Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8s PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sonny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2008, 11:43

[ B3 1.8s PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: Sonny » 16 lip 2008, 11:59

Witam!
Wiem że było już wiele takich tematów ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedz na moje pytanie. posiadam audi 80 b3 z 1990r.
otóż problem przedstawia się tak : auto na zimnym silniku odpali bez problemu, natomiast na ciepłym już w ogóle... mechanik stwierdził że to wina 2-pinowego czujnika temperatury i kazał odłączyć. Po odłączeniu poprawa widoczna, pali na zimnym, oraz na ciepłym ale z problemami, w dodatku w samochodzie bardzo czuć benzynę. Stary czujnik okazał się być niesprawny. po zakupie sprawnego czujnika BOSCHA i zamontowaniu go jest tak samo. Obroty podchodzą pod 1200, w aucie czuć benzynę.na ciepłym silniku nie ma mowy żeby zapalił. Świece przed wymianą jak i po są lekko czarne, kopułka sprawna, przewody sprawne, paliwo dochodzi, pompka paliwa pracuje, silnik kręci ale nie wskakuje na obroty co za tym idzie nie odpala.
jak odpali na zimnym przy przyspieszaniu wyczuwalne są przerwy w pracy silnika, jakieś szarpanie.
co o tym myślicie ? w razie jakiś informacji na temat samochodu proszę pytać.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 15:14 przez Sonny, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lip 2008, 12:34

Po 1 wypadałoby sie przywitac :!:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 lip 2008, 13:51

sprawdź, czy ktoś regulował mieszankę śrubą w korpusie przepływomierza. Sprawdź nieszczelności w dolocie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lip 2008, 15:05

k44761 pisze:sprawdź, czy ktoś regulował mieszankę śrubą w korpusie przepływomierza. Sprawdź nieszczelności w dolocie
Kolego PM nie ma przepływomierza wiec nie wprowadzaj w błąd. Jeżeli kolega sie nie przywita i nie poprawi tematu post poleci do kosza :-x

Sonny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2008, 11:43

Post autor: Sonny » 16 lip 2008, 15:11

przywitanie było, a co złego w nazwie tematu ?
czekam na jakąś Twoją konstruktywną odpowiedz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lip 2008, 15:13

Przywitanie powino byc w odpowiednim dziale skoro jestes nowym klubowiczem, a nazwanie teamtu Problem z odpalaniem zbyt duzo nie mówi. na goracym silniku zmierz opornośc czujnik niebieskiego 2-pinowego i napisz

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lip 2008, 15:18

k44761, w PM-ie nie ma przepływki to monowtrysk.
Sonny, Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa na wtryskiwaczu oraz podstawy wtrysku czy nie jest popękana. Z opisu wynika, że Ci silnik zalewa. Przyczyn może być kilka od uwalonego regulatora ciśnienia paliwa przez sam wtryskiwacz po zwalony ECU (to ostatnie raczej wykluczam). Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację jeśli się poprawi to jeszcze sonda lambda do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

A tak na marginesie to należałoby dopisać post do już istniejącego wątku o podobnej tematyce, żeby nie mnożyć ich w nieskończoność, bo kolejny użytkownik będzie musiał przekopać w poszukiwaniu wiedzy jeszcze jeden o tym samym.
Proszę się zapoznać z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284 uważnie, a nie "po łebkach"!
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 15:21 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Sonny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2008, 11:43

Post autor: Sonny » 16 lip 2008, 15:25

Danek pisze:Zrób reset ECU (odpięcie aku) i adaptację
tego też próbowałem, niestety bez żadnego rezultatu.
WOJTEK26 pisze:na goracym silniku zmierz opornośc czujnik niebieskiego 2-pinowego i napisz
przy 90 stopniach 0.21 kohm wiec w normie wczoraj kupiony nowy czujnik.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lip 2008, 15:39

No to zmierz ciśnienie paliwa. Zakładam, że kopułka, palec, świece, przewody - nowe, a cewka i moduł ok. oraz, że zapłon ustawiony prawidłowo.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lip 2008, 15:57

Czyli pozostaje sprawdzenie cisnienie paliwa i czy wtryskiwacz nie puszcza paliwa, mozesz spróbowac odpiąc sonde i tak pojeździc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl