[80, b3, B2.0] kłopot z centralnym zamkiem- pomocy
[80, b3, B2.0] kłopot z centralnym zamkiem- pomocy
Witam. mam problem z c.z. w audi b3. otwierając kluczykiem drzwi kierowcy
żaden kolejny zamek nie reaguje. wyciągając pstryczek otwierania w
drzwiach pasażera słychać ciągle brzęczenie pompki, ale żaden kolejny
silniczek nie reaguje. Pomóżcie co mam zrobić, sprawdzałem styki przy pompce lecz
nie są zaśniedziałe. Przeczytałem wszystko na forum co jest związane z centralnymi zamkami lecz mój przypadek jest inny zupełnie niż opisywane z góry dziekuję i prosze moderatora o nie kasowanie
żaden kolejny zamek nie reaguje. wyciągając pstryczek otwierania w
drzwiach pasażera słychać ciągle brzęczenie pompki, ale żaden kolejny
silniczek nie reaguje. Pomóżcie co mam zrobić, sprawdzałem styki przy pompce lecz
nie są zaśniedziałe. Przeczytałem wszystko na forum co jest związane z centralnymi zamkami lecz mój przypadek jest inny zupełnie niż opisywane z góry dziekuję i prosze moderatora o nie kasowanie
Taki przypadek też był już poruszany. Pompka pracuje bo nie dostaje sygnału od siłowników że operacja otwierania jest już zakończona. Jeżeli twoim zdaniem po stronie elektrycznej jest wszystko ok. to poszukaj po stronie pneumatycznej. Bardzo prawdopodobnie że ucieka ci powietrze przez nieszczelny przewód. Spróbuj wyciągnąć "pstryczek" od drzwi pasażera (pompka dostaje sygnał do otwarcia drzwi) i powyciągaj resztę "pstryczków" Jeżeli po stronie elektrycznej jest wszystko ok. pompka przestanie pracować.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem czy dobrze mówię, ale kojarzy mi się iż sygnałem do wyłączenia pompki nie jest żaden sygnał elektryczny tylko uzyskanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jeśli któryś wężyk będzie przerwany to pompka będzie pompować i pompować. Ale z elektryką też coś musisz mieć nie tak, bo jeśli nawet przerwany miałbyś wężyk to otwieranie drzwi po stronie kierowcy powinno dawać sygnał do działania pompki.
Ja zaczął bym właśnie od tych drzwi kierowcy. Być może tam coś jest uszkodzone, na przykład cały siłownik, który nie trzyma szczelności i nie daje sygnałów do działania.
Ja zaczął bym właśnie od tych drzwi kierowcy. Być może tam coś jest uszkodzone, na przykład cały siłownik, który nie trzyma szczelności i nie daje sygnałów do działania.
Jeżeli przy próbie otwarcia prawego bądź lewego zamka drzwi pompka pracuje około 30 s i wyłącza się nie otwierając zamków, to oznacza nieszczelność układu powietrznego. Usterka mogła wystąpić na łączeniach przewodu ciśnieniowego, samego przewodu lub membrany w którymś z siłowników. Na początek zacznij sprawdzanie od siłownika i przewodu ciśnieniowego pokrywy bagażnika i wlewu paliwa a następnie przejdź do drzwi. Najlepiej sprawdzić to w dwie osoby, (jedna zamyka/otwiera a druga słucha skąd dochodzi syczenie) najczęściej dochodzi do rozszczelnienia na gumowych elementach i tam szukałbym rozwiązania problemu.RAFAł_m pisze:otwierając kluczykiem drzwi kierowcy
żaden kolejny zamek nie reaguje.
więc tak...: rozebrałem drzwi od kierowcy i od pasażera oraz resztę, wszystko wyglądało oki więc wyjąłem jeszcze raz pompkę, i spróbowałem swymi ustami wepchnąć powietrza, zadziałało zamki się otworzyły, jak powietrze zasysałem to zamykały, więc jednoznacznie to wina pompki (za małe ciśnienie wytwarza czy coś). Dzięki za uwagi i pomysły wszystkim.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fakt, zamki elektryczne są o wiele tańsze i generalnie łatwe w montażu. Wydaje mi się jednak że co do wytrzymałości i solidności to montowany seryjnie zamek pneumatyczny bije je na głowę. Wielu moich znajomych ma w autach centralne zamki elektryczne - nie zamykanie wszystkich drzwi, nie otwieranie i tym podobne to niestety częsty widok po kilku latach użytkowania tych zamków. A co najgorsze ciężko znaleźć później przyczynę takiej usterki.padawi pisze:Wymień sobie na elektryczny mniej problemów typu : pompka się zepsuła, pęknięcie wężyka i tak dalej. Cena takich zamków nie jest wysoka a ma tylko plusy
Ale to jest oczywiście takie moje prywatne odczucie.
spróbuj zrobić tak.otwórz bagażnik,zdejmij z pompki centrala wężyk,wyjście zatkaj palcem,zamknij kluczem drzwi,jeśli pompka się włączy i będzie chodzić długo a ty nie wyczujesz ciśnienia,to pompka jest do wymiany.
jeśli jednak pompka włączy się na ok.1-2sek.to masz tylko nieszczelność w układzie.
sprawdzanie zacząłbym od bagażnika.
jeśli jednak pompka włączy się na ok.1-2sek.to masz tylko nieszczelność w układzie.
sprawdzanie zacząłbym od bagażnika.