Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - obnizanie a prowadzenie-geometria

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - obnizanie a prowadzenie-geometria

Post autor: MaXuS » 17 lip 2008, 09:44

Cześć 2 dni temu wymieniłem springi przód na jamexa - 40 czy tam 50 dokładnie nie wie ale ładie usiadły, i tył są "obcięte" od Avanta puki co. też usiadło autko o około 40 mm, Teraz moje Pytanie:

1.Po założeniu przejechałem sie po asfalcie, i kierownica mi sie sama przestawiła na lewo musze ja trzymac bardziej z lewej niż na środku żebym prosto jechał.. o co chodzi? cos sie rozregulowało??

2.Auto przy większych prędkościach dziwnie się zachowuje odczuwam mocniejsze bicie na kierownicy (niewyważone koła) dodam ze przy normalnym zawieszeniu nie było tego tak czuć w sumie ledwo co a teraz jest dosyć mocno i podczas hamowania przy około 120 km/h lekko trzęsie kierownicą, przy mniejszych prędkościach już nie ( mogłem wykrzywić tarcz hamulca?)

3.Już po zakupie zauważyłem że ściąga mi auto lekko na prawą stronę powietrza jest w sam raz ale mam 2 rożne opony na tylnej osi:P;) i teraz po zmianie na niższe zawieszenie o dziwo ściąga minimalnie mniej..

4.Musze jechać na geometrię?? Ustawią mi tam wszystko tak żeby kierownica znowu była na swoim miejscu? Ile taka przyjemność może kosztować??

Przed: Obrazek PO: Obrazek



Proszę o pomoc kolegów. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 15:46 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 lip 2008, 16:35

MaXuS pisze:1.Po założeniu przejechałem sie po asfalcie, i kierownica mi sie sama przestawiła na lewo musze ja trzymac bardziej z lewej niż na środku żebym prosto jechał.. o co chodzi? cos sie rozregulowało??
Hyy coś mi sie zdaje ze kolega przy zakladaniu torche za duzo rzeczy poodkrecał i zbierznosc poszła w las.
MaXuS pisze:2.Auto przy większych prędkościach dziwnie się zachowuje odczuwam mocniejsze bicie na kierownicy (niewyważone koła) dodam ze przy normalnym zawieszeniu nie było tego tak czuć w sumie ledwo co a teraz jest dosyć mocno i podczas hamowania przy około 120 km/h lekko trzęsie kierownicą, przy mniejszych prędkościach już nie ( mogłem wykrzywić tarcz hamulca?)
Raz kola do wywazenia i to bez gadania, daw winne moga byc tarcze lub klocki i nic dziwnego ze przy sztywniejszym zawiasie bardziej to jest odczuwalne.
MaXuS pisze:3.Już po zakupie zauważyłem że ściąga mi auto lekko na prawą stronę powietrza jest w sam raz ale mam 2 rożne opony na tylnej osi:P;) i teraz po zmianie na niższe zawieszenie o dziwo ściąga minimalnie mniej..
To albo wina nieprawidłowego ustawiania zbieznosci badz kata, lub zapieczony hamulec z którejs strony <ok>
MaXuS pisze:4.Musze jechać na geometrię?? Ustawią mi tam wszystko tak żeby kierownica znowu była na swoim miejscu? Ile taka przyjemność może kosztować??
Jak najbardziej i bez gadania, koszt od 50-100zł zalezy jak gdzie i u kogo ale nie jedz na inne jak komputerowe <piwo> PS/ Auto wyglada stanowczo lepiej
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 15:45 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 17 lip 2008, 20:04

Zawsze jak robisz cos "grubszego" w zawiasie to musisz ustawiac geometrie ;-)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 17 lip 2008, 21:24

Dzięki Panowie, Solskier Ty to zawsze wiesz o co chodzi:D jest coś w Audi na czym się nie znasz?:D

noorbi

Post autor: noorbi » 17 lip 2008, 22:02

MaXuS pisze:podczas hamowania przy około 120 km/h lekko trzęsie kierownicą
coś mi tu pokrzywionymi tarczami pachnie...

koniecznie ustaw zbieżność i wyważ koła

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 17 lip 2008, 22:17

Jutro jade wszystko ogarnąć i odpisze jak poszło i ile kosztowało ;) Najważniejsze żeby Andzia sie dobrze czuła <piwo>

[ Dodano: 2008-07-18, 14:10 ]
No dziś udało mi sie załatwić lekarza Audiczki ;) jestem chudszy o 70 zł no i chyba jest ok bo już kierownica stoi normalnie.

Możecie przeanalizować??? :

Obrazek

Myciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 25 maja 2008, 10:08
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Myciej » 16 lis 2008, 13:15

Witam mam ten sam problem :D Ale teraz juz wiem co zorbic a czy do tech sprezyn masz tez amortyzatory nizsze??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl