Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6d/1.6td] remont JK, obca używka, czy remont JR?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

[b3 1.6d/1.6td] remont JK, obca używka, czy remont JR?

Post autor: spiczi » 13 lip 2008, 22:18

Cześć koledzy.
Jestem posiadaczem b3 z silnikiem 1,6d (z jakiejś jetty). Widzę, że silnik kończy powoli swój żywot i mam dylemat, czy szukać używanego silnika 1,6td czy może robić remont kapitalny oryginalnego JK z audi który leży w garażu od 1,5roku nie używany :?:
Używany silnik 1,6td będzie kosztował z 1-1,5tys zł (tak stoją na allegro), ale orginal z audi trudno znaleźć, czy z vw(golf 2, passat b3, jetta) będzie pasował? choć wtedy nie wiadomo jak długo takim silnikiem pojeżdżę, bo może się okazać, że jest zajeżdżony i nie wiadomo jak z turbo.
A jeśli chodzi o remont JK to też trzeba z 1tys zł na remont (co trzeba zrobić)? wtryski, głowice, panewki, pierścienie nowe wystarczą czy trzeba też tłoki wymieniać? Tu przynajmniej wiem co mam.
Ale jest jedno ale: 1,6td ma 75-80KM, a ten JK 1,6d jak wyremontuje to będzie miał z 54KM i mocy podnieść się nie da :-/ to tu pojawia się pytanie. Remont czy używka :?: a może ktoś ma do sprzedania pewny 1,6td :?: pozdrawiam

edit
nowy wątek w moim kolejnym poście poniżej
Ostatnio zmieniony 20 lip 2008, 11:32 przez spiczi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 18 lip 2008, 11:32

Widzisz, to zależy czego oczekujesz. Sprawności silnika bez znaczenia mocy czy właśnie mocy. 1.6 jest cienki, za cienki do takiej budy ale jesli do tej pory jeździłeś i jakoś specjalnie cię to nie męczyło to rób remont w swoim JK bo wnioskuję że nie masz pewniaka co do TD. Co innego jeśli masz na oku pewny silnik to wtedy bez zastanowienia kupno używki TD. Remont generalny to same części ponad tysiąc (generalny, nie wymiana panewek i pierścieni) plus szlify itp 2 i więcej tyś. Szlifierz oceni co będzie trzeba robić jeśli są progi a na pewno są to szlif i nowe tłoki za tym idą itd itd temat rzeka.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 lip 2008, 01:27

Dziś po ponad pół roku posiadania audi postanowiłem sprawdzic jaki to silnik (z jakiejs jetty) zamontowany jest obecnie w moim aucie i zanalazłem oznaczenie JR, nic mi to nie mówiło więc sprawdziłem na necie i okazało się, zę to Turbo diesel :shock: :shock: , ale tylko to oznaczenie mówi, ze to turbo diesel bo:
1. nie mam turba
2. filtr powietrza jest od zwyklego diesla
3. pompa wtryskowa wyglada jak od zwykłego diesla
4. nie ma chłodniczki przy filtrze oleju
5. nie wiem co jeszcze jest nie tak jak w td

i teraz jest pytanie, a w zasadzie dużo pytań:
czy jak założe turbo i filtr powietrza i pompe wtryskowa od TD to bedzie to jezdzić?
co jeszcze musze zmienić?
co z tą chłodniczka przy filtrze oleju?
jak mam sie sprawdzić jaka jest głowica? czy jest róznica pomiedzy głowicą od diesla a TD?
jak sprawdzić jaką mam pompe wtryskowa? bo mam jedna jeszce wolna i może ona by była?
jak jest z wtryskami? jak sprawdzić jakie są?

wiem, ze dużo pytań ale może ktoś jest w stanie mi pomóc, bo teraz już kompletnie nie wiem co robić: czy remontować oryginalnego JK, czy szukać używanego td (RA, SB), czy wyremontować to JR i uzupełnić je o brakujące elementy tak, żeby mieć pełnego td, choć wiem, że JR ma tylko 70KM ale zawsze to coś :-?

tu są zdjęcia tego JR
1.<<klik>>
2.<<klik>>
3.<<klik>>

czekam na wszelkie pomysły <piwo> pozdrawiam

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 20 lip 2008, 08:39

Ja miałem z Passata b2 1.6TD,a jak się potem okazało to był JK(nie przystosowany do TD) i jakoś hulał.Tam siedział wzdłuż.Teraz mam RA z Passata b3-tam był w poprzek.Miałem starego dawcę (silnik) i takie rzeczy jak koło zamachowe,łapy,przewody miałem.
Z D na TD to zabawa według mnie nie jest opłacalna.Już o tym było pisane.
-samo turbo,filtr i pompa może Ci nie wystarczyć
-chłodniczki były na płyn i powietrze
-głowica się różni od TD
-pompa do TD jest z takim grzybkiem na wierzchu.
-wtryski podejrzewam,że też idą inne
Także widzisz,że to co masz to się nie nadaje .a TD,a najważniejszych i najdroższych nie masz.Na Twoim miejscu kupiłbym gdzieś TD w miarę dobrym stanie i śmigał. <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 lip 2008, 11:10

A jak poznać jaką mam głowice? Może poprostu siadło turbo i ktoś je wywalił, a reszta została. Pompa też nie jest oryginalna, ale wtryski mogą być z TD i dlatego pompa nie daje rady (bo dziwnie chodzi).
Też myśle, że najlepiej było by znaleźć używke td (SB, RA) ale jak kupie to też nie wiadomo w jakim stanie i nie chce jechać po niego pół polski.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 20 lip 2008, 11:23

Ja kupiłem z ogłoszenia za 1100pln+droga itp-okazało się że szrot.Szukałem drugiego i znalazłem 50 km ode mnie z rozbitka za 600pljn bez pompy.Hula do dziś. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2008, 11:28

spiczi, sprawdź co jest napisane na wtryskach. Jeśli masz od D to ciśnienie otwarcia będzie tam 145bar tak jest przynajmniej u mojego starszego który ma D. Natomiast przy TD będzie to 155bar.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 lip 2008, 11:53

Zajrzałem pod mache i znalazłem takie coś.
Oznaczenie głowicy :068103373M
a na wtryskach(orginal Vw, audi) pisze tak:
KOA 30s44 (to jest przykładowe bo pozostałe różniły się literkami)
i jest na każdym napisane 130bar :shock:

Tak oglądam ogłoszenia na necie i td z audi trudno znaleźć, łatwiej znaleść td z vw ,ale tam rzuca mi się o oczy to że w innym miejscu jest osadony alternator, co może powodować, że łapy sąw innym miejscu. U mnie alternator jest po lewj stronie na dole, a w vw w większości po prawej stronie silnika poniżej pompy wtryskowej :-?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2008, 13:17

130 barów to za mało jak na TD. Widocznie ktoś składał sobie ten silnik z części i duł pochodzi od TD a cała reszta od D.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 lip 2008, 18:15

Labiel pewnie masz racje. Więc dam sobie spokój z tym silnikiem i będę szukał jakiejś używki 1.6td. pozdrawiam

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 21 lip 2008, 08:24

Możesz silnik brać od Passata.Przeciesz masz misę,łapy,mocowanie altka itp. od swego,to sobie przerzucisz. <ok>

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 lip 2008, 10:43

Silnik z passata którego? b2, czy b3? Jakie oznaczenie silnika ? (RA,SB) ?
Skoro pasuje z passata to powienin pasować i z golfa i jetty bo to wszystko to samo, a jednak w którymś z wątków któyś z kolegów napisał, że jest inne mocowanie i nie da rady.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 21 lip 2008, 22:06

Do Audi podobno tylko z Pasków.Ja wstawiałem JK z B2(były wzdłuż),a teraz mam RA z B3(w poprzek).

Margol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:59
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Margol » 27 lip 2008, 13:31

remont.......? człowieku sama robocizna to
szlif walu 250 jak dla mnie
plan głowicy 100
polerka gniazd 150
szlif cylindra 400
a z rozbitka silnik na kilka lat 500-900-pln-ów
nie licząc części i robocizny mechanika około 500 pln

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl