[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
mar0z, coś tam ci dać może, bo w końcu silnik będzie dostawał większą dawkę paliwa, ale nie będzie to miało takiego efektu jak przy równoczesnym dodaniu ciśnienia, no i na pewno zacznie kopcić więcej.
Ogólnie raczej bym odradzał. Minimalnie możesz go przekręcić, ale tak żeby nie dymił za bardzo. Powinien sie zrobić troszke bardziej elastyczny.
Ogólnie raczej bym odradzał. Minimalnie możesz go przekręcić, ale tak żeby nie dymił za bardzo. Powinien sie zrobić troszke bardziej elastyczny.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Przekrecenie pina w agresywna storne jak najbardziej da efekt i samoczynnie zwiekszy doładowanie do około 1bara (potem otowrzy sie zawór) zaślep zawór a bedziesz miał 1.1bara i fekt bedzie dobry. Po samym przekreceniu pina również poczujesz pozytywna róznice, auto bedzie zywsze, elastyczniejsze i mniej bedzie palił (o ile nie bedziesz butował).
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Koledzy czytam, czytam i z podziwu wyjść nie mogę :mrgreen: Czy w moim aucie też da coś się zrobić aby było zrywniejsze na wolniejszych obrotach (do 2500)?? O ile przekręcenie pina podniesie mi moc?? Czy jesteś pewny Solskier, że samo przekręcenie pina spowoduje odniesienie ciśnienia do 1.0 bara?? I czy tym samym uszczelka pod głowicą nie będzie zagrożona?? Co polecasz kupić pin od SB czy pogrzebać przy tym z AAZ??? jaki to wydatek??
Aha jeszcze jedno tylko szczerze :mrgreen: dużo więcej będzie palił?? czy nie wpłynie to destrukcyjnie na silnik?
Sorry za tyle pytań ale lubię wiedzieć jak coś robie, jakie skutki może to nieść <ok>
Aha jeszcze jedno tylko szczerze :mrgreen: dużo więcej będzie palił?? czy nie wpłynie to destrukcyjnie na silnik?
Sorry za tyle pytań ale lubię wiedzieć jak coś robie, jakie skutki może to nieść <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Uszczelka da rade, pina nie wolno ruszac niczym zadne szlifowanie i cudowanie czy dotaczanie, tylko ori pin. Cena róznie jak uda Ci sie trafić jak już nie raz pisałe piny (w zaleznosci od skosu) chodza od osób które sie nie znaja 50zł do 200zł u tych którzy widza co maja, ja osobiście mam jeszcze niedługą mozliwosc załatwienia takiego pina ale to max do tygodnia czasu potem kontak sie urywa, wiec jak coś to daj znać na PW.speed_killer pisze: czy tym samym uszczelka pod głowicą nie będzie zagrożona?? Co polecasz kupić pin od SB czy pogrzebać przy tym z AAZ??? jaki to wydatek??
Przy niezmiennym stylu jazdy spalanie zosaje na tym samym poziomie co było badz minimalnie spada. <ok>speed_killer pisze:Aha jeszcze jedno tylko szczerze dużo więcej będzie palił?? czy nie wpłynie to destrukcyjnie na silnik?
Solskier a co myślisz o tym pinie http://www.allegro.pl/item364354552_boo ... wane_.html ? Tak się zastanawiam nad zmianą tego pina ale trochę boję się o silnik. Moja turbina też nie jest już za mocna tzn ma luz poprzeczny tak z 1mm może troszke więcej :cry: . Już sam nie wiem zmieniać czy nie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do pina i wzrostu ciśnienia:
Nie byłby taki pewien czy samo przekręcenie zwiększy ciśnienie a to z tego względu że i tak ciśnienie będzie spindalać zaworem bezpieczeństwa, wiec trzeba go zaślepić (ten zawór na dolocie). Z pewnością maks ciśnienie będziesz miał wcześniej i auto będzie zrywniejsze.
Do do spalania:
Kontroluje to od dość dawno przed modami i po, na zimówkach jak i na alu - żadnej różnicy w moim przypadku. Jak mi palił tak pali a jazda o niebo przyjemniejsza, szczególnie jak sie wyprzedza jakiegoś 90 KM 16V w benzynie :mrgreen:
Nie byłby taki pewien czy samo przekręcenie zwiększy ciśnienie a to z tego względu że i tak ciśnienie będzie spindalać zaworem bezpieczeństwa, wiec trzeba go zaślepić (ten zawór na dolocie). Z pewnością maks ciśnienie będziesz miał wcześniej i auto będzie zrywniejsze.
Do do spalania:
Kontroluje to od dość dawno przed modami i po, na zimówkach jak i na alu - żadnej różnicy w moim przypadku. Jak mi palił tak pali a jazda o niebo przyjemniejsza, szczególnie jak sie wyprzedza jakiegoś 90 KM 16V w benzynie :mrgreen:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dotaczane piny to sobie mozna wsadzić w buty, już nie jeden na vw forum toczył i nic z tego nie było, te piny są zrobione z bardzo twardego stopu stali tak aby sie nie wycierały i aby nie wycierały czpienia w pompie (chromowana powierzchnia) dla tego lepiej dać 40-50zł wiecej i kupic ori niz toczone dziadostwo. Pozatym po samej marniej focie i tak widać ze pin jest zrobiony bardoz dziadowsko i na szybko. Jak ktoś chce to niech kupuje toczonego pina a po miesiacu sie zdziwo dla czego fura nie pali i dla czego w pompie sa opiłki metaluKamil 20 pisze:Solskier a co myślisz o tym pinie http://www.allegro.pl/ite...rantowane_.html ? Tak się zastanawiam nad zmianą tego pina ale trochę boję się o silnik. Moja turbina też nie jest już za mocna tzn ma luz poprzeczny tak z 1mm może troszke więcej . Już sam nie wiem zmieniać czy nie.
Zawór bezpieczenstwa odcina dopiero przy 0.95bara czasme przy wiecej czasem mniej. Zaślepienie zaworu jak najbardizej wymagane, wywalic spręzynke i wstaiwić w jej miejsce srbke impusowa i zakrecic na amen. Dla zwiekszenia efektu polecam MBC tak aby rąk sobie nie brudzić i mozna dodatkowo zwiekszyć dawke paliwa na pompie ale dymienia sie nie ominie, w tym wypadku czarny dym = moc i albo chcesz moc i godzisz sie na dym albo jedzisz bez dymu i bez ogniaLabiel pisze:Nie byłby taki pewien czy samo przekręcenie zwiększy ciśnienie a to z tego względu że i tak ciśnienie będzie spindalać zaworem bezpieczeństwa, wiec trzeba go zaślepić (ten zawór na dolocie). Z pewnością maks ciśnienie będziesz miał wcześniej i auto będzie zrywniejsze.
w golfie mk2 silnik SB ktory legitymuje sie po modach z w/w forum 100km i 165Nm
co zrobilem zeby uzyskac taki efekt
-turbo z 70km TD KKK K24 cisnienie 1,2
-LDA czyli boost pin przekrecony
-dawka paliwa
-FMIC
golf przyspiesza w 9s do 100kmh i ciagnie do konca obrotow 2lata juz tak jezdze i nic sie jeszcze nie skonczylo spalanie 6L max
co do dymu to w starych TD zawsze bedzie z dolnych obrotow bo turbiny maja laga z dolu poniewaz sa na WG
jesli podkrecisz cisnienie ponad bara zawor w kolektorze bedzie upuszczal cisnienie
jest na to rada wykrecic srubke ze srodka wsadzic ze dwie nakretki i zakrecic spowrotem
i obowiazkowo wskaznik cisnienia doladowania!!
co do MBC to najbardziej sie przydaje w Garrecie T3 bo ma wbudowany WG
czasami niechca dzialac te mbc z properfekt z allegro i trzeba je przerabiac
najlepsze do podkrecania sa K24 i K14
nasadka 10 imbus 2ka i krecimy cisnienie 8-) a dostep na widoku
jesli chodzi o wybor turbin to na malej (T2 K14) bedzie sie zbieral od dolu a pozniej przy wyzszych predkoscia bedzie kicha dla porownania mialem sparing z kolesia goflem TD ktory mial K24 ja mialem T2 cisnienie ustawione 1-1,2 bara on bez ic do 130 ja szedlem sprzodu powyzej tego bylo widac co to znaczy miec duze turbo
co zrobilem zeby uzyskac taki efekt
-turbo z 70km TD KKK K24 cisnienie 1,2
-LDA czyli boost pin przekrecony
-dawka paliwa
-FMIC
golf przyspiesza w 9s do 100kmh i ciagnie do konca obrotow 2lata juz tak jezdze i nic sie jeszcze nie skonczylo spalanie 6L max
co do dymu to w starych TD zawsze bedzie z dolnych obrotow bo turbiny maja laga z dolu poniewaz sa na WG
jesli podkrecisz cisnienie ponad bara zawor w kolektorze bedzie upuszczal cisnienie
jest na to rada wykrecic srubke ze srodka wsadzic ze dwie nakretki i zakrecic spowrotem
i obowiazkowo wskaznik cisnienia doladowania!!
co do MBC to najbardziej sie przydaje w Garrecie T3 bo ma wbudowany WG
czasami niechca dzialac te mbc z properfekt z allegro i trzeba je przerabiac
najlepsze do podkrecania sa K24 i K14
nasadka 10 imbus 2ka i krecimy cisnienie 8-) a dostep na widoku
jesli chodzi o wybor turbin to na malej (T2 K14) bedzie sie zbieral od dolu a pozniej przy wyzszych predkoscia bedzie kicha dla porownania mialem sparing z kolesia goflem TD ktory mial K24 ja mialem T2 cisnienie ustawione 1-1,2 bara on bez ic do 130 ja szedlem sprzodu powyzej tego bylo widac co to znaczy miec duze turbo
To mój pierwszy post więc wypada się przywitać. Witam forumowiczów Audikowych.
Czytam temat i na prawdę ciekawych rzeczy sie dowiaduje. Tez mam SB u siebie.
Jeżeli zdejme tan krociec z kółeczkiem i nie będę mógł ruszyć dzwigienką to jak ją odblokować? Mozna jakoś czymś puknąć lekko czy trzeba turbo rozbierać?
Pozdrawiam i dziękuje.
Czytam temat i na prawdę ciekawych rzeczy sie dowiaduje. Tez mam SB u siebie.
Mam pytanie, u mnie ta dzwigienka jest przesynięta z 25-30 stopni w strone chłodnicy. Chciałbym sprawdzić czy ona jest przyblokowana jako zamknięta czy po prostu podkecona. Auto jeżdzi jak szalone, ale nie chciałbym żeby moje turbo pompowało na marne.Labiel pisze:Hehe, znam to bo u mnie też ta dźwigienka była zablokowana, tyle że w pozycji otwartej :mrgreen: Dzięki temu dwóch poprzednich właścicieli mojej niuni trochę przyoszczędzili mi turbo jeżdżąc w zasadzie wolnossącym dieslem. Dopiero ja doszedłem do tego, co było nie tak i naprawiłem usterkę odzyskując powrotem Turbo Diesla.Rumburak pisze: co do mojego turba to zregenerowalem , fachowiec po regeneracji powiedzial ze jakas tam " dzwigienka " byla zablokowana i ze popmowala caly czas na full,
Jeżeli zdejme tan krociec z kółeczkiem i nie będę mógł ruszyć dzwigienką to jak ją odblokować? Mozna jakoś czymś puknąć lekko czy trzeba turbo rozbierać?
Pozdrawiam i dziękuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja kiedyś starałem sie go zregenerować, ale pomaga tylko na krótką metę. Wywierciłem do dołu dziurkę i nalałem świeżego oleju hydraulicznego. Ale przy wyrobionych zimeringach, nie za długo tam sie utrzymał.
Co do jazdy bez tego amortyzatora - koszmar. Gaz za lekko chodzi i obroty zbyt szybko spadają.
A co do kupna natomiast - to sam chciałbym wiedzieć. Generalnie pierońswto drogie jest :evil:
Co do jazdy bez tego amortyzatora - koszmar. Gaz za lekko chodzi i obroty zbyt szybko spadają.
A co do kupna natomiast - to sam chciałbym wiedzieć. Generalnie pierońswto drogie jest :evil:
[B3 1Y] Uturbienie silnika 1.9D
Na początek nie piszcie mi że się nie opłaca, że pół silnika trzeba mieniać czy kupić gotowe 1.9AAZ 1.6TD itp itd. chcę się tylko zorientować co i jak. Mam za darmo najdroższe i potrzebne gnaty z 1.6TD- pompa z pinem, wtryskiwacze, turbo, przewody (olej i powietrze), mocowanie filtra z wyjściem na turbo, misa z odpływem oleju, kolektory i obudowe filtra powietrza. Wszystko w dobrym stanie. Tylko się narazie nad tym zastanawiam i w ogóle nie wiem czy będę za to się zabierał. Wiem też że nie mam natrysku oleju na denka tłoków. Tu moje pytania:
1 czy lepiej zmienić sam pin czy całą pompe i czy ta pompa ewentualnie się zegra z tą pojemnością silnika?
2 czy wtryski od 1,6TD się zgrają czy zostawić te co siedzą tylko ciśnienie podnieść?
3 tubo to Garrett T3 czym się różni od T2 czy innych montowanych w 1.6?
Z góry dzięki za wskazówki.
1 czy lepiej zmienić sam pin czy całą pompe i czy ta pompa ewentualnie się zegra z tą pojemnością silnika?
2 czy wtryski od 1,6TD się zgrają czy zostawić te co siedzą tylko ciśnienie podnieść?
3 tubo to Garrett T3 czym się różni od T2 czy innych montowanych w 1.6?
Z góry dzięki za wskazówki.
3]wielkością , lag T3 to duże turbo i doładowanie wysterujesz MBC a T2 mała , wcześniej się wkręca są odmiany chłodzone wodom i regulacja na sztandze
1]ja bym założył pompę i wtryski od 1.6TD (do AAZ zakładają wtryski z 1.6TD są wydajniejsze)
jeśli to wszystko założysz i poustawiasz to nie przekraczaj doładowania 0.5 bar. takie bym se ustawił na MBC , no i nie gonił bym go za mocno tylko z głową (temperatura)
a czy w to się bawić to sam zdecydujesz
1]ja bym założył pompę i wtryski od 1.6TD (do AAZ zakładają wtryski z 1.6TD są wydajniejsze)
jeśli to wszystko założysz i poustawiasz to nie przekraczaj doładowania 0.5 bar. takie bym se ustawił na MBC , no i nie gonił bym go za mocno tylko z głową (temperatura)
a czy w to się bawić to sam zdecydujesz
lepiej pompę z 1.9td dać z pinem od 1.6td ma lepszą fale wtryski od 1.6td SB
na wtryskiwaczach masz wybite jakie dają ciśnienie w przypadku 1.6TD będzie to 155bar ale końcówki są wydajniejsze w SB
turbo t3 niema regulacji ciśnienia doładowania na wg lepiej znajdź K24 tej samej wielkości co t3 i ma regulacje ciśnienia doładowania
jeśli chodzi o ciśnienie to na forum vwgolf.pl jest kolo który dodał turbinę do 1.6D i dał ciśnienie 1.5bara smiga dość długo wszystko zależy od stanu silnika i parametrów jakie ustawisz
miłego dłubania
na wtryskiwaczach masz wybite jakie dają ciśnienie w przypadku 1.6TD będzie to 155bar ale końcówki są wydajniejsze w SB
turbo t3 niema regulacji ciśnienia doładowania na wg lepiej znajdź K24 tej samej wielkości co t3 i ma regulacje ciśnienia doładowania
jeśli chodzi o ciśnienie to na forum vwgolf.pl jest kolo który dodał turbinę do 1.6D i dał ciśnienie 1.5bara smiga dość długo wszystko zależy od stanu silnika i parametrów jakie ustawisz
miłego dłubania