[B4 1Z 1.9 Tdi] Wyciek oleju z pod czujnika..
[B4 1Z 1.9 Tdi] Wyciek oleju z pod czujnika..
W moim silniku jest dwa czujniki cisnienia oleju niebieski od góry i szary od dołu który wkręcony jest w podstawke filtra.Obok tego szarego od dołu jest jeszcze jeden czujnik z czarnym przewodem i osłonką gumową płaską też w podstawce i mam z niego wyciek oleju.
Jak jego wymontować zeby uszczelnić bo wydaje mi się ze nie jest tak wykręcany jak pozostałe dwa które są w porządku.
Od czego to jest czujnik???
Pozdrawiam
Jak jego wymontować zeby uszczelnić bo wydaje mi się ze nie jest tak wykręcany jak pozostałe dwa które są w porządku.
Od czego to jest czujnik???
Pozdrawiam
Czesc.odnosnie mocy sadze ze powinienes zrobic diagnostyke przylaczajac twoje autko do kompa.Znajomy mial usterke mechaniczna w chwili kiedy mial cos podobnego do twoich objawow ale wyszlo to na komputerze.byl problem z turbina zacinal sie ten kiwak ktory otwiera sie w momencie gdy jest zbyt duze cisnienie do silnika z turbo.(Poprostu sie zatarl na osce prowadzacej)Sterownik silnika wchodzil w tym momencie w tryb awari i powodowal odcinanie turbo...
Powodzenia o ile to to samo, bo przyczyn moze byc wiele
Powodzenia o ile to to samo, bo przyczyn moze byc wiele
Sorki za temat o braku mocy był to mój pierwszy zawsze zapisuje mi się pod nowym tematem. A tutaj chodzi mi o wyciek jak w temacie..
Sprostowanie od dołu w podstawce filtra oleju mam dwa czujniki a trzeci ten szary.
Jak je zdemontowac i uszczelnić, bo dostęp od góry nie jest łatwy.
Lepiej odkręcić filtr, zrobi się więcej miejsca??
Sprostowanie od dołu w podstawce filtra oleju mam dwa czujniki a trzeci ten szary.
Jak je zdemontowac i uszczelnić, bo dostęp od góry nie jest łatwy.
Lepiej odkręcić filtr, zrobi się więcej miejsca??
No to teraz czas na krótki wywód. Otóż ta aluminiowa puszka z dwoma przyłączami wodnymi spełnia dwie funkcje - jest dwustronnym wymiennikiem ciepła. Początkowo gdy silnik się nagrzewa płyn chłodniczy ma wyższą temperaturę niż olej i w tym wymienniku nastepuje ogrzewanie oleju, by szybciej osiągnął temperature pracy. Po nagrzaniu auta (gdy płyn chłodniczy ma ustabilizowana temperaturę - ok 92 st. C) nastepuje odbieranie ciepła od oleju tak by olej nadmiernie sie nie nagrzewał. W swoimaucie mam zamontowany czujnik temperatury oleju oraz chłodnicę i nawet przy ostrej jeździe nie udało mi sie zagrzać oleju do temperatury większej niż ok 120 st. C. Wszystko dzięki właśnie tej chłodniczce oleju. Tak przy okazaji to chłodnic w tym aucie może byc więcej: chłodnica płynu chłodzacego silnik, chłodnica czynnika chłodzącego w klimatyzacji, chłodnica doładowywanego powietrza, chłodnica oleju od układu wspomagania (silniki o większej mocy) no i wspomniana chłodnica oleju. Szczegółów już nie pamiętam, ale wiem, że w silniku 1 Z chłodnica oleju występuje na 100% i jest zamontowana pomiedzy filtrem oleju a aluminiowa podstawą z czujnikami. Czujnikami jak nikt sie nie bawił i nie pourywał gwintów cieknąć nie powinno. Co innego natomiast chłodniczka, która lubi cieknąć na połączeniu z aluminiowa podstawą. Polecam sprawdzić jej stan, gdyż korozja szybko dopada aluminowe przyłącza wodne. Na wyciek pomiędzy chłodniczką a podstawą jest mały patent. Jak chcesz to szczegóły wyjasnię na PW, pod warunkiem że to właśnie tam cieknie. Byc może masz po prostu za lekko przykręcony filtr oleju. Pozdrawiam.
Hej włączam się do pogaduchy w rzeczy samej czrekj ma racje takowa chłodnica istnieje miałem ten sam problem sączenia się oleju a przyczyna banalna poprostu śruba mocująca filtr do silnika była nie dokręcona i lużny był filtr chociaż jest tam gumowa uszczelka dokręcilem śrube i po kłopocie
:lol:
:lol:
korzonek
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam, ja mam takie pytanie, ile jest czujnikow cisnienia oleju w TDI, nie mam klimy, ani Absu. Jakis czas temu wymienialem u siebie jeden czujnik na filtrze ten brazowy gdyz cieknal, teraz mam tam sucho, a byl mocno przykrecony, drugi obok chyba bialy wyglada na wporzadku, czy jest jeszcze trzeci?
mam zamontowany AC z B3 , z przelaczeniem na diesla, czy w B3 byly inne wartosci cisnien dla diesli, bo przeciez nie bylo tam silnikow TDI
mam zamontowany AC z B3 , z przelaczeniem na diesla, czy w B3 byly inne wartosci cisnien dla diesli, bo przeciez nie bylo tam silnikow TDI
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga