Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Silnik - problem z cylindrem - objawy...

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 19 lip 2008, 08:36

ponczo rozumiem że jeździsz na Pb :?:

jakiś pomysł na te wtryski czy nowy temat zakładać :?:

przeglądam katalog FOTA i najdroższa uszczelka pod głowicę 85 złociszy. skąd te 400 :?:

a już widzę... komplet :-P

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 lip 2008, 09:02

elmer pisze:ponczo rozumiem że jeździsz na Pb :?:
Tak, jeżdżę na PB, w aucie nigdy nie było LPG
elmer pisze:przeglądam katalog FOTA i najdroższa uszczelka pod głowicę 85 złociszy. skąd te 400
Ja kupiłem komplet uszczelek - 2x uszczelka pod głowice + uszczelki pod pokrywy zaworów, simeringi na wałki rozrządu, uszczelki pod kolektory dolotowe+Wydechowe itp. Z tego co się orientowałem to lepiej kupić w komplecie bo jest taniej ;-)
Co do wtrysków to sprawdź po kolei wszystkie czy każdy rozpyla paliwo itp. Jeśli któryś leje to do wymiany :-> jeśli są ok to bierz się za głowice ;-)

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 19 lip 2008, 09:09

z tymi uszczelkami to masz rację komplet i mieć spokój.

raz oddałem do pseudo mechanika żeby wymienił uszczelki bo ciekło wszędzie. po 500 km z tyłu znowu się zaczęło sączyć. mam nadzieję że teraz po wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy silnik będzie w końcu suchy. Dostaję k...... jak widzę olej pod maską :evil:

jak sprawdzić wtryskiwacz :?:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 lip 2008, 17:12

elmer pisze:po 500 km z tyłu znowu się zaczęło sączyć. mam nadzieję że teraz po wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy silnik będzie w końcu suchy
Ja miałem wszędzie sucho przed ściąganiem głowic ale wszędzie były ori uszczelki... po naprawie głowic zostały założone nowe uszczelki i po 400 kilometrach zaczęło się sączyć z pod pokrywy zaworów i to w dwóch głowicach :-| Będę musiał jeszcze raz ściągnąć pokrywy i albo nowe uszczelki albo trzeba będzie coś wymyślać ze starymi - silikon :?: :roll:
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to u siebie ich nie sprawdzałem ale na chłopski rozum to najlepiej będzie jeśli ściągniesz wszystkie przewody WN z cewki i później będziesz kolejno sprawdzał wtryski (prawdopodobnie trzeba będzie ściągać całą listwę). Wyciągnij jeden i niech ktoś kreci rozrusznikiem a Ty patrz na wtryskiwacz - albo będzie ładnie rozpylał paliwo albo będzie lał siurkiem :-P ;-)

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 19 lip 2008, 17:32

listwa z wtryskiwaczami jest połączona na sztywno więc wyciągnąć całość i w "powietrzu" sprawdzić czy leją :?:

jeżeli są niesprawne to wymieniać na nowe czy jakieś zabiegi odmładzające :?:

to że po odpięciu trzech wtrysków silnik nadal działa możesz mi wyjaśnić :?:

niedomknięty wtryskiwacz :?:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 lip 2008, 17:45

elmer pisze:listwa z wtryskiwaczami jest połączona na sztywno więc wyciągnąć całość i w "powietrzu" sprawdzić czy leją :?:
Tak będzie najlepiej, tylko rób to ostrożnie bo wbrew pozorom może być troszkę mokro :->
elmer pisze:jeżeli są niesprawne to wymieniać na nowe czy jakieś zabiegi odmładzające
Z tego co wiem to wtrysków od silników benzynowych się nie regeneruje (przynajmniej tak mówili mi panowie z serwisu Boscha) Najlepszym rozwiązaniem jest kupno używanych - sprawnych wtryskiwaczy z identycznego silnika.
elmer pisze:to że po odpięciu trzech wtrysków silnik nadal działa możesz mi wyjaśnić
Silnik ma 6 cylindrów a po odpięciu 3 wtryskiwaczy zostają jeszcze 3 gary także one dadzą rade i silnik będzie pracował nadal (na 3 cylindrach) tyle że w cylindrach z odpiętymi wtryskiwaczami będzie sprężane samo powietrze ;-) Lub tak jak napisałeś wtryskiwacz się nie domyka i cały czas leje paliwo :roll:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 19 lip 2008, 19:00

"Dziwne" jest to że niedawno robiłeś głowice,więc napewno była szlifnięta przed załozeniem nowej uszczelki.Jak zdemontujesz głowice obejrzyj dokładnie uszczelkę i blok,oraz gar który nie palił.Jak będzie wypłukany,to istnieje duże prawdopodobieństwo ze zle zamontowano głowice(np.bez tulei prowadzących,na szybko..)Wypadało by też sprawdzić czy glowica nie jest krzywa,wtedy też uszczelka idzie do nieba.

Awatar użytkownika
elmer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2007, 15:03
Lokalizacja: Legnica

Post autor: elmer » 19 lip 2008, 19:18

widziałem całość przed założeniem i głowice były planowane, zawory i przylgnie w idealnym stanie, gładzie cylindrów również super ... no ale coś się #$%$#@#$ :evil:

za parę dni się okaże co i jak

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 lip 2008, 16:30

ponczo pisze:cobra, ceny podane wcześniej są w zaokrągleniu, ja za sam pasek rozrządu i pompe wody płaciłem prawie 300 zł więc nie wiem skąd Ci się wzięła taka cena :roll: a gdzie napinacz z rolką itp. Chyba że poleciałeś po kosztach i kupiłeś wszystko co najtańsze było dostępne :roll: Rozwiń słowa "pełny rozrząd" ;-)
cobra pisze:bez jaj ale za tą cenę to opłacałoby się wrzucić jakiś mlodszy silnik i zrobić w nim tylko podstawową obsługę (rozrząd, oleje, filtry)
Ok, przyjmujemy że kupiłem drugi silnik (używany), po przejechaniu 2000 kilometrów okazuje się że silnik że wymaga remontu itp. więc mam 2 silniki które wymagają napraw ;-)
Mój motor miał problem ze sprężaniem i problem leżał po stronie głowic. Wolałem zrobić same głowice niż kupować nowy motor - szczególnie że dół silnika jest w super stanie.
Ponczo, ceny z FV
Pasek Contitecha - 104zł
2 rolki- razem niecałe 130zł
Pompa wody Graf (czy coś w ten deseń) - niecałe 80zł


Co do remontu silnika to po części masz rację, ale Ty też nigdy nie możesz mieć pewności czy twój remontowany silnik długo pożyje (jest jeszcze wiele innych podzespołów które mogą nawalić, z resztą jeśli mechanik odwalił manianę to i nowe mogą się posypać), tymbardziej jeśli znasz autentyczny przebieg swojego silnika. Z kolei za 1500zł możesz już dorwać silnik z udokumentowanym przebiegiem 150 000... co dla V6 jest praktycznie niczym

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 20 lip 2008, 20:10

siemka
u mojej mamy w ABC(podobny silnik)był taki objaw ze chodził sobie na wolnych i zgasł.krece go a tu słysze ze kreci jakby kompresji nie miał.Ptrze pasek cały nie przeskoczył. W tych silnikach podobno są jakies zaworki zwrotne czy cos takiego w głowicy, ktore regulują cisnienie na popychaczach hydraulicznych.Jezeli sie zawiesza idzie za duze cisnienie oleju i popychcze sa napompowane i nie domykaja sie zawory. W moim abc nie było kompresji na 2 nieraz 3 cylindrach. Okazało sie ze było mało oleju. Samochod postał całą noc na drugi dzien zmieniłem olej i lata do dzis.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2008, 20:57 przez kamilus107, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 20 lip 2008, 20:43

ja miałem taki przypadek w oplu nie chodził na jeden cylinder
jak sie okazało tracił podciśnienie przez przewód od serwa

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 20 lip 2008, 21:08

cobra pisze:Ponczo, ceny z FV
Pasek Contitecha - 104zł
2 rolki- razem niecałe 130zł
Pompa wody Graf (czy coś w ten deseń) - niecałe 80zł
W różnych miejscach są różne ceny... niektóre części z pierwszych miesięcy produkcji różnią się od tych produkowanych później, różnią się ceną i to sporo np. napinacz paska micro normalnie do ABC kosztuje około 150-170 zł a do mojej nie pasuje i nie ma zamienników tylko oryginał koszt - 650 zł ;-) Masz rację, można kupić silnik i można znaleźć zdrowy i będzie jeździł ;-) Ja postanowiłem zrobić swój motor i nie żałuję decyzji ;-)
kamilus107 podobno są zaworki... w mojej głowicy takich zaworków nie ma ale całkiem możliwe że pojawiły się w późniejszym okresie produkcji :roll:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 lip 2008, 22:43

te zaworki to przypadkiem nie tzw samoregulatory? :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 20 lip 2008, 23:28

nie.nie chodzi mi o hydrostosy. są takie regultorki cisnienia oleju. nie chodzi mi o zaworek przy pompie. one reguluja cinieie gorne tzw. w głowicy czyli cisnienie na hydrostosach.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 lip 2008, 08:59

Obiło mi się o uszy że coś takiego jest/było, przeglądałem ETKE i nic takiego w głowicy nie znalazłem :roll: Mechanik który robił mi głowice też nie widział żadnych zaworków :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl