Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2008, 13:16

myszon90 pisze:Z tego co się orientuję, on ma za zadanie całkowicie go wyłączyć.
<ok> to zrozumiałe, tylko w jakiej pozycji? Jeśli zamkniętej to co ma go zamknąć, jeśli otwartej lub półotwartej to w jaki sposób go otworzyć? Co miałoby go wysterować przed odłączeniem zasilania przekaźnikiem? Bo rozumiem, że pisząc o bardzo niskich kosztach i banalnie prostej usłudze masz na myśli, że miałoby to polegać na wpięciu przekaźnika odcinającego zasilanie silniczka krokowego układu benzynowego, czy tak? Jeśli tak to z całym szacunkiem ale dalej nie rozumiem jakim cudem miałoby to poprawić pracę silnika na LPG i benzynie. Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 07 lip 2008, 14:07

Ano błąd w rozumowaniu polega na tym, że silniczek krokowy potrzebny jest tylko do pracy na benzynie, aby utrzymywać obroty na właściwym poziomie, przy przełączeniu na gaz on po prostu głupieje, nie pytaj mnie dlaczego tak jest, po prostu tak jest, wyłączenie go całkowite, np. poprzez odpięcie wtyczki, powoduje że obroty na gazie przestają falować, silnik chodzi równiutko, obroty są nieco wyższe niż w przypadku benzyny ale nie falują, silnik nie gaśnie itd....
Na początku moich mądrości pisałem, że sam nie jeżdżę na gazie, natomiast jeździ mój dobry kolega ACE-em, zrobił ok. 200 tysi na gazie i miał te same kłopoty, wstawił w/w przekaźnik i kłopoty zniknęły...
That's all.....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2008, 16:31

Ok. już wiem co się dzieje po odłączeniu zasilania zaworu sterowania biegiem jałowym błędnie nazywanego silnikiem krokowym - stąd się wzięło moje zdziwienie. Otóż zawór ten to nie jest żaden silnik krokowy i nie ma z nim nic wspólnego. To jest zawór z elektryczno-mechanicznym sterowaniem stopnia otwarcia. Nie będę się tu wdawał w szczegóły (chyba, że ktoś sobie zażyczy). Po odpięciu zasilania zawór ustawia się w pozycji półprzymkniętej (przez wewnętrzną sprężynę) co powoduje podwyższenie obrotów biegu jałowego i brak stabilizacji obrotów podczas pracy na benzynie. Natomiast podczas pracy na LPG obroty również są podwyższone i brak jest możliwości stabilizacji obrotów przez ECU, jednak w tym wypadku za dobór mieszanki odpowiada sterownik LPG (dobiera parametry na podstawie sygnału sondy lambda) i reduktor (w II generacji) lub register i reduktor (w I generacji), więc praca stabilizatora nie jest niezbędna. Jednak przy większym obciążeniu może się zdarzyć duży spadek obrotów.
I jeszcze jedno. W wątku przewija się nazwa >silnik krokowy<. Tytuł i pierwszy post wątku wskazuje na to, że rzecz dotyczy silnika krokowego (prawdziwego silnika krokowego) instalacji gazowej, a nie zaworu stabilizacji biegu jałowego w układzie benzynowym. Natomiast w toku dyskusji pojawiło się zagadnienie dotyczące zaworu stabilizacji biegu jałowego układu benzynowego błędnie nazywanego krokowym. W wyniku czego zrobił się drobny bajzel. Więc uporządkujmy:

Silnik krokowy to silnik instalacji gazowej regulujący dawkę gazu podczas pracy na LPG.
To co nazywa się silnikiem krokowym benzynowym to zawór stabilizacji biegu jałowego i nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 07 lip 2008, 17:09

więc i ja się wtrące do tej dyskusji wg mnie myszon 90 mylisz się, dlaczego... ano dlatego że jeździłem troszke na lpg przy odłączonym zaworze biegu jałowego faktycznie obroty były w miare równe, lecz niestety samochód wogóle nie miał przyspieszenia był strasznie mułowaty, we wcześniejszych moich postach jest troszeke opisane, walcze już z tymi doległościami od pewnego czasu. Miedzy innymi była już wymienianainstalacja lpg bo poprzedni gaziarz nie umiał znaleśc wolnych obrotów , więc założył stabilizator biegu jałowego i właśnie on też odłączał zawór o którym mowa wcześniej . Moje zdanie bez zaworu biegu jałowego na benzynie obroty falują a na gazie obroty ok ale 30 kucy mnie :mrgreen:

SHASTU84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:12

Post autor: SHASTU84 » 07 lip 2008, 17:51

Mam identyczny problem co konieczkoo18 na benzynie brak wogole wolnych obrotów ,silnik gaśnie. a na gazie jest ok. jutro odbieram autko od mechanika zobaczymy czy cos poradzi . on na dzien dobry stwierdzil ze moze to byc wina jakiegos rozdzielacza(????) nie znam sie na tym. a myszon90 zasugerował ze moze byc to po prostu dziurawa guma od przepływki. bo przed założeniem gazu było wszystko ok ale zaraz po założeniu lpg wolne obroty szlag trafił. czy człowiek który instalował lpg mogł coś spieprzyć????

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 07 lip 2008, 18:24

Panowie, jak już napisałem wcześniej, nie mam i na razie nie planuję mieć LPG w swoim aucie, ale mam kumpla z którym często dyskutujemy i bawimy się przy swoich autach.....
To co napisałem o silniku krokowym, czyli zaworze stabilizacji biegu jałowego, czy jak go tam zwał, to nie jest gdzieś tam zasłyszane, tylko poznane z autopsji...
Kolega mój ma competition od 7 lat, założoną instalację LandiRenzo drugiej generacji, zaraz po zakupie auta, czyli też od 7 lat.....
Ponieważ chłopak nie lubi jak coś w samochodzie nie działa tak jak powinno, to walczyl z tymi falującymi obrotami aż wygrał.....
Założył mianowicie głupi przekaźnik, który wyłącza w/w zawór biegu jałowego (krokowiec) podczas jazdy na LPG, i załącza go przy zapalaniu silnika (zapala zawsze na benzynie) lub jazdy na benzynie....
Ponieważ nie raz zdarzyło mi się jechać jego samochodem, to widzę jak silnik chodzi, zamyka obrotomierz na LPG na pierwszych 4 biegach, nie czuć żadnej straty mocy, po prostu jest tak jak powinno być...
Druga sprawa, rzeczy które opisuję, nie są wyczytane z książek, z wykładów czy zasłyszane, tylko poznane na własnej lub cudzej skórze ale z aut które znam...
Mam identyczny problem co konieczkoo18 na benzynie brak wogole wolnych obrotów ,silnik gaśnie. a na gazie jest ok. jutro odbieram autko od mechanika zobaczymy czy cos poradzi . on na dzien dobry stwierdzil ze moze to byc wina jakiegos rozdzielacza(????) nie znam sie na tym. a myszon90 zasugerował ze moze byc to po prostu dziurawa guma od przepływki. bo przed założeniem gazu było wszystko ok ale zaraz po założeniu lpg wolne obroty szlag trafił. czy człowiek który instalował lpg mogł coś spieprzyć????
To nie musi być jakaś duża dziura, może być mała nieszczelność na opaskach (mogą być niedociągnięte), albo gdzieś na zgięciu pęknięcie...
Trzeba się dobrze przyjrzeć, bo jeśli na wysokich obrotach jest OK, to raczej przeplywomierz, czy rozdzielacz są w porządku, choć kto wie......

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 lip 2008, 19:55

ja mam ten sam problem na gazie tylko u mnie zaczyna dopiero chodzić bez gaśnieńcia gdy jest 50 stopni

SHASTU84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:12

Post autor: SHASTU84 » 07 lip 2008, 19:56

myszon90 pisze:Ponieważ chłopak nie lubi jak coś w samochodzie nie działa tak jak powinno, to walczyl z tymi falującymi obrotami aż wygrał.....
No to szacunek dla twojego kolegi myszon!!! Ja sie juz mecze z tym z poł roku a co jeden mechanik to lepszy od drugiego...
Juz chyba do piątego wstawiam...
ech...
Wymyślać to potrafia ale żeby zrobić jak należy to zaden!

Kolego, bez wulgaryzmów proszę! Podpadasz na dzień dobry, zajrzyj do PW. Moderator.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2008, 08:55 przez SHASTU84, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 07 lip 2008, 20:26

SHASTU84 pisze:
myszon90 pisze:Ponieważ chłopak nie lubi jak coś w samochodzie nie działa tak jak powinno, to walczyl z tymi falującymi obrotami aż wygrał.....
no to szacunek dla twojego kolegi myszon!!! ja sie juz mecze z tym z poł roku a co jeden mechanik to lepszy od drugiego... juz chyba do piątego wstawiam...ech... wymyślać to potrafia ale żeby zrobić jak należy to ni h...!
Dzięki w jego imieniu...
Generalnie obaj tak mamy, tyle że ja nie mam LPG i przez to kłopotów z tym związanych, on za to ma więcej czasu na zabawę.... <mikolaj> <mikolaj>

[ Dodano: 2008-07-07, 20:28 ]
leszek_08 pisze:ja mam ten sam problem na gazie tylko u mnie zaczyna dopiero chodzić bez gaśnieńcia gdy jest 50 stopni
To chyba dobrze, zmusza to do jazdy na benzynie na zimnym silniku......

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 lip 2008, 21:24

a może ktoś ma na forum w sfojej niuni gaz cholenderski iby o nim coś napisał

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2008, 21:29

leszek_08, Jaka instalacja (nazwa)? Mogą być różne. Generalnie to nie ma znaczenia kraj producenta, liczy się generacja: I, II, III lub IV.

leszek_08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2008, 21:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: leszek_08 » 07 lip 2008, 21:41

a po czym mam rozpoznać ktura to generacja

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2008, 21:45

Przejrzyj forum, zajrzyj do download/lpg, użyj szukajki; nie leń się :-P . Niedawno było to już omawiane. I zacznij poprawnie pisać!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl