[b3 1.6d/1.6td] remont JK, obca używka, czy remont JR?
[b3 1.6d/1.6td] remont JK, obca używka, czy remont JR?
Cześć koledzy.
Jestem posiadaczem b3 z silnikiem 1,6d (z jakiejś jetty). Widzę, że silnik kończy powoli swój żywot i mam dylemat, czy szukać używanego silnika 1,6td czy może robić remont kapitalny oryginalnego JK z audi który leży w garażu od 1,5roku nie używany :?:
Używany silnik 1,6td będzie kosztował z 1-1,5tys zł (tak stoją na allegro), ale orginal z audi trudno znaleźć, czy z vw(golf 2, passat b3, jetta) będzie pasował? choć wtedy nie wiadomo jak długo takim silnikiem pojeżdżę, bo może się okazać, że jest zajeżdżony i nie wiadomo jak z turbo.
A jeśli chodzi o remont JK to też trzeba z 1tys zł na remont (co trzeba zrobić)? wtryski, głowice, panewki, pierścienie nowe wystarczą czy trzeba też tłoki wymieniać? Tu przynajmniej wiem co mam.
Ale jest jedno ale: 1,6td ma 75-80KM, a ten JK 1,6d jak wyremontuje to będzie miał z 54KM i mocy podnieść się nie da to tu pojawia się pytanie. Remont czy używka :?: a może ktoś ma do sprzedania pewny 1,6td :?: pozdrawiam
edit
nowy wątek w moim kolejnym poście poniżej
Jestem posiadaczem b3 z silnikiem 1,6d (z jakiejś jetty). Widzę, że silnik kończy powoli swój żywot i mam dylemat, czy szukać używanego silnika 1,6td czy może robić remont kapitalny oryginalnego JK z audi który leży w garażu od 1,5roku nie używany :?:
Używany silnik 1,6td będzie kosztował z 1-1,5tys zł (tak stoją na allegro), ale orginal z audi trudno znaleźć, czy z vw(golf 2, passat b3, jetta) będzie pasował? choć wtedy nie wiadomo jak długo takim silnikiem pojeżdżę, bo może się okazać, że jest zajeżdżony i nie wiadomo jak z turbo.
A jeśli chodzi o remont JK to też trzeba z 1tys zł na remont (co trzeba zrobić)? wtryski, głowice, panewki, pierścienie nowe wystarczą czy trzeba też tłoki wymieniać? Tu przynajmniej wiem co mam.
Ale jest jedno ale: 1,6td ma 75-80KM, a ten JK 1,6d jak wyremontuje to będzie miał z 54KM i mocy podnieść się nie da to tu pojawia się pytanie. Remont czy używka :?: a może ktoś ma do sprzedania pewny 1,6td :?: pozdrawiam
edit
nowy wątek w moim kolejnym poście poniżej
Ostatnio zmieniony 20 lip 2008, 11:32 przez spiczi, łącznie zmieniany 3 razy.
Widzisz, to zależy czego oczekujesz. Sprawności silnika bez znaczenia mocy czy właśnie mocy. 1.6 jest cienki, za cienki do takiej budy ale jesli do tej pory jeździłeś i jakoś specjalnie cię to nie męczyło to rób remont w swoim JK bo wnioskuję że nie masz pewniaka co do TD. Co innego jeśli masz na oku pewny silnik to wtedy bez zastanowienia kupno używki TD. Remont generalny to same części ponad tysiąc (generalny, nie wymiana panewek i pierścieni) plus szlify itp 2 i więcej tyś. Szlifierz oceni co będzie trzeba robić jeśli są progi a na pewno są to szlif i nowe tłoki za tym idą itd itd temat rzeka.
Dziś po ponad pół roku posiadania audi postanowiłem sprawdzic jaki to silnik (z jakiejs jetty) zamontowany jest obecnie w moim aucie i zanalazłem oznaczenie JR, nic mi to nie mówiło więc sprawdziłem na necie i okazało się, zę to Turbo diesel :shock: :shock: , ale tylko to oznaczenie mówi, ze to turbo diesel bo:
1. nie mam turba
2. filtr powietrza jest od zwyklego diesla
3. pompa wtryskowa wyglada jak od zwykłego diesla
4. nie ma chłodniczki przy filtrze oleju
5. nie wiem co jeszcze jest nie tak jak w td
i teraz jest pytanie, a w zasadzie dużo pytań:
czy jak założe turbo i filtr powietrza i pompe wtryskowa od TD to bedzie to jezdzić?
co jeszcze musze zmienić?
co z tą chłodniczka przy filtrze oleju?
jak mam sie sprawdzić jaka jest głowica? czy jest róznica pomiedzy głowicą od diesla a TD?
jak sprawdzić jaką mam pompe wtryskowa? bo mam jedna jeszce wolna i może ona by była?
jak jest z wtryskami? jak sprawdzić jakie są?
wiem, ze dużo pytań ale może ktoś jest w stanie mi pomóc, bo teraz już kompletnie nie wiem co robić: czy remontować oryginalnego JK, czy szukać używanego td (RA, SB), czy wyremontować to JR i uzupełnić je o brakujące elementy tak, żeby mieć pełnego td, choć wiem, że JR ma tylko 70KM ale zawsze to coś
tu są zdjęcia tego JR
1.<<klik>>
2.<<klik>>
3.<<klik>>
czekam na wszelkie pomysły pozdrawiam
1. nie mam turba
2. filtr powietrza jest od zwyklego diesla
3. pompa wtryskowa wyglada jak od zwykłego diesla
4. nie ma chłodniczki przy filtrze oleju
5. nie wiem co jeszcze jest nie tak jak w td
i teraz jest pytanie, a w zasadzie dużo pytań:
czy jak założe turbo i filtr powietrza i pompe wtryskowa od TD to bedzie to jezdzić?
co jeszcze musze zmienić?
co z tą chłodniczka przy filtrze oleju?
jak mam sie sprawdzić jaka jest głowica? czy jest róznica pomiedzy głowicą od diesla a TD?
jak sprawdzić jaką mam pompe wtryskowa? bo mam jedna jeszce wolna i może ona by była?
jak jest z wtryskami? jak sprawdzić jakie są?
wiem, ze dużo pytań ale może ktoś jest w stanie mi pomóc, bo teraz już kompletnie nie wiem co robić: czy remontować oryginalnego JK, czy szukać używanego td (RA, SB), czy wyremontować to JR i uzupełnić je o brakujące elementy tak, żeby mieć pełnego td, choć wiem, że JR ma tylko 70KM ale zawsze to coś
tu są zdjęcia tego JR
1.<<klik>>
2.<<klik>>
3.<<klik>>
czekam na wszelkie pomysły pozdrawiam
Ja miałem z Passata b2 1.6TD,a jak się potem okazało to był JK(nie przystosowany do TD) i jakoś hulał.Tam siedział wzdłuż.Teraz mam RA z Passata b3-tam był w poprzek.Miałem starego dawcę (silnik) i takie rzeczy jak koło zamachowe,łapy,przewody miałem.
Z D na TD to zabawa według mnie nie jest opłacalna.Już o tym było pisane.
-samo turbo,filtr i pompa może Ci nie wystarczyć
-chłodniczki były na płyn i powietrze
-głowica się różni od TD
-pompa do TD jest z takim grzybkiem na wierzchu.
-wtryski podejrzewam,że też idą inne
Także widzisz,że to co masz to się nie nadaje .a TD,a najważniejszych i najdroższych nie masz.Na Twoim miejscu kupiłbym gdzieś TD w miarę dobrym stanie i śmigał. <ok>
Z D na TD to zabawa według mnie nie jest opłacalna.Już o tym było pisane.
-samo turbo,filtr i pompa może Ci nie wystarczyć
-chłodniczki były na płyn i powietrze
-głowica się różni od TD
-pompa do TD jest z takim grzybkiem na wierzchu.
-wtryski podejrzewam,że też idą inne
Także widzisz,że to co masz to się nie nadaje .a TD,a najważniejszych i najdroższych nie masz.Na Twoim miejscu kupiłbym gdzieś TD w miarę dobrym stanie i śmigał. <ok>
A jak poznać jaką mam głowice? Może poprostu siadło turbo i ktoś je wywalił, a reszta została. Pompa też nie jest oryginalna, ale wtryski mogą być z TD i dlatego pompa nie daje rady (bo dziwnie chodzi).
Też myśle, że najlepiej było by znaleźć używke td (SB, RA) ale jak kupie to też nie wiadomo w jakim stanie i nie chce jechać po niego pół polski.
Też myśle, że najlepiej było by znaleźć używke td (SB, RA) ale jak kupie to też nie wiadomo w jakim stanie i nie chce jechać po niego pół polski.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zajrzałem pod mache i znalazłem takie coś.
Oznaczenie głowicy :068103373M
a na wtryskach(orginal Vw, audi) pisze tak:
KOA 30s44 (to jest przykładowe bo pozostałe różniły się literkami)
i jest na każdym napisane 130bar :shock:
Tak oglądam ogłoszenia na necie i td z audi trudno znaleźć, łatwiej znaleść td z vw ,ale tam rzuca mi się o oczy to że w innym miejscu jest osadony alternator, co może powodować, że łapy sąw innym miejscu. U mnie alternator jest po lewj stronie na dole, a w vw w większości po prawej stronie silnika poniżej pompy wtryskowej
Oznaczenie głowicy :068103373M
a na wtryskach(orginal Vw, audi) pisze tak:
KOA 30s44 (to jest przykładowe bo pozostałe różniły się literkami)
i jest na każdym napisane 130bar :shock:
Tak oglądam ogłoszenia na necie i td z audi trudno znaleźć, łatwiej znaleść td z vw ,ale tam rzuca mi się o oczy to że w innym miejscu jest osadony alternator, co może powodować, że łapy sąw innym miejscu. U mnie alternator jest po lewj stronie na dole, a w vw w większości po prawej stronie silnika poniżej pompy wtryskowej
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: