[B4 1Z 1.9 Tdi] Wyciek oleju z pod czujnika..
[B4 1Z 1.9 Tdi] Wyciek oleju z pod czujnika..
W moim silniku jest dwa czujniki cisnienia oleju niebieski od góry i szary od dołu który wkręcony jest w podstawke filtra.Obok tego szarego od dołu jest jeszcze jeden czujnik z czarnym przewodem i osłonką gumową płaską też w podstawce i mam z niego wyciek oleju.
Jak jego wymontować zeby uszczelnić bo wydaje mi się ze nie jest tak wykręcany jak pozostałe dwa które są w porządku.
Od czego to jest czujnik???
Pozdrawiam
Jak jego wymontować zeby uszczelnić bo wydaje mi się ze nie jest tak wykręcany jak pozostałe dwa które są w porządku.
Od czego to jest czujnik???
Pozdrawiam
Czesc.odnosnie mocy sadze ze powinienes zrobic diagnostyke przylaczajac twoje autko do kompa.Znajomy mial usterke mechaniczna w chwili kiedy mial cos podobnego do twoich objawow ale wyszlo to na komputerze.byl problem z turbina zacinal sie ten kiwak ktory otwiera sie w momencie gdy jest zbyt duze cisnienie do silnika z turbo.(Poprostu sie zatarl na osce prowadzacej)Sterownik silnika wchodzil w tym momencie w tryb awari i powodowal odcinanie turbo...
Powodzenia o ile to to samo, bo przyczyn moze byc wiele
Powodzenia o ile to to samo, bo przyczyn moze byc wiele
Sorki za temat o braku mocy był to mój pierwszy zawsze zapisuje mi się pod nowym tematem. A tutaj chodzi mi o wyciek jak w temacie..
Sprostowanie od dołu w podstawce filtra oleju mam dwa czujniki a trzeci ten szary.
Jak je zdemontowac i uszczelnić, bo dostęp od góry nie jest łatwy.
Lepiej odkręcić filtr, zrobi się więcej miejsca??
Sprostowanie od dołu w podstawce filtra oleju mam dwa czujniki a trzeci ten szary.
Jak je zdemontowac i uszczelnić, bo dostęp od góry nie jest łatwy.
Lepiej odkręcić filtr, zrobi się więcej miejsca??
No to teraz czas na krótki wywód. Otóż ta aluminiowa puszka z dwoma przyłączami wodnymi spełnia dwie funkcje - jest dwustronnym wymiennikiem ciepła. Początkowo gdy silnik się nagrzewa płyn chłodniczy ma wyższą temperaturę niż olej i w tym wymienniku nastepuje ogrzewanie oleju, by szybciej osiągnął temperature pracy. Po nagrzaniu auta (gdy płyn chłodniczy ma ustabilizowana temperaturę - ok 92 st. C) nastepuje odbieranie ciepła od oleju tak by olej nadmiernie sie nie nagrzewał. W swoimaucie mam zamontowany czujnik temperatury oleju oraz chłodnicę i nawet przy ostrej jeździe nie udało mi sie zagrzać oleju do temperatury większej niż ok 120 st. C. Wszystko dzięki właśnie tej chłodniczce oleju. Tak przy okazaji to chłodnic w tym aucie może byc więcej: chłodnica płynu chłodzacego silnik, chłodnica czynnika chłodzącego w klimatyzacji, chłodnica doładowywanego powietrza, chłodnica oleju od układu wspomagania (silniki o większej mocy) no i wspomniana chłodnica oleju. Szczegółów już nie pamiętam, ale wiem, że w silniku 1 Z chłodnica oleju występuje na 100% i jest zamontowana pomiedzy filtrem oleju a aluminiowa podstawą z czujnikami. Czujnikami jak nikt sie nie bawił i nie pourywał gwintów cieknąć nie powinno. Co innego natomiast chłodniczka, która lubi cieknąć na połączeniu z aluminiowa podstawą. Polecam sprawdzić jej stan, gdyż korozja szybko dopada aluminowe przyłącza wodne. Na wyciek pomiędzy chłodniczką a podstawą jest mały patent. Jak chcesz to szczegóły wyjasnię na PW, pod warunkiem że to właśnie tam cieknie. Byc może masz po prostu za lekko przykręcony filtr oleju. Pozdrawiam.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam, ja mam takie pytanie, ile jest czujnikow cisnienia oleju w TDI, nie mam klimy, ani Absu. Jakis czas temu wymienialem u siebie jeden czujnik na filtrze ten brazowy gdyz cieknal, teraz mam tam sucho, a byl mocno przykrecony, drugi obok chyba bialy wyglada na wporzadku, czy jest jeszcze trzeci?
mam zamontowany AC z B3 , z przelaczeniem na diesla, czy w B3 byly inne wartosci cisnien dla diesli, bo przeciez nie bylo tam silnikow TDI
mam zamontowany AC z B3 , z przelaczeniem na diesla, czy w B3 byly inne wartosci cisnien dla diesli, bo przeciez nie bylo tam silnikow TDI