[ B3 1.8s PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
[ B3 1.8s PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Witam!
Wiem że było już wiele takich tematów ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedz na moje pytanie. posiadam audi 80 b3 z 1990r.
otóż problem przedstawia się tak : auto na zimnym silniku odpali bez problemu, natomiast na ciepłym już w ogóle... mechanik stwierdził że to wina 2-pinowego czujnika temperatury i kazał odłączyć. Po odłączeniu poprawa widoczna, pali na zimnym, oraz na ciepłym ale z problemami, w dodatku w samochodzie bardzo czuć benzynę. Stary czujnik okazał się być niesprawny. po zakupie sprawnego czujnika BOSCHA i zamontowaniu go jest tak samo. Obroty podchodzą pod 1200, w aucie czuć benzynę.na ciepłym silniku nie ma mowy żeby zapalił. Świece przed wymianą jak i po są lekko czarne, kopułka sprawna, przewody sprawne, paliwo dochodzi, pompka paliwa pracuje, silnik kręci ale nie wskakuje na obroty co za tym idzie nie odpala.
jak odpali na zimnym przy przyspieszaniu wyczuwalne są przerwy w pracy silnika, jakieś szarpanie.
co o tym myślicie ? w razie jakiś informacji na temat samochodu proszę pytać.
Wiem że było już wiele takich tematów ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedz na moje pytanie. posiadam audi 80 b3 z 1990r.
otóż problem przedstawia się tak : auto na zimnym silniku odpali bez problemu, natomiast na ciepłym już w ogóle... mechanik stwierdził że to wina 2-pinowego czujnika temperatury i kazał odłączyć. Po odłączeniu poprawa widoczna, pali na zimnym, oraz na ciepłym ale z problemami, w dodatku w samochodzie bardzo czuć benzynę. Stary czujnik okazał się być niesprawny. po zakupie sprawnego czujnika BOSCHA i zamontowaniu go jest tak samo. Obroty podchodzą pod 1200, w aucie czuć benzynę.na ciepłym silniku nie ma mowy żeby zapalił. Świece przed wymianą jak i po są lekko czarne, kopułka sprawna, przewody sprawne, paliwo dochodzi, pompka paliwa pracuje, silnik kręci ale nie wskakuje na obroty co za tym idzie nie odpala.
jak odpali na zimnym przy przyspieszaniu wyczuwalne są przerwy w pracy silnika, jakieś szarpanie.
co o tym myślicie ? w razie jakiś informacji na temat samochodu proszę pytać.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 15:14 przez Sonny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
k44761, w PM-ie nie ma przepływki to monowtrysk.
Sonny, Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa na wtryskiwaczu oraz podstawy wtrysku czy nie jest popękana. Z opisu wynika, że Ci silnik zalewa. Przyczyn może być kilka od uwalonego regulatora ciśnienia paliwa przez sam wtryskiwacz po zwalony ECU (to ostatnie raczej wykluczam). Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację jeśli się poprawi to jeszcze sonda lambda do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.
A tak na marginesie to należałoby dopisać post do już istniejącego wątku o podobnej tematyce, żeby nie mnożyć ich w nieskończoność, bo kolejny użytkownik będzie musiał przekopać w poszukiwaniu wiedzy jeszcze jeden o tym samym.
Proszę się zapoznać z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284 uważnie, a nie "po łebkach"!
Sonny, Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa na wtryskiwaczu oraz podstawy wtrysku czy nie jest popękana. Z opisu wynika, że Ci silnik zalewa. Przyczyn może być kilka od uwalonego regulatora ciśnienia paliwa przez sam wtryskiwacz po zwalony ECU (to ostatnie raczej wykluczam). Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację jeśli się poprawi to jeszcze sonda lambda do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.
A tak na marginesie to należałoby dopisać post do już istniejącego wątku o podobnej tematyce, żeby nie mnożyć ich w nieskończoność, bo kolejny użytkownik będzie musiał przekopać w poszukiwaniu wiedzy jeszcze jeden o tym samym.
Proszę się zapoznać z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284 uważnie, a nie "po łebkach"!
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 15:21 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.