koszmar, wiatrak włącza sie na 5sek i koniec . Jak myślicie czy to termostat cz nie drożna chłodnica czy też może czujnik temperatury??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Termostat pierwszy do sprawdzenia, może to też być wina słabej już pompy wodnej a i równie dobrze wadliwego korka od wlewu płynu chłodniczego. Temat grzania i niedogrzewania był tu juz wiele razy wałkowany i od razu ci powiem że nikt nie powiem ci na 100% co to może być. Trzeba sprawdzić wszystko po kolei. Innej rady nie ma.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego ja np zauważyłem u siebie że podniesienie temperaury wody było spowodowane niskim stanem oleju w silniku. Może dziwne, ale wczesniej wskasowka naogół nie przekraczała 90° a ostatnio szła często ponad 90° nawet jak samochod był nie bardzo "duszony". Troche mnie to dziwiło wieć sprawdzałem stan wody i zajrzałem też do oleju <mikolaj> i okazało się że jest go mało, bo silnik go już troche łyka, więc dolałem olej i wskazówka od wody podczas jazdy juz nie idzie tak wysoko :mrgreen:
termostat latwo sprawdzic,wystarczy ze na rozgrzanym silniku zlapiesz za dolny waz wychodzacy z pompy wody a idacy do chlodnicy.Zobczysz jaka ma temperature jesli bedzie zimny znaczyc bedzie ze walniety jest termostat.
mozesz miec syf w chlodnicy
mozesz miec mala chlodnice w SB(w vW) byly najwieksze montowane chlodnice w calej gamie silnikow ja mialem mala ale nie grzal sie przy normalnej jezdzie dopiero pozniej jak mu dalem ognia wychylala sie wskazowka do 100st.
jesli chodzi o czarny scenariusz to moze powoli klekać uszczelka pod glowica,zobacz czy weze na pracujacym silniku sa twarde jak skala,lub czy czasem nie czuc spalin w zbiorniczku wyrownawczym
mozesz miec syf w chlodnicy
mozesz miec mala chlodnice w SB(w vW) byly najwieksze montowane chlodnice w calej gamie silnikow ja mialem mala ale nie grzal sie przy normalnej jezdzie dopiero pozniej jak mu dalem ognia wychylala sie wskazowka do 100st.
jesli chodzi o czarny scenariusz to moze powoli klekać uszczelka pod glowica,zobacz czy weze na pracujacym silniku sa twarde jak skala,lub czy czasem nie czuc spalin w zbiorniczku wyrownawczym
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Audi to w brew pozora nie VW i tu kazda chłodnica jest praktycznie tej samej wielkosc, a co do Twojej z VW to wisz dla czego była mała - z takiej racji iz jest dodatkowa elektryczna pompka wody która ma za zadanie wymuszać obieg na chłodzenie turbiny jak i przyspieszac przejscie cieczy przez chłodnice z tad nie musi byc duza. <ok>Krzylu pisze:mozesz miec mala chlodnice w SB(w vW) byly najwieksze montowane chlodnice w calej gamie silnikow ja mialem mala ale nie grzal sie przy normalnej jezdzie dopiero pozniej jak...
Kilka dni temu wymieniłem termostat i jakby troche lepiej tzn nadal jak mu depne w mieście to wskazówka wędruje powyżej 90st. Zastanawia mnie to czemu wentylator się nie włącza jak jest taka temperatura, sprawdzałem wszystkie wężę są ciepłe chłodnica tak samo, włącznik wentylatora wsatawiłem nowy, na krótko wiatrak chodzi, płynu nie gubi a oleju pilnuje cały czas .Porostu nie mam pomysłów!!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: